1
Vraag
2
Reacties
Plantje

Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Mediabox Next zonder coax stopt opnames?

Ik heb een Mediabox Next die prima functioneert. Nu zijn we onlangs verhuisd en in de woonkamer heb ik nog geen coax. Ik moet ook nog even kijken waar deze komt, want pas als we de verbouwing helemaal gepland en uitgewerkt hebben weet ik waar de TV komt.

Geen probleem: Mediabox Next zonder coax aangesloten. En inderdaad: ik kan geen live TV kijken. Vreemd, want op de Xiaomi Mi Box S kan ik wél live TV kijken via de Ziggo Go app.

 

Nu is de vraag: klopt het dat wanneer de Mediabox Next niet aangesloten is op coax er ook geen opnames meer gemaakt worden? Ik zou dat vreemd vinden, want het is toch niet zo, dat de box zelf opslaat en de opgeslagen opname vervolgens uploadt naar de cloud? Het is toch gewoon een tussentabel tussen de "Abonnee" en "TV Programma's" tabellen? (Of maar net hoe ze die dingen genoemd hebben)

 

Ik heb nu de Mediabox Next in de meterkast staan, want daar heb ik wel coax. Maar ik kan hem dus niet echt bedienen. De tweede vraag is dan ook: maakt het feit dat deze nu aan coax hangt het weer mogelijk om op eender welke Ziggo Go app (Android, Android TV, PWA) opnames te schedulen of moet dat per sé vanaf de Mediabox Next?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
J. Haandrikman

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

@Plantje ik heb inderdaad exact dat probleem. Er is gewoon een gat op het moment dat het niet aangesloten is. Ik merk het met name als ik de voeding los gekoppeld heb (tijdens verbouwing gebruikte ik mijn Nvidia Shield met Ziggo Go). Hij heeft niks opgenomen, zelfs terwijl het gepland stond. Moment dat die aangesloten was ging die weer rustig verder alsof er niks gebeurd was. Ik heb niet specifiek zonder COAX geprobeerd, maar dat die niet opneemt als die niet verbonden is, is zeker. Ook getest bij familie, precies hetzelfde. 

Bekijk in context

40 Reacties 40
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Plantje 

Als de Mediabox Next geen verbinding met coax heeft kun je inderdaad geen life TV kijken. 
Via de Ziggo Go app lijkt het life-TV, maar feitelijk is het streamen en heeft dus enige vertraging omdat het signaal via internet loopt.

De Mediabox Next in de meterkast lijkt me geen prettige manier om TV te kijken. Gedurende die verbouwing zou je (natuurlijk tijdelijk) een coaxkabel vanuit de meterkast kunnen uitrollen naar de plek waar je TV kijkt.

Maar om zeker te weten of dit allemaal goed gaat, zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Opnames worden via de cloud geregeld en bekeken. Je maakt niet echt een opname, maar krijgt de rechten om het geselecteerde programma voor een jaar terug te kijken 🙂 'Terugkijkrechten' bekt nu eenmaal wat minder lekker dan 'Opnames', vandaar dat Ziggo voor het tweede kiest!

 Je kan ook opnames instellen via bijv. Ziggo GO-app of ziggogo.tv, dan kan je deze later (ook via de Next) weer terugkijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ook met een Next zonder coax kun je opnames inplannen via de gids en kijken.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

verwijderd

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoe gaat het nu met opnames inplannen @Plantje? Alles weer werkend? 

Plantje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Wim C.  schreef:

Dag @Plantje 

Als de Mediabox Next geen verbinding met coax heeft kun je inderdaad geen life TV kijken. 
Via de Ziggo Go app lijkt het life-TV, maar feitelijk is het streamen en heeft dus enige vertraging omdat het signaal via internet loopt.

De Mediabox Next in de meterkast lijkt me geen prettige manier om TV te kijken. Gedurende die verbouwing zou je (natuurlijk tijdelijk) een coaxkabel vanuit de meterkast kunnen uitrollen naar de plek waar je TV kijkt.

Maar om zeker te weten of dit allemaal goed gaat, zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?


Excuses, ik had E-mail notificatie niet aan staan, dus niet gezien dat er al gereageerd was.

Wat stom dat ze niet geregeld hebben, dat je met de Mediabox Next ook near live TV kunt streamen als de coax er niet aan gekoppeld zit. Nu krijg je gewoon de melding dat de zender niet beschikbaar is.
De Mediabox Next in de meterkast is ook geen oplossing om TV te kijken. Mijn hele topic gaat er over dat ik de indruk heb dat een coax verbinding ook nodig is om de opnamen te laten werken. TV kijken doe ik wel via de Ziggo Go app op telefoon, Android TV of wat dan ook.

Ik ga geen kabel van de meterkast naar de woonkamer leggen. Daar struikelen mensen over en dan mag ik iedere ochtend de robot stofzuiger bevrijden.

Plantje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

I know.... wat ik zeg: een tussen tabel tussen "Abonnee" en "TV programma" of zoiets.

Waar het om gaat is: klopt mijn vermoeden dat (hoewel het technisch gezien niet noodzakelijk is) opnames enkel vastgelegd worden op het moment dat er een coax aan de Mediabox Next zit? Het lijkt er op, dat de "terugkijkrechten" enkel toegekend worden op het moment dat de Mediabox Next verbonden is met coax.

Plantje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Inplannen wel. Maar worden ze dan ook opgenomen?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

er wordt niks opgenomen er wordt door een ziggo mediabox next/next mini ziggo go(website/app) een opdracht verstuurd met dat je dat programma zonder reclame kan kijken

Plantje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Inderdaad inplannen kan ook via de Ziggo Go app. Heb je ook een antwoord op mijn vraag?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb de mediabox next de gewone en doe alles zonder coax tv gids is ook beschikbaar en wordt geupdate alle opnames zijn te bekijk/in te plannen

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Plantje 

Wat ik suggereerde is om gedurende die verbouwing en dus tijdelijk een coaxkabel vanuit de meterkast uit te uitrollen naar de plek waar je TV kijkt.

Ik weet niet hoever je met de verbouwing bent, maar er zijn misschien wel mogelijkheden om die coaxkabel definitief aan te leggen.

Ik weet niet welk abonnement je hebt, maar een moderator kan je vast uitleggen of het mogelijk is om je Mediabox Next te vervangen voor een Mediabox Mini. De Mini werkt zonder coaxkabel, waardoor je feitelijk ook streamt.

 

@MR_CHIP schreef: “er wordt niks opgenomen er wordt door een ziggo mediabox next/next mini ziggo go(website/app) een opdracht verstuurd met dat je dat programma zonder reclame kan kijken.

Televisieprogramma’s met reclame worden dus óók met reclame opgenomen. Wèl kun je de reclames doorspelen.

De term opnemen wordt gebruikt om het voor iedereen een beetje begrijpelijk te houden. Hoe de techniek erachter werkt. En of je opnames nu op een harde schijf staan of in de cloud, dat zal de meeste mensen worst zijn; als het maar werkt.

Plantje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

We zijn natuurlijk nog lang niet begonnen met de verbouwing, omdat er geen aannemer te vinden is. Eerst maar eens bepalen of het nodig is om de coax kabel te trekken. Zoals ik het begrijp van Robinjoo19 niet. Vandaar dat ik zijn antwoord ook als oplossing gemarkeerd heb.

 

Er wordt inderdaad niets hier "opgenomen". Er wordt wel degelijk ergens iets opgenomen. En in de database van Ziggo wordt mijn klant nummer in een tussentabelletje aan de opname gekoppeld.

 

Overigens is in de cloud ook op harde schijf (waarschijnlijk niet een HDD, maar een SSD). Het is alleen geen lokale schijf.

Plantje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Dank! Hier heb ik iets aan!

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Wat je zou kunnen doen is een next mini bestellen kost je wel 4 euro extra per maand maar die heeft geen coax nodig. Lieft utp maar kan ook via wifi. Met next mini kan je gewoon tv kijken en opnemen

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

helaas is die niet bij elke abbo mogelijk als hoofdbox die had ik ook wel graag gewild haha 😛

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@MR_CHIP daarom zij ik al 4 euro extra. Je kan hem als 2e en 3e box aanvragen. Zet je de gewone next aan de kant. Heb ik regelmatig als advies gegeven van klanten die van kpn afkomen en na ziggo gaan en geen coax maar utp hebben liggen. Meeste betalen liever 4 euro extra dan coax laten trekken.🤣🤣

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ja das opzich wel een goede ergens belachelijk ik betaal al 91 euro maar goed dit is erg off topic

Plantje
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Dat is dus precies wat ik nu doe: Ziggo Mediabox Next in de meterkast (en aan de coax) en een Xiaomi Mi Box S in de woonkamer en nog één in de slaapkamer om te kijken wat ik wil kijken. Wel hapert die Mi Box S nog af en toe een klein beetje. Maar ik maak er weinig gebruik van.

Ach... als we de coax wel hebben liggen is het allemaal verleden tijd! Ik kan nog niet veel, omdat we ook graag vloerverwarming willen en ik nog geen idee heb van waar ze gaan frezen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic