Sinds gisteren een nieuwe mediabox XL en een nieuwe TV geïnstalleerd echter loopt het geluid via mijn geluidsinstallatie achter op de TV. (ene programma meer dan andere, maar hinderlijk) Ik heb op forum al diverse berichten voorbij zien komen hierover; wieltje met instellingen, update etc etc echter nog niet iets wat mij kan helpen. Zelf heb ik al diverse dingen geprobeerd, van nieuwe HDMI kabels tot opnieuw naar fabrieksinstellingen en installeren echter tot nu toe niet geholpen. Ik hoor graag hoe ik dit kan verhelpen.
Hi @Kees dV,
Goed nieuws! In de nieuwe update 4.38 zit een fix voor het niet synchroon lopen van beeld en geluid op de Mediabox XL. Je kunt daarvoor de nieuwe Multichannel PCM-instelling gebruiken mits je apparatuur dat ondersteunt. De uitrol van de update begint komende nacht in Noord-Brabant en Limburg en volgende week volgt de rest van Nederland. Je vindt er hier meer informatie over.
Ik hoop dat dit voor jou de oplossing is, laat het vooral volgende week even weten!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@horizonfreakIk heb het even een maandje aangekeken, maar wat opvalt is het volgende:
De instelling waarbij het geluid vandaag synchroon loopt op b.v. SBS6, is dat morgen weer niet, en de dag erna weer wel.
M.a.w., het is dus heel verschillend, zonder dat ik iets aan de instellingen heb veranderd.
Het scheelt niet heel erg veel, maar je hoort de "echo" als ook het TV geluid erbij aan staat.
En dat is de ene dag groter als de andere dag...
Ik vind dat opvallend, maar storend is het niet heel erg als je alleen de versterker gebuikt als geluidsbron, maar het viel mij op toen ik ook het TV geluid gelijktijdig aanzette. De volgende dag was die "echo" er weer niet. Raar.....maar een "probleem" wat zich vandaag wel voordoet, en morgen weer niet, lijkt me lastig op te lossen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.