1
Vraag
2
Reacties
SvBakel

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL - Radio luisteren zonder TV in te schakelen

Het is lastig om radiozenders te kiezen zónder de TV aan te zetten. Kunnen die zenders niet onder cijfers worden geplaatst? En als deze dan ook nog in een voorkeur volgorde gezet worden is dat helemaal ideaal.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Er is door Ziggo besloten de Radio optie onder de TV Apps te zetten een apart platform. 

 

Radio telt ook alle zenders die er zijn dit werkt zelfde als op de Next, het is even wennen maar hopelijk zal dat snel zijn. Er komen geen radio zenders meer op de 800 kanalen. 1 platform voor alles omdat dit ook met voice control inwerking wordt gesteld.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Er is door Ziggo besloten de Radio optie onder de TV Apps te zetten een apart platform. 

 

Radio telt ook alle zenders die er zijn dit werkt zelfde als op de Next, het is even wennen maar hopelijk zal dat snel zijn. Er komen geen radio zenders meer op de 800 kanalen. 1 platform voor alles omdat dit ook met voice control inwerking wordt gesteld.

SvBakel
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Verplaats je in een oudere, geen verstand van computer, slecht kunnen lezen en niet begrijpt wat voiceopdrachten zijn. Dan wil je gewoon een nummer intikken en geluid van een radiozender hebben, dan wil je niet een scherm doorscrollen en kiezen en enteren. Houd het simpel.

Ook de letters op de Gide (zeg gewoon gids) mogen groter en de 'bewaarde' programma's in verticale weergave met kleine pictogrammen.

Ik vind de nieuwe menuweergave geen verbetering!! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@SvBakel  ik begrijp je volkomen en tuurlijk wil ik me best in oudere verplaatsen, voor hun is het drama, heb zelf een vader van 89 die dan de Cisco Pace Box heeft, maar ook net aan weet hoe hij hem moet bedienen. Dus tuurlijk ieder mag zekers zijn mening geven en dit kan een moderator weer meenemen, wie weet kan men in de toekomst eventueel software aanpassen zodat je zelf van 100 naar 150% kan zetten bijvoorbeeld. Ik begrijp hem al te goed.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community @SvBakel en bedankt voor jouw feedback. 

Wat @Dave! zegt klopt, de radiozenders zijn terug te vinden in de Radio app. Om dit gemakkelijk te kunnen vinden, kun je de Voice-knop ingedrukt houden en zeg je tegen de afstandsbediening welke radiozender je wilt. De box doet de rest. Dit scheelt je 2 knoppen indrukken en makkelijker gaat het dan ook niet worden ben ik bang.

Ook het grotere lettertype of inzoomen is wel lastig. Bij grotere letters, vallen andere programma's weg en zie je alleen nog wat er op dat moment op is. Met inzoomen vallen er hele delen van je scherm weg, ook dat lijkt mij niet handig.
Hoe doe je dit nu bijvoorbeeld met een film die ondertitelt wordt? Kun je dat wel lezen?
 

SvBakel
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Die zijn 2x zo groot

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jiri  schreef:

...Ook het grotere lettertype of inzoomen is wel lastig. Bij grotere letters, vallen andere programma's weg en zie je alleen nog wat er op dat moment op is. Met inzoomen vallen er hele delen van je scherm weg, ook dat lijkt mij niet handig.
Hoe doe je dit nu bijvoorbeeld met een film die ondertitelt wordt? Kun je dat wel lezen?
 


Maar dit is natuurlijk wel iets waarover Ziggo kan/moet nadenken. We weten allemaal dat de Nederlandse bevolking vergrijsd, dus het aantal Ziggo klanten die dit soort problemen krijgen wordt steeds groter. Juist daarom zou het zinnig zijn om alvast hierover na te denken en zodra Ziggo iets bedacht heeft om dat z.s.m. in de firmware te zetten, zodat ouderen deze optie kunnen gebruiken.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Op dit moment werken we met de Radio portal en er zijn geen plannen om dit te wijzigen. Ik snap dat dit even wennen is, maar als men een keer de voice control optie onder de knie zijn gaat het bedienen van de radiozenders echt heel snel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic