1
Vraag
2
Reacties
GR

Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox XL Foutcode CS 1004 SP 0.1.6

Hallo,

Vandaag Mediabox XL ontvangen. Reden is het niet meer kunnen ontvangen van TVE op kanaal 73 via de Humax.

Vanavond de zaak aangesloten. Installatie menu komt in looping waarbij deze foutcodes - zie onderwerp - steeds terugkomen.

Heb inmiddels splitter POA-01-B aangebracht. Hiervoor wel de "oude" splitter even verwijderd. Verloop installatie blijft echter hetzelfde. Hoe verder? Alvast bedankt voor suggesties.

Nb: de splitter zit meteen langs het punt waar de kabel van buiten binnenkomt in de huiskamer. Er loopt dus niets via de meterkast.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb de splitter POA-01-B ontvangen en geinstalleerd.

Terugkijken tot 2 dagen werkt nu.

De aansluiting loopt nu dus via coax in, uit via POA-01-A naar Mediabox en POA-01-B, uit via POA-01-B naar FM tuner stereoset en modem.

Afgelopen weekend had ik al ontdekt dat ik bij de stereoset de WiFi in het verleden al geinstalleerd heb en dus beschik over internetradio.

De coax voor FM zou in principe dus weg kunnen, voordeel is alleen dat via die weg er bij opstarten modem meteen radio ontvangst is, de internetradio moet eerst de WiFi  ontvangen dus het modem moet eerst opgestart zijn.

Maar goed, als analoge radio sowieso verdwijnt zal het via internet moeten.

Wel een vraag hierover: als de coax kabel weggaat, kan ik dan de internetaansluiting direct op de 2e uitgang van de POA-01-A plaatsen en de splitter B weglaten?

 

Verder nog een aantal zaken over de mediabox.

Het opstarten duurt vrij lang (langer dan de Humax), terwijl het de snelle opstart is. Het apparaat wordt behoorlijk warm heb ik gemerkt, reden om het bij langer geen gebruik weer uit te schakelen. 

Maar hier valt mee te leven, tenslotte is TVE weer aanwezig en de replay functie was er voorheen niet.

 

Er is echter nog wel een andere zaak bij de mediabox die me niet bevalt. Bij zappen tussen meerdere zenders valt op enig moment het geluid weg, en de zender waar ik op uitkom heeft dan geen geluid. Net alsof het geluidssignaal naijlt bij de wisseling van de beelden en dan de weg kwijtraakt.

Meestal komt het geluid er na enige tijd dan wel weer in, maar ik heb ook al meegemaakt dat het weg blijft. Door de mediabox uit- en weer aan te zetten komt het geluid dan weer terug. Maar dat zou natuurlijk niet zo moeten. 

Ik had de hoop dat het wellicht met de gewijzigde aansluiting zou verbeteren, maar het probleem is nog aanwezig. Is daar iets aan te doen? 

Bekijk in context

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@GR fijn dat een groot deel is opgelost, we komen er wel. 

Wat het geluid aangaat, zou je aub dit eens willen uitproberen? En anders vermoed ik dat @Bert nog handige tips voor je heeft. Houd je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb via "dit" de achtereenvolgende opties uit het menu uitgevoerd.

Uiteindelijk bij de mediabox de fabrieksinstellingen hersteld.

Dit werkt, ben verschillende keren vanuit kanaal 1 maar ook kriskras gaan zappen door de kanalen.

Het geluid wisselt nu steeds synchroon met het beeld en valt niet weg.

Dit probleem lijkt daarmee dus ook opgelost.

 

Bekijk in context

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met de splitter op de foto?

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

 foto aansluitingenfoto aansluitingen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, hier moet een gratis monteur de oplossing komen brengen door nieuwe aansluitmaterialen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat gebeurt er als je de POA 01 B in de vierkante wandcontactdoos steekt?

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

DIt geeft hetzelfde resultaat. Op de TV verschijnt een scherm welkom, daarna even geduld, een draaiende cirkel en dan de CS-1004 melding met mededeling dat er verbinding gemaakt gaat worden. Op de mediabox verschijnt de tekst bijwerken. Na enkele minuten de foutmelding SP 0.1.6

Daarna begint de cyclus weer opnieuw etc.

Lijkt er dus op dat die verbinding cq contact mediabox met andere kant - ik neem aan Ziggo - niet tot stand komt.

Nb:  de rest werkt verder goed dus radio en internet. Als ik de zwarte coax kabel weer in de humax steek werkt het ook goed behalve dus dat TVE op kanaal 73 niet verschijnt. Plus enkele andere kanalen bv 77 die voor mij persoonlijk niet interessant zijn.

 

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

sorry ik zag dat je eerder ook al gereageerd had. Postcode stond al in profiel, heb nu ook huisnummer toegevoegd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Geen sorry, ik was wat te snel met berichten.

Er komt straks hier een Ziggo moderator langs.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @GR , irritant dat je tegen dit probleem aanloopt. Fijn dat je hier hulp vraagt, zodat wij je hiermee kunnen helpen.
Ik zie dat de nieuwe mediabox een uurtje geleden administratief is geactiveerd. Zou je eens willen kijken of de installatie nu wel lukt? 

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hallo,

Ik ben weer gestart met installeren, resultaat is tot nu toe hetzelfde.

Er zijn twee cycli doorlopen, nu loopt de derde.

Het systeem is dus nog ingeschakeld, ik kan dit eventueel aan laten staan. Wellicht kan er vanuit de "andere kant" iets bekeken of getest worden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@GR Zit je POA-01 in de vierkante wandcontactdoos?

Want de ETU-01 is sowieso niet retourgeschikt en zal de mediabox XL sowieso niet opstarten.

En of de vierkante wandcontactdoos retour geschikt is, is ook nog een vraag?

 

Of heb ik het mis @Meindert ?

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik zal het systeem uitschakelen, indien nodig kan het weer ingeschakeld worden. Hebben jullie suggesties voor volgende acties? 

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik had de POA-01 weer teruggezet op de rechtse aansluiting, anders heb ik geen internet. 

Maar nu heb ik wederom het systeem ingeschakeld met de POA-01 op het vierkante kastje links. En jawel, de software wordt nu geladen en het systeem werkt. De zenders komen door incl. TVE op kanaal 73 waar het me met name om gaat. Dus dat is mooi.

Alleen is dit geen structurele oplossing want ik heb dan geen internet. De kabel rechtsonder bij het rechtse kastje gaat nl naar het modem. Dus die moet dan komen via een splitter op het linkse kastje met drie aansluitingen (TV, radio en internet) als die überhaupt bestaat, of het rechtse kastje moet zodanig vervangen worden de mediabox wel via die weg verbinding kan maken. Wellicht kunnen jullie daarover nog een advies geven.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Meindert / Ziggo zou je nog een splitter POA-01 B op kunnen sturen met een passende kabel naar je modem om op de andere splitter te zetten, dan heb je 1 extra aansluiting.

Op de eerste splitter je modem en de 2e splitter en dan de rest op de 2e splitter.

Analoge radio verdwijnt binnenkort, dus een radio uitgang is niet meer relevant.

Digitale radio gaat via dezelfde uitgang als je TV en modem.

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb zojuist ontdekt dat TV kijken  wel kan met de splitter aangesloten op het rechtse kastje.

Blijkbaar was er alleen eenmalig een retour verbinding nodig om de software te laden. En dat is gebeurd door de splitter op het vierkante kastje te plaatsen.

Dus dan is het probleem opgelost lijkt me zo.

Zeer bedankt voor jullie goede hulp!

Mocht er toch nog een probleem optreden dan meld ik me hier wel weer.

.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@GR Werkt pauzeren ook nu op de mediabox XL?

En 2 tot dagen terugkijken via de gids?

Zo ja, prima.

Zo nee, dan moet er toch nog een andere splitter komen voor het retoursignaal.

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

De pauzeknop werkt.

Bij terugkijken / replay verschijnt een schermpje in beeld met de mededeling dat interactieve diensten niet beschikbaar zijn en daarbij code  CS 9097.

Maar volgens mij zit dat ook niet in mijn abonnement. Ik zal even goed nagaan wat er via de mediabox met mijn abonnement allemaal mogelijk zou moeten zijn.  

 

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik zie dat onze reacties elkaar af en toe kruisen. Zie nu pas het antwoord met splitter type B.

Ja stuur maar toe dan ga ik dat ook installeren.

Of moet ik dat regelen via de formele helpdesk?

GR
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Volgens het abonnement zou ik idd twee dagen terug moeten kunnen kijken.

Dus als ik de splitter type B op het linkse vierkante kastje plaats met daarop modem plus splitter 2, en op splitter 2 de TV plus radio signaal zou ik twee dagen terug moeten kunnen kijken. Want via het vierkante kastje is er wel tweerichtingsverkeer mogelijk.

Als het analoge radio signaal tzt verdwijnt kan die kabel weg. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@GR Een Ziggo moderator kan je een splitter toesturen of via de helpdesk.


De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn, zodra er iemand beschikbaar is.
Https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic