Ray308

Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Mediabox Next zappen zeer traag en Videoland en NPO app werken niet meer

Sinds de nieuwe update 4.36 is onze Next zeer traag met zappen tussen zenders, daarnaast werken de Videoland en NPO apps niet meer. (De apps werken niet meer op alle twee de nexten)

 

De tweede next is niet traag met zappen, maar de beide apps werken niet. (Netflix app werkt wel)

 

Uiteraard al uit en aan gezet / fabrieksinstellingen teruggezet hebben niet geholpen.

 

Tevens geeft de netwerktest aan dat mijn internet traag is, dat is het zeker niet en zijn beide aangesloten op een netwerkkabel.  (als ik een test doe met de server van Netflix, geeft deze aan dat ik ruim 300Mbps. Dus het is niet traag, maar de Next vind van wel.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Hoi @Maud ,

 

Ik heb het inmiddels opgelost. Niet zoals ik het wil, maar het moet maar.

 

Ik heb mijn modem uit bridgemode laten halen, vervolgens mijn eigen router in de dmz gezet. 

Voor de twee mediaboxen een nieuwe kabel getrokken. (dat betekend dus voor beide aansluitingen bestaande coax uit de buis trekken met een trekveer eraan en vervolgens het hele zwikkie weer terugtrekken met coax EN een cat 6 kabel.  connectors knijpen en aansluiten)

 

De twee mediaboxen zitten nu dus rechtstreeks op de Ziggo modem samen met mijn eigen router in de dmz.

Alle andere apparatuur in huis en kantoor via mijn router.

 

Uiteraard werkt het nu. Probleem blijft eigenlijk wel bestaan, namelijk bij aansluiten op mijn eigen router. Is er altijd wel een app die het niet doet na een update. Een aangezien die apps het wel doen op alle andere aanwezige computers / smartphones enz enz. ligt het dus niet aan mijn netwerk, maar is de mediabox Next blijkbaar erg gevoelig voor dit soort "afwijkende"  aansluitingen.  (de firmware van Ziggo dan, want een kleine kanttekening, met de originele firmware van Arris werkt het namelijk wel.... Alleen dan veel andere zaken uiteraard niet, was voor de test.  En nee ik ga niet verklappen hoe ik de firmware van arris DCX960 erop heb gezet en weer die van Ziggo terug gezet.  

 

Conclusie;

Het ligt helaas toch aan de firmware van Ziggo.  Maar goed, het werkt nu en daar ging het uiteindelijk om.

 

Bekijk in context

18 Reacties 18
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is de netwerkkabel rechtstreeks op de connectbox aangesloten of zit er nog een switch of eigen router tussen

Joyous

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Probeer alles terug naar fabrieksinstellingen. Dat heeft bij mij wel gewerkt.

 

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

De connectbox staat in bridge mode, ik heb er een eigen router tussen zitten. maargoed er is geen aanpassing gedaan in mijn netwerk. dus eigenlijk rechtstreeks op de router aangesloten net als alle andere apparaten.

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Als je mijn klacht leest, zie je dat ik dat uiteraard al heb geprobeerd. meerdere malen.

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Daarnaast gaat het zappen, of eigenlijk alle commando's die je geeft met de afstandsbediening zeeeer traag. duurt een minuut of 5 voordat er iets gebeurd als je 1 knopje indrukt. en daarvoor heb je geen internetconnectie nodig.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je ook kanaal nummers 150 151 of 152 geprobeerd

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @ Ray308! 

Heel erg balen dat je apps niet werken. Goed dat je al zoveel hebt gedaan en getest. Kun je eens een foto sturen van de hoofdaansluiting en hoe je de next hebt aangesloten? 

 

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Hoi @anoniemforum ,

 

Ja ook gedaan dat werkte ook niet, ik heb het inmiddels met een workaround opgelost. Staat hier verder onder.

 

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

Hoi @Maud ,

 

Ik heb het inmiddels opgelost. Niet zoals ik het wil, maar het moet maar.

 

Ik heb mijn modem uit bridgemode laten halen, vervolgens mijn eigen router in de dmz gezet. 

Voor de twee mediaboxen een nieuwe kabel getrokken. (dat betekend dus voor beide aansluitingen bestaande coax uit de buis trekken met een trekveer eraan en vervolgens het hele zwikkie weer terugtrekken met coax EN een cat 6 kabel.  connectors knijpen en aansluiten)

 

De twee mediaboxen zitten nu dus rechtstreeks op de Ziggo modem samen met mijn eigen router in de dmz.

Alle andere apparatuur in huis en kantoor via mijn router.

 

Uiteraard werkt het nu. Probleem blijft eigenlijk wel bestaan, namelijk bij aansluiten op mijn eigen router. Is er altijd wel een app die het niet doet na een update. Een aangezien die apps het wel doen op alle andere aanwezige computers / smartphones enz enz. ligt het dus niet aan mijn netwerk, maar is de mediabox Next blijkbaar erg gevoelig voor dit soort "afwijkende"  aansluitingen.  (de firmware van Ziggo dan, want een kleine kanttekening, met de originele firmware van Arris werkt het namelijk wel.... Alleen dan veel andere zaken uiteraard niet, was voor de test.  En nee ik ga niet verklappen hoe ik de firmware van arris DCX960 erop heb gezet en weer die van Ziggo terug gezet.  

 

Conclusie;

Het ligt helaas toch aan de firmware van Ziggo.  Maar goed, het werkt nu en daar ging het uiteindelijk om.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

vreemd dat de modem in bridge mode problemen geeft met de mediabox next

 

heb je bijvoorbeeld een vpn op je eigen router 

 

 

 

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

@anoniemforum ja dat klopt, echter is die tunnel gesplitst tussen mijn zakelijke verkeer en prive. Daarnaast zoals vermeld, werkt echt alle andere apparatuur wel, inclusief de Next, met de originele Arris firmware erop. Dus conclusie is dat er ergens in de firmware van Ziggo iets zit wat dit veroorzaakt en niet de hardware.

 

Daarbij had ik altijd al een dns verwijzing voor de beide nexten naar de servers van ziggo. Anders werken ze namelijk ook niet. Ook raar overigens, dat is namelijk een vrije keus, ik werk met een unbound reverse dns en sla dus de reguliere upstream dns servers over (ziggo / google / cloudflare / watch dns enz enz) en communiceer rechtstreeks met de dns root servers. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ik denk eerder dat ziggo het niet toestaat als de next op een vpn gebruikt wordt en het daarom blokkeert 

 

de firmware veranderen naar originele Arris firmware vind ik een raar verhaal 

de mediabox next is eigendom van ziggo en het is niet toegestaan om zelf aan de firmware te rommelen

 

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je de internet verbinding van de next eens helemaal loskoppelen en dan kijken of het zappen sneller gaat

Ray308
Topicstarter
Level 5
  • 78Posts
  • 6Oplossingen
  • 19Likes

ik denk eerder dat ziggo het niet toestaat als de next op een vpn gebruikt wordt en het daarom blokkeert 

 

Dat maakt ook niet uit als je mijn antwoorden leest. de next(en) zitten niet achter de VPN, dus is dat geen issue.

 

de firmware veranderen naar originele Arris firmware vind ik een raar verhaal 

de mediabox next is eigendom van ziggo en het is niet toegestaan om zelf aan de firmware te rommelen

 

Je mag dat best een raar verhaal vinden, de next is een Arris DSX960 en daar kan gewoon de originele firmware op als je weet waar je mee bezig bent. (Voor de goede orde. BIJNA niets werkt dan juist, maar je kunt wel alles testen, met als resultaat dat het dus aan de firmware van Ziggo ligt.)

 

Dat het is niet is toegestaan zal me echt een complete rotzorg zijn, bijna alle gebruikers van Ziggo hebben toch geen idee hoe ze dit moeten doen en als ze dat wel weten, gaan ze je dat hier, net als ik, ook niet vertellen.  (ben je meteen klaar op dit forum). 

 

De meeste Ziggo gebruikers zullen deze issues ook nooit hebben, omdat ze alles uit de doos met de handleiding aansluiten. Heb ik internet en beeld...Ja?  prima niet meer aankomen. Ik heb een bedrijfslocatie en ligt het allemaal net iets ingewikkelder dan dat. 

