1
Vraag
2
Reacties
WesleyK

Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox Next zonder goede abonnement

Omdat de Viaplay app alleen op  de Mediabox Next komt, zou ik graag deze box hebben, alleen heb ik nu Mediabox Xl en niet het juist abonnement, zou ik dan toch nog aan de goede box kunnen komen?

25 Reacties 25
Boris de Kat

Level 16
  • 1293Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

De standaard afschrijving is meestal 7 jaar, beetje afhankelijk van de waarde.

RoWi.

Level 20
  • 18057Posts
  • 754Oplossingen
  • 6135Likes

Klopt van die 7400 is dat hier en daar genoemd, blijkbaar wordt enkel de laatste versie gerefurbished.

Pasi

Level 18
  • 9635Posts
  • 492Oplossingen
  • 5342Likes

@Boris de Kat  schreef:

@Pasi  schreef:

@RoWi.  schreef:

....Het lijkt er zeer sterk op dat de Next veel sneller af geschreven zal zijn dan de Mediabox XL, getuige de restwaarde die je zou moeten betalen bij het niet terugsturen.

De eerste XL zijn er nu een jaar of 10, die zijn al lang en breed financieel afgeschreven.

Screenshot_20220209-215741_Chrome.jpg

Vraagt Ziggo nog €185,54 voor een niet teruggestuurde XL ? Schandalig !! Waar staat dat?

Als dat werkelijk zo is, dan is Ziggo nog een grote boef dan ik dacht! De XL is hooguit enkele duppies aan grondstoffen waard en dan alleen als is geheel verpulverd is.

@Pasi  Ze houden rekening met de afschrijving van de boxen, het is volgens mij zelfs zo dat als je nog de eerste XL hebt (de 7400) en je stapt over op de Next, dan mag de oude box naar de milieustraat.

Dat heb ik tenminste een paar keer gelezen.

Ben je gek, terugsturen dat ding !! Op en neer naar de milieustraat, met de huidige benzine prijzen, wat kost dat wel niet. Dan hebben we het nog niet eens over hoeveel tijd ( = geld ) dat kost. En dan betaal ik, als inwoner van deze gemeente, nogmaals voor de kosten van de milieustraat.
Ik stop de zaak t.z.t. wel in een oude schoenendoos en als ik boodschappen doe, kan het daar op de post.

Pasi

Level 18
  • 9635Posts
  • 492Oplossingen
  • 5342Likes

@Boris de Kat  schreef:

7 jaar is veel te veel. Vooral gezien de technische ontwikkelingen van tegenwoordig, is 3 jaar dichter in de buurt. Als het nu een high tech apparaat was, dan misschien een paar jaar langer, maar dat is ( en was ) de XL beslist niet.
Overigens gaat Ziggo natuurlijk wel voor die 7 jaar, want hoe langer je een commercieel afgeschreven ( na 3 jaar dus ) apparaat nog gebruikt ( = verhuurd ), des te groter is de winst die je maakt op dat apparaat. Want de totale afschrijving ( = doorberekening naar de klant ) is vaak wel op 3 jaar berekent en dus is alles na die 3 jaar pure winst.

RoWi.

Level 20
  • 18057Posts
  • 754Oplossingen
  • 6135Likes

@Boris de Kat  schreef:

Voor de XL zou dat ongeveer 26 euro per jaar zijn, dat wordt wel terug verdient uit de abonnementskosten.

De Next € 10 per jaar een tweede Next kost 4 of 5 euro per maand, die is na die 14 maanden dus pure winst.  Afgaande op die 7 jaar.

Boris de Kat

Level 16
  • 1293Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@RoWi.  schreef:

@Boris de Kat  schreef:

Voor de XL zou dat ongeveer 26 euro per jaar zijn, dat wordt wel terug verdient uit de abonnementskosten.

De Next € 10 per jaar een tweede Next kost 4 of 5 euro per maand, die is na die 14 maanden dus pure winst.  Afgaande op die 7 jaar.

Dat zou best kunnen maar ik heb echt geen idee, ik weet alleen van een bedrijf waar ik gewerkt heb dat er veel over 7 jaar werd afgeschreven, maar een investering va 100.000 werd een langere termijn aangehouden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic