Vraag
Reacties
Oplossing
Plantje
Level 6

Mediabox Next zonder coax stopt opnames?

Ik heb een Mediabox Next die prima functioneert. Nu zijn we onlangs verhuisd en in de woonkamer heb ik nog geen coax. Ik moet ook nog even kijken waar deze komt, want pas als we de verbouwing helemaal gepland en uitgewerkt hebben weet ik waar de TV komt.

Geen probleem: Mediabox Next zonder coax aangesloten. En inderdaad: ik kan geen live TV kijken. Vreemd, want op de Xiaomi Mi Box S kan ik wél live TV kijken via de Ziggo Go app.

Nu is de vraag: klopt het dat wanneer de Mediabox Next niet aangesloten is op coax er ook geen opnames meer gemaakt worden? Ik zou dat vreemd vinden, want het is toch niet zo, dat de box zelf opslaat en de opgeslagen opname vervolgens uploadt naar de cloud? Het is toch gewoon een tussentabel tussen de "Abonnee" en "TV Programma's" tabellen? (Of maar net hoe ze die dingen genoemd hebben)

Ik heb nu de Mediabox Next in de meterkast staan, want daar heb ik wel coax. Maar ik kan hem dus niet echt bedienen. De tweede vraag is dan ook: maakt het feit dat deze nu aan coax hangt het weer mogelijk om op eender welke Ziggo Go app (Android, Android TV, PWA) opnames te schedulen of moet dat per sé vanaf de Mediabox Next?

0 Kudos
Oplossing
40 Reacties 40
Meldingen
Aan Uit
Plantje
Level 6
Topicstarter

Vooralsnog ziet het er goed uit. Alles wat ik verwacht dat opgenomen zou worden, is ook opgenomen