Sinds 1 week hebben we problemen met de Mediabox XL:
- vorige week zaterdag (30-10) konden we geen Netflix kijken via de Mediabox. Code CS9097. En rode lampje Offline. Verder nergens zover we weten veranderingen of aanpassingen gehad (niet qua hardware of software). Geen storingen bekend op ons adres. MXL staat wel in eco-stand maar stond al een paar uur aan. Herstarten (met minstens 10sec uit) hielp niet. Daarna herstarten met mintoets ingedrukt resulteerde wel in scannen (x% scanning, loading en installing) maar daarna code ERR SP 0.1.6 op het display.
op basis van wat ik in de community las, de Mediabox rechtstreeks op het AOP aangesloten en toen begon hij opnieuw software te laden en startte hij correct op.
Daarna de MXL weer aangesloten op de gebruikelijke plek (bij de TV) en hij heeft een aantal dagen prima gefunctioneerd, inclusief Netflix kijken en volgens mij ook opnemen / opnames terugkijken en/of later terugkijken van programma's.
Vrijdag (5-11) konden we weer een programma niet uitgesteld kijken, bleek lampje Offline weer aan te staan. En kregen we dus ook weer code CS9097. Vandaag de mediabox herstart (na 10 seconden uitgezet), zonder soelaas. Daarna het scannen van X% weer, en code ERR SP 0.1.6 in beeld.
Onze situatie: Mediabox XL met Connectbox. Mediabox alleen voor televisie, internet etc via Connectbox. Mediabox is niet bekabeld aangesloten op de connectbox.
AOP in de meterkast (a)- Splitter POA-1B (b) - coax-in-de-muur (c) - Wandcontactdoos inde woonkamer (d) - Splitter POA-1IEC-NL (e) - Coaxkabel naar Mediabox (f). Zie bijgesloten foto's voor de situatie.
Na code ERR SP 0.1.6: de Splitter in de wandcontactdoos in de woonkamer eruit geschroefd en de coaxkabel rechtstreeks in de wandcontactdoos gedaan. (m.a.w.: onderdeel (e) ertussenuit gehaald). Dit leverde geen verschil op. Daarna MXL aangesloten in meterkast (dus: onderdeel (a), (b) en dan een andere coaxkabel direct in de MXL. Toen begon hij software te laden.
Daarna weer op zijn gewone plek bij de televisie neergezet, en nu functioneert hij prima, zonder lampje offline. (situatie nu: (a), (b), (c), (d), (f) - de splitter in de woonkamer ertussenuit gelaten omdat er toch geen coax voor radio meer nodig is.
Onze vraag: -hoe kan het dat de code CS9097 iedere keer terugkomt?
-wat is de oorzaak van deze storing:
normaal gesproken zou ik denken aan een hardwarestoring (mogelijkerwijs de coaxkabel van de wandcontactdoos naar de MXL, of de coaxkabel die in de muur loopt), maar dat verklaart niet dat de MXL na het laden van de software direct bij de meterkast wel weer gewoon functioneert, in dezelfde opstelling met diezelfde coaxkabels waarbij eerder 2x het probleem zich heeft voorgedaan, en we gewoon kunnen netflixen of uitgesteld kijken. Als het echt een hardwarestoring zou zijn van 1 van de kabels, dan zou hij toch het helemaal niet meer moeten doen? (de coaxkabel van de muur naar de MXL kan ik nu niet meer uit de opstelling halen om die te testen, omdat alles nu weer functioneert).
- alvast bedankt voor alle hulp
In bijlage nog foto's van onze aansluitingen.