 

De service van Ziggo (ook bij zakelijk waar ik zit) valt bij dit soort problemen toch een beetje in sfeer van:

 

Stekker eruit en erin/fabrieksinstellingen/modem resetten/rechtstreeks aansluiten en dan.... nou geen idee hoor.  "no offence" naar de medewerkers die gewoon hun best doen overigens en mij altijd keurig proberen te helpen, maar zolang ik meer verstand van zaken heb dan diegene die ik aan de lijn of hier in huis krijg, moet je toch wat.  En deze optie gebruik ik echt altijd eerst, ze kunnen vast (als ze meelezen) opzoeken hoe vaak ik over dit probleem bel, of een monteur in huis heb. Die ik dan vervolgens moet betalen, omdat het niet aan hun apparatuur ligt (wel dus) ,alleen dan moet ik hier en daar iets doen wat niet is toegestaan.

 

Laat ik het erop houden, als ik 'm terug moet sturen is er niets te zien aan de Next en zo hoort het ook. 😉

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Wat gebeurt er als de Connect Box uit Bridge modus wordt hehaald. Anders reset je modems eens 30 seconde met een cocktail prikker even zarte reset puntje indrukken. En na de  nieuwe instelling gaat het dan wel goed.

Streefwaarden

Level 5
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik krijg met de next mini max 88 mbps? Bekabeld? Op nieuwe telefoon dns 84.244..... 408 mbps. Rara politie pet. Dns mini is veel langer 241...... Etc. En TRAAG! zwart modem wifi 6

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

met de next mini is 88mbps normaal deze heeft immer een fast ethernet poort (max 100 mbps )

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ethernetkaart gedeelte van de Mini is 100mbps en wifi is hij veel sneller, maar ligt er ook aan waar je modem staat.

De internet snelheid voor Videoland en Netflix rond de 80 mbps is meer dan voldoende, en de Mini is geen Spelcomputer dus er is wel degelijk over de Apps nagedacht door de makers. Wees blij dat Videoland nieuw platform heeft want het oude was nog zwaarder en trager.

 

Specificaties en productafbeeldingen

 

 

 

Populaire specificaties

 

 

Decoder/Recorder functies

 

DVB ondertitels, Electronic Program Guide, Time Shift functie

Opslag Flash geheugen
Videoformaten vp9
Audio filters Dolby Digital, Dolby Digital Plus
Upscaling Ja
Video uit HDMI
 

 

Tuner

 

Decoder/Recorder functies DVB ondertitels, Electronic Program Guide, Time Shift functie

Opslag

 

 

Opslag

 

Flash geheugen

 

Afspeelmogelijkheden

 

Videoformaten

 

vp9

 

 

Audio filters

 

Dolby Digital, Dolby Digital Plus

 

Upscaling

J

a

 

Aansluitingen

 

Video uit

 

HDMI

Hoogste HDMI versie

 

HDMI 2.0a

Aansluiting (USB)

 

USB 2.0 micro
Ethernet (RJ45)

 

Ethernet (RJ45)

Wat is de snelheid van de data-overdracht via ethernet uitgedrukt in Mbps. Voor 10G ethernet zijn 4 opties, afhankelijk of deze compatibel is met 5G, 2,5G en/of 100M.

 

Ethernet 100Mbps
Verbinding (wlan)

 

Verbinding (wlan)

 

Wireless Local Area Network (WLAN) is een draadloze en lokale netwerkverbinding. Wordt in de volksmond ook wel WiFi genoemd

802.11a, 802.11b, 802.11g, Wi-Fi 4 (802.11n), Wi-Fi 5 (802.11ac)

 

Afmetingen

 

Hoogte 16mm
Breedte 80mm
Lengte 80mm

 

Gewicht en kleur

 

 

Gewicht

 

 

97g

 

 

Kleur

 

Zwart

 

Overige specificaties

 

 

Vermogen (watt)

 

5W

 

 

Garantie en bijzonderheden

 

 

Bijzonderheden

 

 

beeldkwaliteit: 4K
voice control en voice search
apps zoals Netflix, Viaplay, Videoland, Prime video en YouTube

 

 

Meer informatie

 

Product Ziggo Mediabox Next Mini
Categorie Decoders
Merk Ziggo

Uitgelicht topic