Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Deelite
Level 1

Mediabox XL (Horizon) omruilen voor Mediabox Next

In verband met het zeer hoge energieverbruik wil ik mijn mediabox XL omruilen voor een mediabox next. Box stamt uit eerste uitrol door UPC.
Ik heb een internet complete en tv complete abonnement (plus bellen). Ik ga akkoord met de eenmalige kosten van 19,95 eu.
Alvast dank.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen! Duur stroom en terecht dat je dit dan aanvraagt. Ik heb de bestelling voor je klaargezet, via e-mail ontvang je hier bevestiging van. Voor levering van de nieuwe mediabox ontvang je nog een track & trace. Veel plezier met aansluiten! Bij vragen, de Ziggo Community staat voor je klaar!

Bekijk in context

Ga naar reactie
20 Reacties 20
Meldingen
Aan Uit
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen! Duur stroom en terecht dat je dit dan aanvraagt. Ik heb de bestelling voor je klaargezet, via e-mail ontvang je hier bevestiging van. Voor levering van de nieuwe mediabox ontvang je nog een track & trace. Veel plezier met aansluiten! Bij vragen, de Ziggo Community staat voor je klaar!

Ga naar reactie
Kyradehaan
Level 2

Dit probleem heb ik ook en nog erger, de mediabox xl word loeiheet en staat dag en nacht te loeien, wat veel ergenissen oplevert, vind het alleen een zeer slechte zaak dat je als trouwe klant voor deze service moet gaan betalen, dat ben ik niet gewent van ziggo. Betaal al genoeg om te mogen kijken als deze per dag maar een paar uurtjes werkt

0 Kudos
Frankpvdberg
Level 1

Goedemorgen,

Ik heb hetzelfde verzoek. Kunt u mij eveneens de nieuwe sturen?

Met vriendelijke groeten,

Frank van den Berg

0 Kudos
Buurman
Level 15

@Frankpvdberg Zorg dat je postcode en huisnummer in je profiel staat dan kan een moderator ook jouw verzoek inwilligen. 

0 Kudos
Frankpvdberg
Level 1

Prima, dat heb ik gedaan. Dank je wel alvast. 

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo @Frankpvdberg, ik heb de mediabox XL gelijk voor je omgewisseld 🙂 Je ontvangt een bevestiging per e-mail. Fijne dag! 

0 Kudos
Stefan3
Level 3

Goedemiddag,

Ik zou ook graag mijn Mediabox XL willen omruilen voor de Mediabox Next.
Hoe kan ik dat regelen?

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo @Stefan3, dat kan ik voor je in orde maken! Wil je de mediabox Next of de mediabox Next mini? Dan heb je die binnen 2-3 dagen in huis. 

0 Kudos
Stefan3
Level 3

Hallo Lotte,

Bedankt voor je snelle reactie!

Wat zijn de voordelen van de Next ten opzichte van de Next Mini?

Groet, Stefan.

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Stefan3 Geen dank! De mediabox Next is via de coax kabel aangesloten, de mediabox Next mini heeft deze niet nodig. 

0 Kudos
Stefan3
Level 3

Dan wil ik graag een Next Mini. Ik heb al een ethernetkabel liggen namelijk.

Groet, Stefan.

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hoi @Stefan3

Super, ik heb dit voor je aangevraagd. Je krijgt een bevestiging per e-mail 🙂 

Piedemax
Level 1

Goedemiddag, ook onze horizonbox maakt storend geluid en is duur in gebruik qua elektra. Ook ik zou deze  graag omwisselen voor een mediabox next mini. Hoe kan ik dat doorgeven / aanvragen?

Groet, Piet

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

@Piedemax Ik zie dat jouw verzoek inmiddels al is geregeld via een ander topic! 

0 Kudos
Piedemax
Level 1

Dat klopt. Het is opgelost. Bedankt!

0 Kudos
Kaysdublin
Level 3

Ik heb hetzelfde probleem; de horizon mediabox wordt erg heet en daarnaast valt hij af en toe uit zeker als ik naar opgenomen programma’s kijk. Ook ik zou hen graag willen omruilen voor de mediabox nexr

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Kaysdublin
Nog een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Het lijkt mij in dit geval zeker geen overbodige luxe om jouw Mediabox XL om te ruilen. Ik vermoed dat de ventilator in de Mediabox XL aan het einde van zijn Latijn is. Dat verklaart waarom de mediabox erg heet wordt en vervolgens uit veiligheidsoverwegingen uitschakelt. 

Je geeft in je bericht al aan dat je voorkeur dan uitgaat naar een Mediabox Next. Bij deze heb ik je abonnement aangepast naar hetzelfde pakket, maar dan i.c.m. een Mediabox Next. De prijs en voorwaarden van je abonnement blijven uiteraard ongewijzigd. Je ontvangt hier zo een bevestiging van per e-mail en Post NL staat spoedig voor de deur met jouw Mediabox Next. 

De Mediabox XL hoeft niet naar ons retour, dus deze mag je afgeven bij de milieustraat 🙂 

0 Kudos
brordvw
Level 3

Hallo, mijn media box XL heeft ook kuren. Wordt heet en valt regelmatig kort uit. Bij switchen van kanaal is het geluid soms minuten lang vervormd. Daarnaast heb ik recent een 4K televisie die nu niet optimaal beeld heeft. Zou graag een Next of evt Mini hebben (ethernet kabel is gecompliceerd maar heb wel WiFi pods en goede verbinding tussen 150-200 MB draadloos). Heb nog 2 andere apparaten via smartcards (CI+) actief via de kabel. Dat wil ik verder zo laten.  

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @brordvw

Tof dat je ook over wilt op de Next! 

In dit geval heb ik de gewone Next voor je besteld. Gezien jij de coax aansluiting gewoon wilt behouden, kunnen we hier dan ook mooi gebruik van maken 🙂
Per mail volgt nog even een bevestiging. Alvast veel plezier met de Next!

0 Kudos