Paul-B1

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox XL - Kan nioet verbonden worden met internet.

Verleden week met Ziggo gebeld omdat ik geen radio had.
Ziggo deelde mij mede dat het probleem na vier uur zou zijn opgelost.
Dus niet.
Sinds verleden week woensdag is ook mijn Mediabox XL niet meer verbonden met het internet.
Kan hiermee ook niet verbonden worden.
Fotmelding CS9097.
Mediabox al enkele malen opnieuw opgestart, alles geprobeerd, werkt niet.

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ik neem aan dat de splitter het apparaatje is, links van het modem.
Dat is dus vijf kabeltjes los en vast schroeven en de versterker in de w.c.-doos insteken."

 

Klopt, dat is alles.

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik he de versterker afgelopen weekeinde besteld.
Nu dus afwachten wanneer hij bij mij geleverd gaat worden.
Daarna aansluiten en dan meld ik me wel weer.

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gisteravond de kabels op de versterker aangesloten.
Volgens mij werkt nu alles weer.
Bedankt voor de moeite en hulp.

Maar ik begrijp nog steeds niet waarom alles bij mij gewoon gewerkt heeft, juist tot aan het moment dat ik er achter kwam geen radiozenders van Ziggo te hebben gekregen?
En ik begrijp niet waarom ik gewoon geen radiozenders gehad heb, maar Ziggo mij er wel voor heeft laten betalen?
Dus Ziggo, als u meekijkt, kom met maar iets.


PS: Zijn er nog andere problemen, welke mij nog te wachten staan?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Fijn dat het werkt! Iedereen krijgt radiozenders, dit kunnen we ook niet niet sturen. Dus wat er precies fout ging, durf ik niet te zeggen. 
Ik ben in ieder geval blij het dat het nu werkt en er staan je geen andere problemen te wachten, het zou goed moeten werken! 🙂 

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

'Iedereen krijgt radiozenders, dit kunnen we ook niet niet sturen.'
Ik baal gewoon van deze narcistische opmerking, want ze is gewoon onjuist !!!

Ik heb op woensdag 26 mei j.l. gebeld met de klantenservice van Ziggo en daar gemeld dat ik geen radiozenders had.
Na tien minuten in de wachtstand te hebben gestaan, deelde de medewerker mij mede dat het geregeld zou zijn .  Ik moest even geduld hebben, maar vier uur later zou ik de radiozenders moeten hebben.
Waarom moest ik dan vier uur geduld hebben?
Omdat Ziggo, net als bij mijn vaste telefoonaansluiting, nog intern iets moest omzetten?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Er lijkt een signaal verstuurd te zijn. Dit is als er bijvoorbeeld bepaalde zenders missen van een zenderpakket bijvoorbeeld. Dit heeft geen effect op de radio, aangezien dit een app was. Zoals je aangaf gebruikte je het daarvoor niet. Zoals ik begreep. 

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het erg vervelend is dat het niet werkte en dat je hiervoor contact moest opnemen 😞 Ik ben in ieder geval blij dat het werkt en dat je er nu gebruik van kan maken! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ondanks de tegenstrijdige informatie is het wel juist. Elke Ziggo klant krijgt de radiozenders, je gaf zelf aan nooit radio te hebben geluisterd, kortom zover ik het inschat weet je dus niet zeker of de kanalen vanaf 801 ooit hebben gewerkt.

 

De 4 uur kan op twee zaken duiden het opnieuw activeren van de zenderlijst. Dat betreft de DVB-C radio en tv kanalen, echter de Mediabox XL doet niks meer met die dvb-c radio kanalen. Dat komt op mij over als een inschattingsfout van de klantenservice medewerker.

 

De Mediabox Next en XL klanten gebruiken een iets andere platform het administratief afhandelen hiervan kan ook meespelen. 

 

Mogelijk kan @Maud of @Mariska nog iets toelichten of verbeteren. Dit is mijn persoonlijke kijk op deze kwestie.

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

En wederom is de klant het allemaal schuld.
Maar waarom is dan een signaal verstuurd?  Omdat ik de radiozenders in mijn pakket niet had?
IK HAD DAARVOOR GEWOON GEEN RADIOZENDERS !!!!
GEEN 800-ZENDERS, WEL EEN MEDIABOX VERBONDEN MET INTERNET, MAAR GEEN APP.
Duidelijk ???
Wat heeft het ermee te maken dat ik het voor die tijd niet gebruikte?
Ik kijk ook niet naar andere streekzenders, moet daar toch voor betalen.

Ik heb gewoon maanden radio betaald en moet er zelf maar een keer achter komen dat ik die niet geleverd heb gekregen.
Antwoord Ziggo:  Je hebt er toch niks van gemerkt.
En toen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"En wederom is de klant het allemaal schuld."

 

Waar krijg je de schuld van?

Ik zie geen schuld wegleggen.

Het zijn de omstandigheden in je woning waar teveel coax kabel in ligt, voor het standaard signaal.

 

"Ik heb gewoon maanden radio betaald en moet er zelf maar een keer achter komen dat ik die niet geleverd heb gekregen."

"Maar waarom is dan een signaal verstuurd?  Omdat ik de radiozenders in mijn pakket niet had?"

 

Iedereen heeft radio, schreef ik ook al eerder, dat kan niet apart uitgezet of aangezet worden.

Ik vermoed dat er een signaal is verstuurd die de zenders opnieuw op laat halen door een interne of externe smartcard die de mediaboxen hebben, maar dat had geen effect voor de radio en ook niet voor de internetverbinding en dat kon ook niet, want er lag te veel coax lengte met te veel splitters in je woning voor de standaard signaalsterkte.

 

Je plaatst een versterker en het werkt, dan is de oorzaak toch helder?

Paul-B1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Allereerst, het probleem lijkt te zijn opgelost, waarvoor nogmaals dank.

Maar wellicht begrijp je ook dat ik na het 'incident' met mijn vaste telefoonverbinding weinig vertrouwen meer heb in Ziggo en in alles wat ze verkondigen.  Alles was verkeerd bij mij, zelfs t/m een virus in mijn modem. En het bleek gewoon een instelling bij Ziggo te zijn. 
Nu ook, ik geloof het gewoon niet.   Ik heb nimmer 800-zenders (radio) gehad en mijn modem was tot voor twee weken verbonden met internet.  En ook onder T&REPLAY heeft nimmer een radio app gezeten.  Ik heb echt wel alle functies van de Mediabox en mijn TV uitgeprobeerd en ben nergens radiozenders tegen gekomen.
En dan zal iedereen bij/namens Ziggo roepen dat het niet kan (mijn vaste telefoonaansluiting kon ook niet bij Ziggo liggen), maar het is gewoon wel zo.  
Maar ik wil de discussie beëindigen, voordat het me nog meer gaat irriteren.

 

Uitgelicht topic