Paul-B1

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox XL - Kan nioet verbonden worden met internet.

Verleden week met Ziggo gebeld omdat ik geen radio had.
Ziggo deelde mij mede dat het probleem na vier uur zou zijn opgelost.
Dus niet.
Sinds verleden week woensdag is ook mijn Mediabox XL niet meer verbonden met het internet.
Kan hiermee ook niet verbonden worden.
Fotmelding CS9097.
Mediabox al enkele malen opnieuw opgestart, alles geprobeerd, werkt niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ik neem aan dat de splitter het apparaatje is, links van het modem.
Dat is dus vijf kabeltjes los en vast schroeven en de versterker in de w.c.-doos insteken."

 

Klopt, dat is alles.

Bekijk in context

29 Reacties 29
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Mediabox XL krijgt zijn internet via de coax kabel. Als dit niet werkt zit er mogelijk een probleem in het aansluitmateriaal. Het kan helpen de box niet op Eco stand te zetten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/foutcode-cs9097

 

Wat de radio betreft, mogelijk heb je nu de vernieuwde software, dan heb je niet meer de 801 kanalen, maar een radio app.

 

 

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb blijkbaar nooit radio via mijn Mediabox gehad; omdat ik nooit radio luister, kwam ik daar verleden week pas achter.
Verleden week woensdag met Ziggo gebeld, binnen vier uur zou ik radio hebben (had Ziggo mij niet geleverd ?).
De Mediabox heeft altijd gewerkt, tot het moment dat ik radio erbij zou krijgen.
Dan lijkt mij toch hier een verband.
Ik heb mijn mediabox al diverse keren gereset, op snelle start gezet, anders geprobeerd, hij wordt gewoon niet verbonden met internet. 
Aan de kabels is niks veranderd, ik neem niet aan dat een kabel van enkele maanden oud juist ook verleden woensdag kapot is gegaan.
Gisteren weer met Ziggo gebeld, ik moest via HOME naar het tandwieltje rechts en kon daar de internetverbinding herstellen.  Geen menu te vinden, waarop deze mogelijk is.
Zes weken geleden heeft Ziggo mij twee weken aan het lijntje gehouden omdat ik geen vaste telefonie had, ik moest het modem resetten, ik kreeg een testtoestel, in mijn systeem zat een virus. Enfin, zes uur bezig geweest en uiteindelijk bleek bij Ziggo zelf een instelling verkeerd te staan.
Ik heb geen tijd voor alle gezoek en gedoe, wil gewoon 's avonds laat even ontspannen TV kijken.
Ik heb dus het vermoeden dat nu weer zoiets aan de hand is. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Bij iedereen zit er digitale radio op, dat komt naast de TV kanalen mee in je abonnement.

Radio zit bij de oude software op de kanalen 800 en daarboven.

Bij de nieuwe software is het een app waar je de radio kanalen kunt kiezen.

Als je het menu ziet met TV & Replay opgelicht, dan staat rechts onderin de RADIO app.

 

Kun je wel live TV kijken?

 

Heb je ook een apart modem?

Is dat modem aangesloten op de Mediabox XL?

Zo nee, ook niet doen, dat geeft problemen.

Zo ja, verbreek dan de verbinding en haal de Mediabox XL 30 seconden van de stroom voor een verse startup.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @Paul-B1 en welkom,

Ik kan mij voorstellen dat je lekker relaxt tv wilt kijken en niet zit te wachten op gedoe! Gelukkig heb je ons gevonden via de Community zodat we je kunnen helpen. Plaats gerust opnieuw een bericht onder jouw topic met antwoord op de vragen die Bert! dan zetten we de schouders eronder en gaan we voor de oplossing.

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik word hier dus doodziek van, kan nog niet eens een bericht plaatsen.
Krijg de melding:
Je bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer je tevreden bent met het resultaat.
Ook 'bericht flooding'.

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de reactie.
Ik doe het bericht maar in een bijlage, pfff.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat betreft radio luisteren met de Mediabox XL:

 

Oude software mediabox XL radio luisteren: Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

 

Als je een Mediabox XL hebt, luister je heel makkelijk radio via je box. Zo doe je dat:

Zet je tv aan en zap naar kanaal 801. Met een Mediabox XL luister je radio op de kanalen 801 tot en met 902. In het online overzicht  vind je alle radiozenders.

 

Nieuwe software Mediabox XL radio luisteren: Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

 

  • Zet je televisie en mediabox aan.
  • Druk op de knop HOME of MENU op de afstandsbediening van de mediabox.
  • Je ziet dan TV & Replay met daaronder de meest bekeken zenders. Rechts van de meest bekeken zenders staat de app Radio.
  • Druk op OK om naar het zenderoverzicht te gaan.
  • Selecteer het logo van de zender waar je naar wilt luisteren en klik op OK om te luisteren.

 

Maar eerst is CS9097 belangrijker, op zoek naar de oorzaak:

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik zal vanavond als ik thuis ben, even daarnaar zien.

Maar ik begrijp niet in welke slechte film ik hier terecht lijk te zijn gekomen.
Tot voor enkele maanden had ik in mijn oude woning gewoon een kabelabonnement bij Ziggo, vaste telefoon bij KPN en internet op mijn laptop via een hotspot op mijn mobiele telefoon.
En ik was een tevreden mens, ik hoef niet te gamen of films te zien.

En in mijn nieuwe appartement begon de ellende.
Ik kon eerst niet gebeld worden en natuurlijk vond Ziggo dat de schuld bij mij lag.  Dit heeft me zes uur van mijn kostbare en zeer beperkte vrije tijd gekost; achteraf bleek dat Ziggo een instelling niet had aangepast.

Daarna werkte alles, behalve dat ik blijkbaar van Ziggo geen radiozenders had gekregen.
Meneer, binnen vier uur heeft u radiozenders.
Ruim een week verder, meneer heeft niks, is wel alweer uuuuuren tijd kwijt.
En weer lijkt het erop dat de schuldvraag bij mij gelegd wordt.  het heeft toch allemaal gewerkt tot verleden week, toevallig net tot aan het moment waarop ik van Ziggo radiozenders zou krijgen.
Waarom zou nu dan plots de plaats waar Ziggo binnenkomt of een splitter of een w.d.-doos debet zijn aan de problematiek?
Het betreft een nieuwbouw appartement met een 'Welkom Ziggo' aansluitpunt (zie afbeelding).

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Ik vind het rot om te lezen dat je het gevoel hebt dat de schuld bij jou neer wordt gelegd. Al kan ik mij aan de andere kant ook weer goed voorstellen dat dit zo voelt op het moment dat je al eerder in een situatie hebt gezeten waarbij het uiteindelijk aan een instelling aan deze kant lag. 

We vragen je zeker niet dit alles om je te pesten maar juist om zoveel mogelijk uit te sluiten en we doen onze uiterste best om het samen met jou op te lossen. 

Ik ben erin gedoken en ik zie dat je de nieuwe software hebt op de Mediabox XL! Met de stappen die Bert! eerder stuurde, kun je checken of het lukt om via de app radio te luisteren en zo niet dan horen we uiteraard graag wat je dan wel ziet. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het is lastig advies geven als nog niet alle informatie duidelijk is, zoals een nieuw appartement, dat maakt het een heel ander verhaal over de mogelijke oorzaak en oplossing.

 

De schuldvraag is niet relevant vanuit een aantal vragen, het uitsluiten van mogelijke problemen is primair.

 

Op de één of andere manier komt er geen goed signaal bij je binnen op je mediabox XL.

Dat kan binnen, buiten en ergens in de systemen bij Ziggo liggen en als het even op te lossen was, dan had Ziggo dit zeker graag gedaan.

 

In 75% van de signaal gevallen is er ergens een oorzaak binnen de woning, na de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, 20% de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt en 5% buiten of in het systeem.

Het wordt dan een kwestie van uitsluiten van oorzaken.

 

In jou geval, in een nieuw gebouwde woning, zou ik, als ik Ziggo was, een storingsmonteur sturen bij problemen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 

Veel succes gewenst verder.

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De stappen die Bert heeft aangegeven, heb ik al tig keer geprobeerd.
Ik heb geen tijd voor al dit gedoe, ik werk iedere avond en ben om half elf pas thuis.
En dan wil ik gewoon nog even TV kijken en zelfs dat is mij niet gegund.
Ik weet het gewoon niet meer.
Ik ben alweer uren kwijt en heb het idee dat ik nog veel meer tijd kwijt ga zijn.
Dan zou ik zeggen, zet de update maar terug, geef me radio erbij en klaar.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Dat lijkt mij een goed plan @Bert 

Hoe sta jij hierin Paul-B1? Wat vind je ervan als we een monteur inplannen om het probleem op locatie onder de loep te nemen? Als je dit ook een goed idee vind, laat dan weten op welke dagen het jou uitkomt dat de monteur langskomt. 

Voor de volledigheid heb ik wel meer info van jou nodig over wat je precies ziet als je naar de radio app gaat via Home -> Menu -> TV&Replay -> Radio app en wat er gebeurt als je vervolgens op een radio icoon klikt, of zie je deze helemaal niet verschijnen? We horen het graag dan zetten we dit erbij in de monteursbon. 

 

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb gisteravond een aantal foto's gemaakt, welke hier zijn bijgevoegd.
Er zit ook een glasvezelaansluiting in de meterkast.  Kan hiermee iets?

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik ben 's avonds pas tegen half elf thuis.
Ik heb zojuist Bert geantwoord en de foto's verzonden.
De Mediabox geeft aan dat er tijdelijk geen verbinding is met het internet, probeert wel voortdurend verbinding te maken, maar deze komt dus niet tot stand.
Ik kan wel via de TV filmpjes op Youtube e.d. zien.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Er zit ook een glasvezelaansluiting in de meterkast.  Kan hiermee iets?"

De glasvezel is van KPN, daar kan Ziggo helemaal niets mee.

 

Gezien het totaal aantal meters coax kabel in je huis en wat er tussen het AOP ( Abonnee Overname Punt = de eerste wandcontactdoos in huis) en de mediabox XL zit, zijnde een 2 weg splitter, een 4 weg splitter en een wandcontactdoos, is er vrijwel zeker, veel te weinig signaal op je Mediabox XL door een te hoge signaalverdeling en de steeds hogere weerstand die 2 splitters en een wandcontactdoos opgeteld opleveren.

 

Ik vermoed dat het modem van de mediabox XL de Ziggo servers niet kunnen bereiken, door deze hoge weerstand, voor zijn eigen modem / internetverbinding die gebruikt wordt voor alles wat geen live TV is, b.v. opnames, replay, movies en series, apps en de radio.

 

Ziggo heeft / garandeert een signaal op het AOP wat minstens 1 splitter, een modem en 10 meter coax kan voeden.

Vaak kan er meer, maar geen garantie.

Ziggo kan niet verantwoordelijk zijn voor een eigen uitgebreid coax systeem in huis.

Op dat moment is een coax versterker nodig om het signaal overal goed te krijgen.

Ook bij mij, met meer dan 50 meter coax kabel en 5 plekken om mediaboxen aan te sluiten, was een coax versterker noodzakelijk.

 

Je kunt die versterker zelf aansluiten of een monteur dit laten doen, maar de kosten zijn vrijwel altijd voor jezelf.

Ziggo heeft een webshop voor klanten tegen kostprijs: Coax signaalversterker | Ziggo

en voor meer materialen: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt.
Ik schat dat de afstand tussen de mk en het aansluitpunt in de woonkamer 13-14 m bedraagt plus nog eens omhoog/omlaag, krijg je al 17-18 m kabellengte.
Als dit een probleem zou zijn, waarom heeft het dan altijd gewerkt?  En is het nu plots een punt.
De signaalversterker kost € 37,50, daar kom ik wel overheen.
Is het een kwestie van ergens tussen in pluggen?  Dat kan me zelf nog wel lukken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Als dit een probleem zou zijn, waarom heeft het dan altijd gewerkt?"

Omdat er waarschijnlijk- een flink hoog signaal op je aansluiting heeft gestaan, na werkzaamheden, wordt het signaal opnieuw ingeregeld voor de wijk en straat en als dat al te hoog was, dan wordt het genormaliseerd.

Hier ook last van gehad na meerdere werkzaamheden door de jaren heen, van grofweg 12 jaar geleden versterker wel nodig i.v.m. uitbreiding coax netwerk, 6 jaar geleden helemaal niet meer nodig en de laatste jaren weer wel nodig.

 

"Is het een kwestie van ergens tussen in pluggen?  Dat kan me zelf nog wel lukken."

Dat gaat je zeker lukken,

Alle stekkers zijn in orde voor de versterker, het is alleen de huidige 4 weg splitter vervangen voor de versterker en aansluiten op de meegeleverde voeding, meer is het niet.

Kijk wel even naar de verschillende lengtes van de kabels en de verschillende versterking op de versterker.

De bovenste aansluiting is de voedingsaansluiting.

 

1111.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Paul-B1 Nog een vervolg op mijn bericht hier zojuist boven, voor de zekerheid.

 

Heb je een netwerkkabel tussen het modem en de mediabox XL aangesloten?

Zo ja, dan kan dat de oorzaak zijn van het niet kunnen verbinden van de Mediabox XL met de Ziggo servers, omdat je dan 2 modems in gebruik hebt, van de MB XL zelf en je internetmodem.

Zo nee, ook niet doen, dat geeft de meest vreemde internet en verbindingsproblemen met alle aangesloten apparaten.

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Alweer bedankt.
Bijgevoegd de afbeelding van 'alles' in de meterkast.
Ik neem aan dat de splitter het apparaatje is, links van het modem.
Dat is dus vijf kabeltjes los en vast schroeven en de versterker in de w.c.-doos insteken.

Volgens mij  is geen netwerkkabel aangesloten tussen het modem en de Mediabox, maar ik zal straks thuis nog eens kijken of ik daarover meer kan zien.

Uitgelicht topic