Sinds gisteren een nieuwe mediabox XL en een nieuwe TV geïnstalleerd echter loopt het geluid via mijn geluidsinstallatie achter op de TV. (ene programma meer dan andere, maar hinderlijk) Ik heb op forum al diverse berichten voorbij zien komen hierover; wieltje met instellingen, update etc etc echter nog niet iets wat mij kan helpen. Zelf heb ik al diverse dingen geprobeerd, van nieuwe HDMI kabels tot opnieuw naar fabrieksinstellingen en installeren echter tot nu toe niet geholpen. Ik hoor graag hoe ik dit kan verhelpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bedankt voor je reactie Lotte en ik wil graag proberen of het met de mediabox Next wel goed gaat. Hoe kan ik het switchen regelen of kan jij dit voor me regelen?
Dag @Lotte, dank voor je reactie.
Wat ik niet begrijp is, dat in een eerdere reactie @Monica aangeeft dat de mogelijkheden bij de MBXL nu wel zo'n beetje uitgeput zijn, en jij verteld dat er nog aan gewerkt wordt.
Die onduidelijke, en tegenstrijdige communicatie maakt het er ook niet echt duidelijker op. Voor een communicatie-mederwerker vind ik dat wederom een misser.
Bovendien ga je niet in op mijn verzoek, om mij dat een geteste MBXL te sturen die WEL doet wat hij moet doen, n.l. het geluid SYNCHROON aan het beeld via de optische (SPDIF) kabel doorgeven aan de versterker, zoals dat voorheen altijd prima verliep, maar na de update van 8 Mei 2021 plots niet meer werkt.
Net als meerdere opties die NIET doen, zoals het menu doen vermoeden. (b.v. één knop om alles uit te zetten) die bij mijn systeem niet te vinden is, maar WEL bij het instellingenvoorbeeld genoemd wordt.
Maar dat vind ik niet eens het belangrijkste. Het gaat mij om lipsynchroon signaal via de optische kabel vanuit de MBXL naar de 5.1 versterker, die net als voorheen instelbaar was op het aantal M.seconden.
Dat was het, en zo wil ik het weer hebben, anders is die "update" voor mij een zinloze verslechtering geweest.
@RMB24 "Bovendien ga je niet in op mijn verzoek, om mij dat een geteste MBXL te sturen die WEL doet wat hij moet doen, n.l. het geluid SYNCHROON aan het beeld via de optische (SPDIF) kabel doorgeven aan de versterker, zoals dat voorheen altijd prima verliep, maar na de update van 8 Mei 2021 plots niet meer werkt."
Testen van de Mediabox XL loopt al sinds maart 2021: Software testen op je Mediabox XL? Geef je nu op! - Ziggo Community
Wil je meedoen aan testen, geef je dan op: Ziggo producttesten: Hoe werkt het? - Ziggo Community
Ik zou graag willen switchen Lotte, kan jij dit voor me regelen of hoe kan ik dit regelen??
Ik maak dit voor je in orde @Kees dV je ontvangt een bevestiging per email en de box mag je na het weekend verwachten! Je ontvangt uiteraard een track en trace code van PostNL.
Trek je aan de bel als je nog vragen hebt?
Bedankt Madelon, ik zie de mail al. Ik zie echter ook kosten terwijl er gesproken werd van kosteloos omruilen. Ik neem aan dat dit administratief wordt geregeld? In ieder geval bedankt. Grt
Ben ik vergeten deze er af te halen?! Sorry @Kees dV, mijn fout! Ik zorg ervoor dat de eenmalige kosten ook weer in mindering worden gebracht.
@LotteWat fijn dat jullie voor @Kees dV een uitzondering kunnen maken om een Next te kunnen krijgen icm zijn Start pakket.
Voor mij was die mogelijkheid er niet icm met mijn "complete" abonnement, maar alleen icm het MAX pakket.
Vanwaar toch die selectieve behulpzaamheid waarbij voor de één alles kan, en voor de ander kan er niets.
Waar zou ik toch in hemelsnaam het vertrouwen in de aanbieder Ziggo vandaan moeten halen, als er voor mij niet eens een kabeltje afkan om het probleem (tijdelijk) het hoofd te bieden, terwijl een ander "zomaar" zonder extra kosten een Next toegezonden krijgt.....
Ben benieuwd waar die selectiviteit op gebaseerd is.
@RMB24 Ik kan mij voorstellen dat het selectief lijkt wanneer dit, toen jij het nodig had, niet mogelijk was. De Mediabox Next was toen hij net uitkwam, alleen nog maar beschikbaar voor Tv Max abonnementen. Later is daar TV Complete aan toegevoegd en sinds kort kan de Next zelfs bij een TV Start abonnement besteld worden.
Het heeft in dit geval niets met selectief helpen te maken maar met opties die wij op dat moment voor handen hebben. Mocht ik je ergens bij kunnen helpen, hoor ik het graag en zal ik dit zo goed mogelijk doen met de opties die ik voor handen heb.
Bedankt voor het regelen Madelon. Ik heb hem vanmiddag ontvangen en aangesloten. Helaas blijft geluid vertraagd op beeld, wat lastig maakt (liplezen) wanneer je het geluid niet te hard wilt zetten voor je buren.
Ik heb nu bij de optie beeld en geluid PCM/volg signaal/altijd aan alles uitgeschakeld staan. Wanneer ik hier iets aanvink wordt het helemaal slecht. Bij de optie audiovertraging staat de pcm audio synchronisatie op nul en ik zou hem eigenlijk verder in de min willen hebben zodat hij synchroon gaat lopen maar dat gaat niet. Doe ik nog iets verkeerd of heb jij (of een collega) nog een tip voor mij?
Ik heb op de TV vanmorgen nog een instelling gevonden (geluid vertragen) die ik uit/aan kon zetten en nu is het een stuk beter!! Bedankt voor de hulp allemaal!
@Jiri Dat de Next alleen in het begin beschikbaar was voor het TV-MAX abonnement is ook niet waar, want mijn zoon heeft destijds de NEXT bij zijn START abonnement aangevraagd, en drie dagen later ontvangen.
Zo'n 2 á 3 jaar geleden, precies weet ik dat niet meer.
Toen ik dat een week later voor mijn abonnement aanvroeg, bleek dat wegens beperkte beschikbaarheid, de NEXT alleen nog i.c.m. het MAX abonnement beschikbaar was.
Na mijn aanvankelijke klacht over het niet synchroon lopen van beeld en geluid na de update van 8 Mei 2021 waren er van medegebruikers allerlei tips en tricks gegeven, waarbij van de kant van Ziggo geen enkele mogelijkheid was om aan verzoeken voor b.v. een extra optische kabel (eventueel met splitter) te leveren om met die tips&tricks aan het werk te gaan.
En nadat nu blijkt dat ook de NEXT voor meerdere abonnementen beschikbaar is gekomen (wat ik dan weer niet wist) is er niemand van Ziggo op het idee gekomen om mij bij het eventueel oplossen van dat sync probleem, een dergelijk voorstel te doen, om de MBXL om te ruilen voor een NEXT, bij gelijkblijvend abonnement, zoals dat dan weer wel voor b.v. @Kees dV is gedaan en daar blijkbaar tevreden mee is.
Ik vind dat zelf behoorlijk selectief, maar blijkbaar denken jullie daar anders over.
Ik zou het erg op prijs stellen, als jullie mij een zelfde aanbod zouden doen, om zonder extra kosten, de MBXL om te ruilen voor een NEXT. Wellicht dat dit enigszins meehelpt aan de oplossing van het probleem dat er voordien NIET was, omdat er per uitgaand audiosignaal perfect bijgesteld kon worden. Het KAN dus wel, alleen is dat bij de update komen te vervallen.
Ik hoor graag jullie reactie hierop.
Ik ben "tevreden" omdat nu de zenders NPO 1,2,3, beter zijn en het geluid bijna synchroon loopt. Eerder was het haast echt niet te doen om te kijken.
Geluid loopt nog steeds iets achter. Op de overige zenders is het nog steeds niet goed. Overigens heb ik dit probleem er niet op Youtube of Netflix, daar loopt het perfect synchroon dus ik zou als leek haast denken dat het probleem dan toch ergens ligt bij signaal doorgeven via Mediabox of Next. Next is een verbetering maar zeker niet de oplossing.
Hallo @Kees dV
Fijn om te horen dat de NEXT toch nog ietsje beter werkt, maar.....nog steeds niet optimaal.
Ik hoop dat Ziggo er alles aan zal doen, om het probleem, dat er voorheen niet was omdat elk uitgaand audiosignaal bijgesteld kon worden, bij de "vernieuwde"' software van MBXL alsmede NEXT te verhelpen.
Als het voorheen wel werkte, lijkt het mij sterk dat het nu ineens NIET meer werkend te krijgen is.
Ik wacht maar af waarmee Ziggo mij weer tot een tevreden klant kan rekenen.
Gr,
Ron
Hoi @Kees dV, fijn om te horen dat je verbetering merkt! Het is wel jammer dat het nog niet helemaal in orde is. En als je programma's terugkijkt, hoe gaat het dan?
@RMB24, Je kunt zeker ook de overstap naar de Next maken. Ik zie wel dat je TV Complete hebt, daarbij geldt dat je abonnement per maand 0,50 cent duurder wordt. Ik kan daar niet van afwijken. Als dat geen bezwaar voor je is hoor ik het graag, dan maak ik de bestelling voor je in orde.
Programma terugkijken geeft hetzelfde probleem. Geluid loopt achter. Ik laat nu ook maar monteur voor TV en audio komen om uit te laten sluiten dat het aan mijn apparatuur ligt. (overigens dit jaar aangeschaft) Ik zal uitslag ongeacht uitkomst hier melden.
Dat is fijn @Kees dV we zijn benieuwd naar de uitkomst en zitten natuurlijk klaar om je te helpen waar nodig! 🙂
Dag @Rikst
Ik begrijp van @Kees dV dat in elk geval de synchroniciteit via Videoland en Netflix vrijwel goed is, en dat is mijn voornaamste klacht dat het niet om aan te zien is via de huidige MBXL.
Als je voor mij deze bestelling kunt regelen, dan is dat bedrag van € 0,50 p/maand wel overheen te komen.
Ik neem aan dat ook voor mij die € 19,- aansluitkosten niet van toepassing zijn.
Dan nog een vraag van technische aard:
Zijn mijn huidige geplande opnames via de MBXL dan nog beschikbaar (neem tenslotte "in the cloud" op) of moet ik deze weer opnieuw instellen?
Graag hoor ik hoe e.e.a. verder gestalte gaat krijgen. Ben reuze benieuwd naar de resultaten van die NEXT.
Alvast dank,
Ron
"Zijn mijn huidige geplande opnames via de MBXL dan nog beschikbaar (neem tenslotte "in the cloud" op) of moet ik deze weer opnieuw instellen?"
@RMB24 Alle Next / Mini Next / Mediabox XL mediaboxen zijn gekoppeld aan je Mijn Ziggo en alles wordt door alle mediaboxen en Ziggo Go varianten volledig overgenomen.
Dank @Bert voor deze nuttige info.👍
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.