Ik heb een Mediabox Next die prima functioneert. Nu zijn we onlangs verhuisd en in de woonkamer heb ik nog geen coax. Ik moet ook nog even kijken waar deze komt, want pas als we de verbouwing helemaal gepland en uitgewerkt hebben weet ik waar de TV komt.
Geen probleem: Mediabox Next zonder coax aangesloten. En inderdaad: ik kan geen live TV kijken. Vreemd, want op de Xiaomi Mi Box S kan ik wél live TV kijken via de Ziggo Go app.
Nu is de vraag: klopt het dat wanneer de Mediabox Next niet aangesloten is op coax er ook geen opnames meer gemaakt worden? Ik zou dat vreemd vinden, want het is toch niet zo, dat de box zelf opslaat en de opgeslagen opname vervolgens uploadt naar de cloud? Het is toch gewoon een tussentabel tussen de "Abonnee" en "TV Programma's" tabellen? (Of maar net hoe ze die dingen genoemd hebben)
Ik heb nu de Mediabox Next in de meterkast staan, want daar heb ik wel coax. Maar ik kan hem dus niet echt bedienen. De tweede vraag is dan ook: maakt het feit dat deze nu aan coax hangt het weer mogelijk om op eender welke Ziggo Go app (Android, Android TV, PWA) opnames te schedulen of moet dat per sé vanaf de Mediabox Next?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zou hier nog iets aan willen toevoegen vanuit mijn eigen ervaring, en die van familie. Als de Next niet aangesloten is dan neemt die niet op. Het staat gepland in de mediabox en app, maar er gebeurt werkelijk niks. Je moét dus de mediabox 24/7 verbonden houden, zelfs terwijl het cloud opnames (meer een soort licentie) zijn. Eerst dacht ik dat het aan mij lag, maar ik heb het nu al een paar keer gehoord en zelfs monteurs (die om andere redenen kwamen) weten van niks.
Ok, het is dus wel wat ik al vermoedde.... Ondanks dat het cloud opnames zijn stopt de box met opnemen op het moment dat er geen coax aangesloten is.
Of begrijp ik je verkeerd?
Ik neem niet ontzettend veel series op, maar ik meen wel een gat te zien tussen het moment van verhuizen van de box naar ons nieuwe huis (en daar natuurlijk met WiFi verbinden) en het moment dat ik de coax weer aangesloten heb.
Maar ik hoor hier dus nu twee compleet verschillende ervaringen. Anders ga ik het gewoon een keer testen.
Overigens vind ik het erg storend, dat ik E-mail notificaties aan heb staan maar deze gewoon niet werken. En nee, de berichten komen niet in mijn spam box
ik heb de mediabox next gewone zonder coax gebruikt een tijdje opnames kunnen gewoon ingepland worden en worden ook gewoon opgenomen
@Plantje ik heb inderdaad exact dat probleem. Er is gewoon een gat op het moment dat het niet aangesloten is. Ik merk het met name als ik de voeding los gekoppeld heb (tijdens verbouwing gebruikte ik mijn Nvidia Shield met Ziggo Go). Hij heeft niks opgenomen, zelfs terwijl het gepland stond. Moment dat die aangesloten was ging die weer rustig verder alsof er niks gebeurd was. Ik heb niet specifiek zonder COAX geprobeerd, maar dat die niet opneemt als die niet verbonden is, is zeker. Ook getest bij familie, precies hetzelfde.
Dat hebben ze dan stom geregeld bij Ziggo!
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik kan me niet voorstellen dat dit technisch nodig is.
@Plantje schreef:Dat hebben ze dan stom geregeld bij Ziggo!
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik kan me niet voorstellen dat dit technisch nodig is.
Het is dan ook niet zo.
Er waren de afgelopen maand(en) nogal wat problemen met ziggogo, misschien dat daarom het opnemen wat moeizaam ging.
Ik heb het altijd al gehad. Het is nu pas dat ik het vaker zie gebeuren (ik let er wat meer op) en dat het dus niet aan mij ligt. Meerdere familieleden, andere verhalen, en nu dus hier. Dat kan geen toeval zijn. Het vreemdste is dat je normaal niet "opneemt", maar het lijkt dan wel of de mediabox als het programma begint iets naar Ziggo stuurt dat het opgenomen moet worden, en dat het niet gebeurt als de mediabox offline/ontkoppeld is.
Alles wordt in de cloud geregeld en opgeslagen, de Next communiceert via het modem met de cloud, als een Next defect is kun je in Ziggo Go gewoon verder en als er een nieuwe Next komt is alles weer terug en alles is opgenomen.
De coax is alleen voor live kijken via de DVB-C tuners en stuurt niets terug naar Ziggo, dat kan ook niet, want er zit geen modem in de Next, die een verbinding zou kunnen hebben via de coax kabel.
Er zijn ook mensen die hebben de Next in de doos zitten en alles werkt werkt normaal via Ziggo Go.
Wat er dan bij je misgaat, weet ik niet, maar de Next hoeft niet aangesloten te zijn op de coax kabel.
In mijn geval heb ik alleen maar spanningsloos en zonder internetverbinding geprobeerd. Beide keren werden geplande opnames niet opgenomen. Simpelweg een gat in de opnames, hij ging rustig de serie verder opnemen vanaf het punt dat die weer aangesloten was en het er voor was. Ik heb in Ziggo Go zelfs gekeken terwijl het er voor was en de mediabox ontkoppeld. Hij gaf aan dat het gepland was en dat die het opnam, maar het verscheen niet bij de opnames en was daarna ook weg. Ook geen fout o.i.d., gewoon geannuleerd lijkt het wel. Echt heel vreemd. Ik weet dat het hybride is (IPTV/DVB-C) en DVB-C er niks mee (zou moeten) te maken heeft. Het liefst zelfs een Next Mini als hoofdbox van Ziggo, en Nvidia Shield als primaire speler. Aangezien die toch maar streamen zou dit probleem ook niet moeten komen. Nadeel is dat het 720P zou worden, en Next Mini niet bij TV Complete als primaire mediabox kan.
@J. Haandrikman Er is wel een flink probleem geweest met niet opgenomen afleveringen in series die alleen los op te nemen waren.
Dit lijkt nu weer opgelost te zijn, ik had dit in een 6 tal series en mijn Next heeft niet uitgestaan.
Puur toeval?
Ik denk het niet, ik heb het meerdere malen, op verschillende momenten geprobeerd (met pauzes van enkele maanden tussen elke keer proberen). Ook bij familie, daar was de internetverbinding op de mediabox instabiel, "Je mediabox is niet online!"; niks opgenomen in de tussentijd. Al maanden, bijna jaren, van te voren gepland. Moment dat die weer online was ging die keurig verder. Als de mediabox offline was, en ik ging binnen die tijd een nieuw iets plannen via de app, dan was de kans redelijk groot dat die hem wel zou pakken. Begin dit jaar paar weken afgekoppeld en nam niet op. Moment dat ik hem weer aansloot begon hij alles weer op te nemen. Niemand die snapt hoe het komt, maar lijkt toch (onbewust) een aardig groot probleem te zijn. Gezien het feit dat die meestal wel opnam via de app, lijkt het of de bron waarmee je opneemt online moet blijven. Die app (Ziggo servers) gaat niet offline, ik zie de Next/Horizon (XL) firmware als iets anders, wat wel offline kan, en dan ook niet opneemt als het offline is. Volgens mij is de firmware net de app, maar toch lijkt er verschil in te zitten.
@J. Haandrikman "Ook bij familie, daar was de internetverbinding op de mediabox instabiel, "Je mediabox is niet online!";"
Nu wordt het verwarrend, want eerst gaat het in dit topic over de niet aangesloten coax kabel die opnames niet door zou laten gaan en nu zou geen internetverbinding de opnames niet door laten gaan.
Ik kan er geen kaas van maken en heb er ook nooit iets over gelezen op dit forum, in 4 jaar tijd en zelf niet ervaren en heb allerlei verschillende verbindingssituaties geprobeerd om te kijken wat mogelijk is en wat niet.
Hopelijk komt er iemand langs die hier iets van begrijpt.
Sorry voor de verwarring, mijn punt is dat hoe je hem ook loskoppelt, de mediabox niet meer opneemt, voor ons in ieder geval niet. En het feit dat het bij mij niet werkt zonder internetverbinding klinkt sowieso al iets logischer dan zonder COAX. Het resultaat blijft echter hetzelfde. Waar het dan ook aan ligt weet ik echt niet, maar feit blijft dat programma's niet worden opgenomen als iets losgekoppeld is. Geen COAX, geen internet, of gewoon helemaal geen voeding. Persoonlijk heb ik COAX niet specifiek getest, misschien dat ik dat straks nog even kan doen. Als dat niet werkt dan is het zeker.
Zonder internetverbinding kun je geen opnames afspelen.
Zonder coax en met internetverbinding kun je wel afspelen en plannen.
Met alleen coax kun je geen opnames afspelen en plannen.
Heb je de next ergens opgeborgen kun je via ziggogo plannen en opnemen en ook weer met de next als deze weer aangesloten is.
Het resultaat is niet hetzelfde, door je foute informatie en aannames maak je je stellige opmerkingen waardeloos.
Ik snap wat je bedoelt, maar het is ook verwarrend. Als de mediabox niet aangesloten is, dan neemt hij niet op. Ik heb het probleem gehad als hij geen internetverbinding had, compleet spanningsloos was, en hier gaat het dus om geen COAX. Theoretisch wordt COAX gebruikt voor live TV, internet voor streamen en inplannen, en alles staat in de cloud. Dus het is heel gek dat hij niet opneemt als de mediabox niet is aangesloten. Kan het zijn dat alles toch via de mediabox gaat?
@J. Haandrikman "Kan het zijn dat alles toch via de mediabox gaat? "
Ik snap nu de mogelijke verwarring.
Nee, de opdracht om op te nemen gaat als volgt.
In de cloud komt een vinkje te staan bij het programma, gekoppeld met je Next, wat jij 1 jaar mag terugkijken.
Als je de netwerkkabel eruit trekt of de wifi verbinding verbreekt kun je geen opnames kijken, doe je die er weer in, dan kun je weer wel verder kijken.
Als je de bewuste opname opnieuw start vanuit opnames en afspeelt, dan kun je de hele opname in zijn geheel bekijken en is er geen deel uit.
Hmm, alles opnieuw opgestart en geüpdatet (zelfs router en Lyra's (Asus) maar omdat die op oude firmware draaiden), mediabox update, Ziggo Go update en opnieuw ingelogd, toevallig geplande opname die ik al lang geleden had gepland die er bijna voor zou komen. Die neemt die nu op. Heel vreemd geval, zal het bij familie ook testen. Mediabox Next is trouwens wel erg vervelend qua foutmeldingen als je geen COAX hebt aangesloten. Ik zal het bij familie ook eens testen.
Uit een vrij simpele vraag is een vrij interessante discussie gekomen. Laten we deze wel leuk houden.
Ik ga doen wat ik eigenlijk in het begin al had moeten doen: ik ga het gewoon testen!
Ik heb niet veel opnamen gepland. En wat er nu opgenomen wordt zijn veelal herhalingen van series die ik al gezien heb.
Eén van de programma's had 19-8 de laatste uitzending. Volgende staat gepland voor 26-8.
Andere serie 18-8 resp. 23-8
En dan nog één 14-8 resp. 21-8
Vandaag koppel ik de coax los, maar internet is nog wel verbonden. De Mediabox Next blijft gewoon in de meterkast staan. Ik ga kijken of de geplande opnames nog doorgaan.
Als deze nog doorgaan ga ik ook nog even kijken wat er gebeurt als ik de Mediabox Next uit zet (dat is dus hetzelfde als niet met internet verbonden noch met coax.
Ik hou jullie op de hoogte!
@Moderators, het zou wel heel fijn zijn als de notificatie weer werkt. Hoe kan ik dat fiksen?
Je kunt de RSS feed aanzetten door bovenaan op je post op "abonneren op RSS feed" te klikken. Je krijgt dan emails. Voor de rest open ik de community gewoon regelmatig op mijn telefoon. Qua discussie ben ik het met je eens, en is het een erg vreemd probleem dat ik helemaal snap uit (erg soortgelijke) eigen ervaring.
Ik ben erg benieuwd. Met uitzetten houd je hem ook spanningsloos neem ik aan? Het knopje gewoon omzetten of de stekker eruit? Aangezien bij mij het probleem op één of andere manier zo snel niet voorkomt, kun je ook eens testen zonder internet? Dat laatste en spanningsloos (Next in een doos voor 2 weken) heb ik ervaring mee met een gat in de opnames.
Ergens anders is mijn naam op een lijstje gezet. Blijkbaar is die E-mail notificatie een heel lastig te fiksen iets...
Ik heb nu de coax eruit getrokken en de eerste opname is gewoon gelukt.
Met uitzetten hou ik hem inderdaad spanningsloos. Testen zonder internet kan ik wel proberen, maar dan moet ik hem wel even aan een TV koppelen. Of in Unifi even het IP blokkeren
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.