1
Vraag
2
Reacties
GR

Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox XL Foutcode CS 1004 SP 0.1.6

Hallo,

Vandaag Mediabox XL ontvangen. Reden is het niet meer kunnen ontvangen van TVE op kanaal 73 via de Humax.

Vanavond de zaak aangesloten. Installatie menu komt in looping waarbij deze foutcodes - zie onderwerp - steeds terugkomen.

Heb inmiddels splitter POA-01-B aangebracht. Hiervoor wel de "oude" splitter even verwijderd. Verloop installatie blijft echter hetzelfde. Hoe verder? Alvast bedankt voor suggesties.

Nb: de splitter zit meteen langs het punt waar de kabel van buiten binnenkomt in de huiskamer. Er loopt dus niets via de meterkast.

 

24 Reacties 24
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @GR! Zo te zien ben je samen met Bert een heel eind gekomen, super natuurlijk! Ik heb je zojuist een nieuwe splitter + geschikte kabel toegestuurd, die moet binnen enkele dagen op de mat vallen. Laat je ons weten of het daarna lukt? 

 

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ja prima zal ik doen.

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb de splitter POA-01-B ontvangen en geinstalleerd.

Terugkijken tot 2 dagen werkt nu.

De aansluiting loopt nu dus via coax in, uit via POA-01-A naar Mediabox en POA-01-B, uit via POA-01-B naar FM tuner stereoset en modem.

Afgelopen weekend had ik al ontdekt dat ik bij de stereoset de WiFi in het verleden al geinstalleerd heb en dus beschik over internetradio.

De coax voor FM zou in principe dus weg kunnen, voordeel is alleen dat via die weg er bij opstarten modem meteen radio ontvangst is, de internetradio moet eerst de WiFi  ontvangen dus het modem moet eerst opgestart zijn.

Maar goed, als analoge radio sowieso verdwijnt zal het via internet moeten.

Wel een vraag hierover: als de coax kabel weggaat, kan ik dan de internetaansluiting direct op de 2e uitgang van de POA-01-A plaatsen en de splitter B weglaten?

 

Verder nog een aantal zaken over de mediabox.

Het opstarten duurt vrij lang (langer dan de Humax), terwijl het de snelle opstart is. Het apparaat wordt behoorlijk warm heb ik gemerkt, reden om het bij langer geen gebruik weer uit te schakelen. 

Maar hier valt mee te leven, tenslotte is TVE weer aanwezig en de replay functie was er voorheen niet.

 

Er is echter nog wel een andere zaak bij de mediabox die me niet bevalt. Bij zappen tussen meerdere zenders valt op enig moment het geluid weg, en de zender waar ik op uitkom heeft dan geen geluid. Net alsof het geluidssignaal naijlt bij de wisseling van de beelden en dan de weg kwijtraakt.

Meestal komt het geluid er na enige tijd dan wel weer in, maar ik heb ook al meegemaakt dat het weg blijft. Door de mediabox uit- en weer aan te zetten komt het geluid dan weer terug. Maar dat zou natuurlijk niet zo moeten. 

Ik had de hoop dat het wellicht met de gewijzigde aansluiting zou verbeteren, maar het probleem is nog aanwezig. Is daar iets aan te doen? 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@GR fijn dat een groot deel is opgelost, we komen er wel. 

Wat het geluid aangaat, zou je aub dit eens willen uitproberen? En anders vermoed ik dat @Bert nog handige tips voor je heeft. Houd je ons op de hoogte? 

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb via "dit" de achtereenvolgende opties uit het menu uitgevoerd.

Uiteindelijk bij de mediabox de fabrieksinstellingen hersteld.

Dit werkt, ben verschillende keren vanuit kanaal 1 maar ook kriskras gaan zappen door de kanalen.

Het geluid wisselt nu steeds synchroon met het beeld en valt niet weg.

Dit probleem lijkt daarmee dus ook opgelost.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic