Vraag
Reacties
Oplossing
jmpu
Level 3

Mediabox Next.

Dag, Het geluid van mijn TV (Panasonic) staat normaal in de balk onderin op 25 als ik rechtstreeks kijk. Wanneer ik via de Mediabox Next kijk moet ik het geluit evenredig op 40 zetten. Schakel ik terug naar de TV dan is het geluid overweldigend. Kan je in de Mediabox Next dit anpassen

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jmpu
Level 3
Topicstarter

Helaas het maakt geen verschil. Geluidsniveau TV via module en smartcard is beduidend harder dan via mediabox next. Laat het hierbij

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

In de Next kun je niet het volume aanpassen.

Kijk eens in de Instellingen in Beeld en geluid hoe Dolby daar staat, als die niet op Uitgeschakeld staat, probeer dat eens uitgeschakeld?

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @jmpu

Apart dat je eerst het volume schakelen. Dit moet eigenlijk helemaal niet voorkomen. Kun je antwoord geven op de vraag van @Bert?

0 Kudos
jmpu
Level 3
Topicstarter

Ik heb nog geen tijd gehad om dat uit te proberen. Laat het nog weten

0 Kudos
MaxH
Level 17

Het is algemeen bekend dat het uitgangsvolume van de Next laag is. Zoek er maar eens op. Soms kan je wat spelen met de TV instellingen. Bv ingang PCM of Bitstream.

0 Kudos
jmpu
Level 3
Topicstarter

Helaas het maakt geen verschil. Geluidsniveau TV via module en smartcard is beduidend harder dan via mediabox next. Laat het hierbij

0 Kudos
Ga naar reactie
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ter info:

Kijk eens in de Instellingen in Beeld en geluid hoe Dolby daar staat, als die niet op Uitgeschakeld staat, probeer dat eens uitgeschakeld?

Soms kunnen vreemde volumes opgelost worden door de Dolby instellingen een keer te wisselen en weer terug.

0 Kudos