1
Vraag
2
Reacties
Dheeraj

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL 7410 aansluiten zonder antennekabel

Hallo, omdat ik al een smart tv heb, gebruik ik de Mediabox XL niet. Nu wil ik hem aansluiten in onze schuur waar een internet aansluiting is, maar geen antenne.
Tevens fungeert deze Mediabox ook al Internet Acces Point, wat uitstekend.
Het enige wat nu niet lukt is om de box te installeren om bijv. Youtube, Netflix etc te kijken op mijn oude tv.

Ziggo geeft aan dat dit via UPC vroeger wel werd ondersteunt maar Ziggo heeft deze service niet.
Ik hoef dus geen televisie te kijken .
Wie kan mij helpen hiermee.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11402Posts
  • 577Oplossingen
  • 1859Likes
Hoi Dheeraj,
Welkom op de Community van Ziggo.

Als eerst moet je je Mediabox XL aansluiten via een antenne en niet via een internet aansluiting. Je zou hem dus alleen kunnen gebruiken voor Wifi, maar zelf zou ik dit niet aanraden. De apps die op de Mediabox XL zijn geïnstalleerd hebben ook weer een antenne aansluiting nodig, volgens mij, correct me if i'm wrong (mocht iemand anders daar een andere kijk op hebben).

Zoals je zegt, Ziggo heeft al aangegeven dat het niet mogelijk is. Je zou een Apple TV kastje kunnen kopen om deze op internet aan te sluiten en dan kan je via je tablet, of mobiel, met Ziggo Go app kunnen kijken. Mochten er nog mensen zijn met andere tips dan zijn die natuurlijk welkom 🙂

Heb nog wel iets gevonden wat je zou kunnen gebruiken. Dat is een Kabel TV via UTP - Muxlab kastje, misschien is dat nog een oplossing: https://www.allekabels.nl/f-connector-verloopstekker/126/1260850/kabel-tv-via-utp-muxlab.html?gclid=Cj0KEQjwwLHLBRDEq9DQxK2I_p8BEiQA3UDVDtHWWuZjRPRDrgUlk2wzxiWbI7rtfVe1sanMnDNwitIaAjyi8P8HAQ

Bekijk in context

3 Reacties 3
EnergieBoy

Level 19
  • 11402Posts
  • 577Oplossingen
  • 1859Likes
Hoi Dheeraj,
Welkom op de Community van Ziggo.

Als eerst moet je je Mediabox XL aansluiten via een antenne en niet via een internet aansluiting. Je zou hem dus alleen kunnen gebruiken voor Wifi, maar zelf zou ik dit niet aanraden. De apps die op de Mediabox XL zijn geïnstalleerd hebben ook weer een antenne aansluiting nodig, volgens mij, correct me if i'm wrong (mocht iemand anders daar een andere kijk op hebben).

Zoals je zegt, Ziggo heeft al aangegeven dat het niet mogelijk is. Je zou een Apple TV kastje kunnen kopen om deze op internet aan te sluiten en dan kan je via je tablet, of mobiel, met Ziggo Go app kunnen kijken. Mochten er nog mensen zijn met andere tips dan zijn die natuurlijk welkom 🙂

Heb nog wel iets gevonden wat je zou kunnen gebruiken. Dat is een Kabel TV via UTP - Muxlab kastje, misschien is dat nog een oplossing: https://www.allekabels.nl/f-connector-verloopstekker/126/1260850/kabel-tv-via-utp-muxlab.html?gclid=Cj0KEQjwwLHLBRDEq9DQxK2I_p8BEiQA3UDVDtHWWuZjRPRDrgUlk2wzxiWbI7rtfVe1sanMnDNwitIaAjyi8P8HAQ
Dheeraj
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, bedankt ik zal er naar kijken.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Voor zover ik mij kan herinneren heeft de Mediabox XL (voorheen Horizon) altijd een antennesignaal nodig, Zonder signaal start hij nl niet eens op omdat hij zich online moet aanmelden, geauthoriseerd wordt en ook controleert op updates.
Zonder signaal blijft hi hangen in "even geduld" en zal er verder niets werken, zelfs geen films die je al hebt opgenomen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic