1
Vraag
2
Reacties
Tejootje

Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Mediabox XL - Volume koptelefoon

Hallo,

ik heb sinds kort een Mediabox XL. Op mijn televisie heb ik een koptelefoon aangesloten middels een 3,5 mm jack. Elke keer als ik mij koptelefoon wil gebruiken staat het volume zo'n beetje op 0 en moet ik dit harder zetten. Ik kan dat alleen met de oude Panasonic afstandbediening middels het Viera menu. Is het ook mogelijk om dit menu op te roepen met de afstandbediening van de Mediabox? Of nog beter: kan ik het volume ook "vastzetten"?

Alvast dank!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tejootje
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

ik ben bang dat ik aan de oude AB vast zit en elke keer het volume moest aanpassen. Bedankt voor het meedenken allemaal.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Steefb

Level 20
  • 16406Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7680Likes

Kun je de Panasonic afstandbediening niet koppelen?

Afstandsbediening koppelen | Klantenservice | Ziggo

Tejootje
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Hallo Steef,

De afstandsbediening werkt gewoon. Ik kan gewoon het volume van de tv aanpassen. Alleen heb ik geen idee hoe ik het volume van de koptelefoon kan aanpassen. Zie foto maar dan NL menu

1275269917.jpeg

Steefb

Level 20
  • 16406Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7680Likes

Sorry ik bedoelde mediabox xl afstandsbediening.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10119Posts
  • 594Oplossingen
  • 2854Likes

huisje, tandwiel, Beeld en Geluid, Koppel afstandbediening aan andere apparaten

de rest wijst zich vanzelf wel

Tejootje
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Afstandsbediening is gekoppeld. Op de AB van de tv heb  ik een menu-knop en krijg ik het Viera menu. Maar kan dat dan ook met de Mediabox AB? Welke knop gebruik ik daar dan voor?

81mMUtfyUAL._AC_SX466_.jpg

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10119Posts
  • 594Oplossingen
  • 2854Likes

welke afstandbediening heb je voor de mediabox xl ? Voice of de gewone

Tejootje
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Ik heb de voice

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10119Posts
  • 594Oplossingen
  • 2854Likes

EBC9B4D5-07F5-40E5-9E0D-D2980BA9A2ED.jpeg

 met deze knop kan je het geluid harder en zachter zetten

Tejootje
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Dank maar dit snapte ik wel. Als ik dit o doe gaat ook het volume van de tv zelf harder. Ik zou graag alleen het volume van de koptelefoon willen wijzigen via het Viera menu. Ik ben een beetje bang dat dit niet kan met de Mediabox AB en dat ik dan altijd nog de oude tv AB ernaast moet hebben

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10119Posts
  • 594Oplossingen
  • 2854Likes

kun je eens in het menu van de tv kijken of je de koptelefoon op standaard kunt zetten

https://support-nl.panasonic.eu/app/answers/detail/a_id/2173/~/is-het-mogelijk-het-volume-van-de-int...

Tejootje
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Die optie heb ik niet

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10119Posts
  • 594Oplossingen
  • 2854Likes

balen 

dan denk ik dat er niks anders op zit dan het geluid via het menu harder en zachter te zetten met de afstandbediening van de tv zelf

de afstandbediening van de mediabox xl ondersteund geen menu van de tv

daar kan je alleen het geluid mee harder en zachter zetten mute en van bronnen (hdmi) wisselen

Tejootje
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

ik was er al bang voor. Bedankt voor het meedenken

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10119Posts
  • 594Oplossingen
  • 2854Likes

graag gedaan

fijn weekend

Teun

Level 17
  • 4213Posts
  • 182Oplossingen
  • 813Likes

@Tejootje . Je zou kunnen overwegen om een draadloze hoofdtelefoon aan te sluiten. Je zet dan het volume in je tv (hoofdtelefoon) op maximaal en je kunt hem dan perfect regelen met de hoofdtelefoon zelf. Zo doen wij het altijd. werkt prima en scheelt een hoop knopjes drukken.

Teun.

Tejootje
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Bedankt Teun, maar ik heb een draadloze koptelefoon en die het zoals jij voorstelt. Probleem is dat als ik de tv uitzet het koptelefoon volume weer bijna op 0 staat. Dus elke keer als ik de tv aanzet moet ik het volume van de koptelefoon in het Viera menu weer harder zetten.ik heb wel heel lang geleden in de hotel modus ingesteld dat mijn tv altijd start met HDMI1. Maar denk niet dat dit er iets mee te maken heeft...toch?

Teun

Level 17
  • 4213Posts
  • 182Oplossingen
  • 813Likes

@Tejootje . Je zou eens kunnen kijken als je de hotelmode inschakelt, kun je volgens mij (weet het niet zeker) ook iets met volume instellen. Verder uiteraard nergens iets veranderen!

Teun.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@Tejootje Ben je er uitgekomen met het advies van @Teun

Tejootje
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar in de hotel mode kan je alleen het minimale en maximale volume instellen van de tv. Dus niet van de koptelefoon.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic