1
Vraag
2
Reacties
Rifka

Level 3
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL - Geluid stereo doet het niet meer

Goedemiddag,

 

Ik heb mijn jvc homecset/stereoset al een tijd met een tulp kabel (via aux) aangesloten op de mediabox en het werkte naar behoren. Sinds vandaag komt er geen geluid meer uit de jvc stereoset.  Er is niets veranderd bij de aansluiting ofzo. Wie kan mij verder helpen en weet wat er aan de hand is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rifka
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb inmiddels de jvc set opgeruimd en heb nu een soundbar. Daar heb ik een vraagje over. De soundbar heb ik aangesloten op de mediabox via optische kabel. Als ik via Google chromecast iets wil streamen en op tv wil bekijken kan ik dat geluid dan ook op de soundbar krijgen? Verder werkt het goed.

Bekijk in context

13 Reacties 13
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ha Rifka,

 

Maf probleem zo, van de ene op de andere dag. Toevallig ook eens die aux-aansluiting getest met een ander apparaat dan je mediabox (zoals een telefoon of laptop) om te kijken of ie het dan wel gewoon doet?

Rifka
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

20210723_153443.jpg

 het is bijgaande kabel. Ik heb hem aangesloten op de laptop ingang microfoon en daarna is stereoset. Hij doet het vervolgens niet.

Rifka
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Die kabel is nog geen jaar oud....kan het misschien liggen aan updates in de mediabox?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Als je de kabel gebruikt bij een laptop in de (ik neem aan juiste) audio-uitgang (meestal met een koptelefoon-icoontje erbij), dan werkt het geluid dus ook niet via je JVC-stereoset. Dit zou betekenen dat het niet aan de apparaten ligt maar aan de kabel, of misschien wel een instelling in je stereoset.

Rifka
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Welke instelling zou dat kunnen zijn?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik ben zelf niet thuis in home cinema/stereosets van JVC, welk type is het? Misschien is er een optie als 'Line IN' of 'AUDIO IN' te selecteren als bron.

Rifka
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

20210723_161115.jpg

Rifka
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

20210723_161253.jpg

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Dat zou in dit geval AUX (3e rij, 3e optie) moeten zijn

Rifka
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Klopt daar staat ie ook op...

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Rifka!  

Wat frappant dat het geluid ineens niet meer wekt op je stereoset 😞 Ik begrijp dat hij niet op de mediabox werkt, maar ook niet op een ander apparaat? Dan heb je ook geen geluid? Heb je de stereoset zelf al na laten kijken toevallig?

Rifka
Topicstarter
Level 3
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb inmiddels de jvc set opgeruimd en heb nu een soundbar. Daar heb ik een vraagje over. De soundbar heb ik aangesloten op de mediabox via optische kabel. Als ik via Google chromecast iets wil streamen en op tv wil bekijken kan ik dat geluid dan ook op de soundbar krijgen? Verder werkt het goed.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Rifka Om het geluid van je Chromecast via de soundbar te krijgen, dien je de optische kabel in de tv te steken. Zorg er dan wel voor dat je de soudnbar op de juiste input (bron/source) zet. De kabel dien je in dat geval dus uit de Next te halen. Maar, er zijn meerdere wegen om je soundbar aan te sluiten. Check eens dit mooie topic voor tips en uitleg. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic