Omdat de Viaplay app alleen op de Mediabox Next komt, zou ik graag deze box hebben, alleen heb ik nu Mediabox Xl en niet het juist abonnement, zou ik dan toch nog aan de goede box kunnen komen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Alleen door het juiste abonnement te kiezen.
Er zijn overigens vele andere wegen om Viaplay te bekijken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Alleen door het juiste abonnement te kiezen.
Er zijn overigens vele andere wegen om Viaplay te bekijken.
Wat is het huidige abonnement? Via een omweg is de Next met elk abonnement mogelijk, bijvoorbeeld eerst TV Compleet met Next bestellen, dan even later terug naar TV Start.
Het abonnement is volgens mij nu Internet en TV Start
Het internet deel kan gelijk blijven dan is opwaarderen naar TV Compleet een optie, persoonlijk zou ik niet snel een app op een Mediabox van de provider gebruiken.
Mijn persoonlijke ervaring is dat een Smart tv beter werkt. En zoals genoemd zijn er meerdere methoden om Viaplay te zien.
@WesleyK Je zegt 'volgens mij'...Je weet het dus niet zeker? Pak je factuur er eens bij, log in op Mijn Ziggo, je ziet vervolgens precies welk abonnement je nu afneemt. En heb je sneller antwoord op je vraag en de mogelijkheden.
https://www.ziggo.nl/entertainment/sport/formule-1/formule-1-2022#FAQ
@RoWi. schreef:
Het internet deel kan gelijk blijven dan is opwaarderen naar TV Compleet een optie, persoonlijk zou ik niet snel een app op een Mediabox van de provider gebruiken.
Mijn persoonlijke ervaring is dat een Smart tv beter werkt. En zoals genoemd zijn er meerdere methoden om Viaplay te zien.
Alleen een smart TV is duurder dan de Next en met een beetje pech kan de smart TV na 3 jaar een aantal apps niet meer draaien en moet je weer een nieuwe smart TV, zo smart zijn die smart TV's uiteindelijk niet, alleen een manier om TV's te verkopen die het na een aantal jaren niet smart meer doen.
Die ondersteuning wordt gelukkig steeds langer op mijn TV uit 2018 draait alles nog prima. En er zijn betere mediaspelers dan de Next op de markt voor de diverse apps die zijn voordeliger dan de meerprijs voor TV Compleet of TV Max op jaar basis.
Wat kost een Next ofwel TV Max dan wel TV Compleett op jaar basis? TV Max zou mij € 210 meer kosten.
of je koopt een chromecast die je kan gebruiken op elke tv die je wilt
Genoeg stof om over na te denken, ik lees mooie adviezen hier terug.
@WesleyK is het met deze adviezen helemaal helder geworden?
Natuurlijk is er gisteren nog wel een kleine aanpassing gekomen op de situatie, met een abonnement op Viaplay via Ziggo kijk je ongeacht welke mediabox/CI+ je hebt lineair naar kanaal 200.
@WesleyK schreef:Omdat de Viaplay app alleen op de Mediabox Next komt, zou ik graag deze box hebben, alleen heb ik nu Mediabox Xl en niet het juist abonnement, zou ik dan toch nog aan de goede box kunnen komen?
Ziggo gaat de wedstrijden ook op kanaal 200 uitzenden !
Hebt u ViaPlay via Ziggo besteld, dan kan u de F1 wedstrijden dus ook 'gewoon' op uw tv kijken. Het is dan niet meer verplicht om de app daarvoor te hebben en dus vervalt dan ook de 'verplichting' voor een Next.
Natuurlijk wil Ziggo graag dat iedereen overstapt naar de Next. Want zo raakt Ziggo de oude Mediabox XL kwijt, terwijl de klant de vervanging betaald.
@Pasi schreef: "Natuurlijk wil Ziggo graag dat iedereen overstapt naar de Next. Want zo raakt Ziggo de oude Mediabox XL kwijt, terwijl de klant de vervanging betaald."
Als een klant overstapt op een Next met TV Complete en MAX, dan betaald hij uitsluitend € 19,95 kosten voor het opsturen en verzendkosten en retourkosten en verwerken en hetzelfde of € 0,50 meer per maand, afhankelijk van het eerdere abonnement.
Als de Mediabox XL nog draait kost het Ziggo verder niets, als de Next eerder ingezet wordt dan dat de Mediabox XL defect is, dan scheelt het Ziggo een minder lange afschrijving van de Mediabox XL en een eerdere investering van de Next.
Dus waar je het vandaan haalt dat de klant de vervanging betaald, begrijp ik niet, want het scheelt Ziggo geld vanwege de eerder teruggestuurde Mediabox XL en hogere kosten vanwege eerdere levering van de Next.
@Bert schreef:@Pasi schreef: "Natuurlijk wil Ziggo graag dat iedereen overstapt naar de Next. Want zo raakt Ziggo de oude Mediabox XL kwijt, terwijl de klant de vervanging betaald."
Als een klant overstapt op een Next met TV Complete en MAX, dan betaald hij uitsluitend € 19,95 kosten voor het opsturen en verzendkosten en retourkosten en verwerken en hetzelfde of € 0,50 meer per maand, afhankelijk van het eerdere abonnement....
Als de Mediabox XL nog draait kost het Ziggo verder niets, als de Next eerder ingezet wordt dan dat de Mediabox XL defect is, dan scheelt het Ziggo een minder lange afschrijving van de Mediabox XL en een eerdere investering van de Next....
Je schrijft het zelf.
Inderdaad, de MediaBox XL kost Ziggo niets, want dat ding is commercieel allang afgeschreven en heeft z'n geld allang verdiend. Natuurlijk wil Ziggo dat apparaat zolang mogelijk blijven verhuren, want iedere daarvoor ontvangen euro is gewoon pure winst.
Ziggo had allang de MediaBox XL moeten vervangen door de Next en komt er nu spontaan achter dat er geen ViaPlay app voor gemaakt ( kan/wil ) worden. Beide een commercieel verhaal, waar de klant voor moet betalen.
@Pasi "Beide een commercieel verhaal, waar de klant voor moet betalen."
Je hoeft geen abonnee van Ziggo te zijn, je kunt het geld ook aan een andere provider betalen, er is er nog geen 1 waar je als klant niets hoeft te betalen.
@RoWi. schreef:
Het lijkt er zeer sterk op dat de Next veel sneller af geschreven zal zijn dan de Mediabox XL, getuige de restwaarde die je zou moeten betalen bij het niet terugsturen.
Nee, de Next zal veel goedkoper zijn, er zit bv ook geen harde schijf meer in.
De nieuwe, kleinere Next zal nog goedkoper zijn, misschien maar 49,95 of nog minder.
@RoWi. schreef:....Het lijkt er zeer sterk op dat de Next veel sneller af geschreven zal zijn dan de Mediabox XL, getuige de restwaarde die je zou moeten betalen bij het niet terugsturen.
De eerste XL zijn er nu een jaar of 10, die zijn al lang en breed financieel afgeschreven.
Vraagt Ziggo nog €185,54 voor een niet teruggestuurde XL ? Schandalig !! Waar staat dat?
Als dat werkelijk zo is, dan is Ziggo een nog grotere boef dan ik al dacht! De XL is hooguit enkele duppies aan grondstoffen waard en dan alleen als is geheel verpulverd is.
@Pasi schreef:
@RoWi. schreef:....Het lijkt er zeer sterk op dat de Next veel sneller af geschreven zal zijn dan de Mediabox XL, getuige de restwaarde die je zou moeten betalen bij het niet terugsturen.
De eerste XL zijn er nu een jaar of 10, die zijn al lang en breed financieel afgeschreven.
Vraagt Ziggo nog €185,54 voor een niet teruggestuurde XL ? Schandalig !! Waar staat dat?
Als dat werkelijk zo is, dan is Ziggo nog een grote boef dan ik dacht! De XL is hooguit enkele duppies aan grondstoffen waard en dan alleen als is geheel verpulverd is.
@Pasi Ze houden rekening met de afschrijving van de boxen, het is volgens mij zelfs zo dat als je nog de eerste XL hebt (de 7400) en je stapt over op de Next, dan mag de oude box naar de milieustraat.
Dat heb ik tenminste een paar keer gelezen.
Dat staat hier @Pasi met dank aan @Boris de Kat die poste de link elders.
https://www.ziggo.nl/tarieven/algemeen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.