1
Vraag
2
Reacties
r.uitvlugt

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox Next zorgt voor storing HDMI ARC signaal

hallo 

Mediabox Next zorgt voor storing HDMI ARC signaal.

heeft ziggo hiet al een oplossing voor of nog niet is al een oud verhaal toch.

27 Reacties 27
bamboe

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hi Allen, 

 

Wat het exacte probleem is weet ik niet, maar de oplossing heb ik wel.

Ik heb mijn Philips (804 serie) gereset en alle HDMI kabels opnieuw toegewezen.

Hier lag het niet aan. Wel merkte ik als ik de ziggo HDMI eruit trok dat de audio gelijk terug ging naar mijn Sonos set.

 

(we maken veel gebruik van de tv apps ipv de apps via de ziggo next)

 

De oplossing;

zet de verbruikstand van de mediabox next op HOOG en het probleem zal niet meer voor doen.

ik heb er een aantal weken geen last meer van gehad tot ik mij vandaag stoorde aan het blauwe lampje wat continu brandt, mede ook omdat wij maar 2 keer per week gebruik maken van de box.

 

Ik hoop dat Ziggo heel gauw met een update komt (tenzij het een hardware ding is)

want dit is gewoon onnodig stroom verbruiken.
 

 

Succes allen.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

U kunt de ARC functie uitschakelen voor de verbinding tussen uw Nextbox en de TV.

Zie de handleiding:

Doe dat voor de HDMI-poort waarop de Next is aangesloten. Lost dat het probleem op?

r.uitvlugt
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de reactie ik ga het proberen 

het blijft tobben met de next ik over weet terug gegaan naar de xl box 

maugroen

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

In mijn geval had ik zelfs de versterker terugbracht voor reparatie en uiteindelijk een nieuwe meegekregen om erachter te komen dat ARC het nog steeds niet goed deed, het kwam niet bij me op dat de connectie tussen tv en audio verstoord zou worden door een derde apparaat: de Mediabox next.Kennelijk neemt de Mediabox next de controle over de gehele HDMI bus, ik kan bijv ook moeilijk een andere HDMI bron selecteren als de Mediabox aanstaat dan springt hij vanzelf steeds terug naar dat kanaal. Probleem met dit soort dingen is dat je geen adequate technische documentatie krijgt.

r.uitvlugt
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

met andere worden gaat hem niet worden met de next 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Hoe staat de volgende instelling in de Next:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/waarom-gaat-mijn-tv-ook-uit-bij-het-uitschakelen-van-de...

Als ie aan staat, zet hem dan eens uit. Heeft met wel/niet CEC door Next via HDMI te maken. Dat kan schelen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

...En anders is een HDMI CEC killer wellicht een oplossing. Maar dat de Next zoveel invloed op jullie Tv/installatie, en jullie leven uitoefent is natuurlijk net de bedoeling. 

maugroen

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Uiteindelijk heb ik het nu dus werkend gekregen met HDMI ARC tussen mijn 4 k TV met Ciplus kaart en receiver met dts atmos 7.1 en  HEOS  multiroom en de good old Humax en een BluRayspeler en de mediabox next, ik ga dus helemaal niets meer veranderen maar het heeft aardig wat tijd gekost om het geluid van de tv naar de receiver te krijgen via ARC

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic