Sinds gisteren een nieuwe mediabox XL en een nieuwe TV geïnstalleerd echter loopt het geluid via mijn geluidsinstallatie achter op de TV. (ene programma meer dan andere, maar hinderlijk) Ik heb op forum al diverse berichten voorbij zien komen hierover; wieltje met instellingen, update etc etc echter nog niet iets wat mij kan helpen. Zelf heb ik al diverse dingen geprobeerd, van nieuwe HDMI kabels tot opnieuw naar fabrieksinstellingen en installeren echter tot nu toe niet geholpen. Ik hoor graag hoe ik dit kan verhelpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Kees dV schreef:
Ik ben "tevreden" omdat nu de zenders NPO 1,2,3, beter zijn en het geluid bijna synchroon loopt. Eerder was het haast echt niet te doen om te kijken.
Geluid loopt nog steeds iets achter. Op de overige zenders is het nog steeds niet goed. Overigens heb ik dit probleem er niet op Youtube of Netflix, daar loopt het perfect synchroon dus ik zou als leek haast denken dat het probleem dan toch ergens ligt bij signaal doorgeven via Mediabox of Next. Next is een verbetering maar zeker niet de oplossing.
Ik merk zowel bij mijn zoon, als bij mijn buren, dat het signaal van de NEXT heel verschillend kan zijn.
Beiden hebben vrijwel geen last van synchronisatieproblemen, hoewel het op sommige zenders nog wel voorkomt, en daarbij is het signaal van de NEXT alleen maar NEGATIEF bij te stellen, m.a.w. je kunt het alleen erger maken.
We gaan het beleven als ik ook de NEXT heb ontvangen, en zien welke signalen er wel of niet goed gaan.
Maar ik begrijp dat Ziggo nog steeds werkt aan een definitieve oplossing. Ook dat houden we in de gaten, en ik neem aan dat wij onze bevindingen aan ZIggo kenbaar blijven maken, zowel positief als negatief.
Groet,
Ron
Klopt inderdaad dat signaal heel verschillend kan zijn en inderdaad kan je het d.m.v. bijstellen alleen maar slechter maken. Het is bij mij met Next iets beter maar nog steeds niet goed. Het helpt bij mij soms wanneer het heel slecht is om 2 sec op pauze te zetten en daarna weer play of alles even helemaal uit en dan weer aan. Dan loopt het geluid weer iets beter synchroon. Blijft behelpen, maar ik hoop nog steeds op definitieve oplossing.
Beste Maud, ik had begrepen dat Ziggo niets meer kon doen en oorzaak zou bij mijn audio/TV liggen. Vreemd omdat ik voor overstap naar Next geen probleem had, maar aangezien audio/tv dit jaar nieuw is laat ik nu monteur komen om deze na te laten kijken. Mocht deze niets kunnen vinden kom ik weer terug bij Ziggo...
@Kees dV Ik blijf het toch vreemd vinden, dat een niet bestaand probleem, na een (vrij grote update in de Ziggo systemen) er een probleem ontstaat, wat blijkbaar erg lastig door Ziggo op te lossen is, en de gebruiker het probleem bij zijn/haar eigen installatie zou moeten zoeken.
Maar goed, zoals gezegd is mijn ervaring inmiddels dat het probleem van adres tot adres kan verschillen, dus we zullen zien hoe de NEXT zich bij mij gaat gedragen.
We houden de vinger aan de pols, en ben ook benieuwd wat de monteur van jou apparatuur te weten komt, en of het probleem daar aan ligt, of dat we het toch bij Ziggo moeten zoeken.
Groet,
Ron
@RMB24 dan staat de bestelling er nu in, via e-mail ontvang je nog bevestiging van de wijziging en track& trace.
Monteur is langs geweest en wist gelijk al de oorzaak.
Ik had HDMI van de Next in de TV poort van de audio gedaan en alles net zo aangesloten zoals bij mijn vorige TV. Ik had gelijk een probleem met geluid/beeld en van alles geprobeerd, rechtstreeks van Next -> TV -> audio en van Next-> audio -> TV en niets werkte. De monteur vertelde dat het vaak al verholpen was door het van Next via een andere poort in de audio te laten lopen. Het werd de cbl/sat in de audio die vrij was en het probleem was gelijk verholpen.
De HDMI ingang cbl/sat en TV ingang in mijn audio werken dus niet hetzelfde (wist ik niet). Dat dit bij mijn vorige TV geen probleem was kan inderdaad volgens de monteur, het kan verschillen per TV merk.
Probleem is in ieder geval opgelost :)!
Prettig! Een topmonteur dus 🙂 Fijn dat je dit deelt, daar leren we met z'n allen wat van.
@JosIk heb beide bestellingen ontvangen (NEXT en connectbox/modem) en een retourdoos voor de MBXL.
Vanuit de beschrijving begrijp ik dat het UBEE EVW321B niet retour gestuurd hoeft te worden?
Dan gaat 'ie naar de milieustraat. Als ik maar niet achteraf het bericht krijg, waar het oude modem blijft.
Nieuwe connectbox aangesloten en werkend gemaakt. Ging prima a.d.h.v. de bijgevoegde beschrijving.
Komend weekend gaat de MBXL omgeruild worden voor de NEXT.
Laat mijn bevindingen hier wel weer weten.
Groet,
Ron
Goed dat je beide binnen hebt! Het klopt dat het modem niet retour hoeft, deze mag je dus inderdaad inleveren bij de milieustraat.
Fijn dat de installatie van de Connectbox zo prima ging! Ik reken erop dat dit met de Next ook het geval is, we lezen je update graag.
Alles werkt, behalve de WiFi aansturing van de printer.
Die kan GEEN verbinding krijgen via de WPS knop.
De WPS gaat groen knipperen, maar op het moment dat ik connectie wil maken met de printer, gaat het WPS lampje ROOD knipperen.
Nogmaals de WPS knop bedienen geeft geen oplossing, dus nu (tijdelijk hoop ik) de printer maar met de USB kabel aangesloten.
Printer (EPSON XP-2100) heeft het op het oude modem (UBEE UVW321B) altijd prima gedaan via WiFi, maar bij deze connectbox wil het niet lukken, hoewel ik WiFi naam en wachtwoord gelijk heb gemaakt aan de naam die ik op het Ubee modem had ingesteld.
Ik stoei nog even door, maar als iemand hier een oplossing voor weet, graag...
Geen haast, via de USB kabel werkt het ook, maar dan is de printer gebonden aan een plek naast de laptop, en da's nou juist het gemak van een WiFi printer, maar dan moet het wel werken.....
Moet wel nog even een router-switch aanschaffen want alle 4 poorten van de connectbox zijn al bezet, en kan ik de NEXT niet verbinden, zonder er eerst een (op dat moment) ongebruikte netwerkkabel uit te trekken.
Welke switch kan ik daar volgens Ziggo normen het best voor gebruiken? Hoeft geen uitgebreide versie te zijn, het gaat om 1 extra poortje....
@horizonfreak of @Bert enige tips of kennis van WPS en welke switch hier het beste ingezet kan worden?
Hoi @RMB24
Je zou een tp link gigabyt switch kunnen halen bij de welbekende action voor een prikkie.
Het probleem met de printer is meestal op te lossen door de printer te resetten naar fabrieksinstellingen. En mocht dat niet werken een hard reset uitvoeren met de printer.
@horizonfreakZou kunnen bij AC-tion, maar ik dacht dat Ziggo altijd wat kwaliteitseisen aan de apparatuur stelde die aan hun netwerk wordt gehangen. Voldoet die TP-Link van Action daar aan?
V.w.b. de printer, heb ik meermaals een reset gedaan, maar het probleem blijft.
Ik zoek rustig verder want met USB werkt het vooralsnog....
Ziggo Webshop verkoopt ook TP-Link @RMB24 en lees vooral de reviews bij Tweakers: TP-Link LS1005G - Reviews - Tweakers
Niks mis met die switch.
@RikstVandaag ook de NEXT aangesloten en alles ging vrij snel en simpel.
Alle "oude" instellingen v.w.b. opnames zijn ook overgenomen, behalve de accounts van Netflix en Videoland.
Die moest ik weer even opnieuw instellen, maar da's ook maar éénmalig.
Was benieuwd naar de audio signalen. Die liepen in eerste instantie nog "out-of-sync" maar met de instellingen die de NEXT biedt was dit bij te stellen. Het valt op dat dit niet voor elk kanaal/zender gelijk is, maar het is bij te stellen, en dat was voor mij de grootste uitdaging, die blijkbaar op de MBXL niet te installeren is/was.
Kortom, ik ben weer tevreden met het gebodene, en ben tevens van die irritante signaalhikjes af, die bij de MBXL soms wel nog voorkwamen. Wellicht is de NEXT daar minder gevoelig op.
Dank aan iedereen voor de geboden hulp.
Groet,
Ron
Tplink is prima
Ziggo heeft zelfs in het verleden tplink accespoints geleverd
@Kees dV Mijn NEXT staat nu een goeie week actief, en het valt mij niet tegen.
Het "out-of-sync" is met de geboden instelling op mijn systeem goed te krijgen, maar.....
Er zit natuurlijk altijd een "maar" aan vast....het niet synchroon lopen is niet op alle zenders hetzelfde.
Dus een éénmalige instelling is er niet bij, en er zijn behoorlijk wat verschillen tussen de diverse kanalen.
Maar het is in elk geval goed te krijgen door de ruime marge die er in te stellen is.
Ik weet niet of dit bij anderen ook zo is, maar wat mij betreft is het een beetje werk af en toe, maar er is mee te leven. Beter als dat het helemaal niet bij te stellen is.
Ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen.
heb je ook gekeken of alle beeldverbeteraars uit staan van je tv
deze kunnen ook voor de nodige vertraging zorgen met geluid.
zoals ruisonderdrukking en vloeiender beeld instellingen etc dit is niet nodig aangezien alles al in hd is
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.