Hoi allemaal,
hoop dat jullie me kunnen helpen,
De situatie is als volgt ;
I.v.m. zakelijke VPN, NAS etc. staat ons modem (Gigabox) in bridge mode.
Hierachter zit een router, hierop is de Mediabox Next aangesloten.
Sinds dit is gedaan werkt deze niet meer naar behoren. We kunnen wel tv kijken (door de coax in de mediabox) maar interactieve tv werkt niet. Dus geen opnemen, terugkijken, programma info etc.
Via de kabel kan de mediabox geen verbinding maken en via WIFI ook niet.
Moet dit wel kunnen?
Of kan de mediabox Next alleen werken als deze bekabeld is aangesloten op de Gigabox?
(Zal ik vreemd vinden, maar het lijkt er nu wel op)
Hoop dat jullie me kunnen helpen, want bij Ziggo chat kom ik er niet uit. Hier had ik iemand die beweerde dat een modem in Bridge nog WIFI uitzendt ....... tja
Bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat heb ik al geprobeerd maar dat werkte niet helaas.
Heb inmiddels wel de oplossing ; de internetkabel uit de Mediabox gehaald en nogmaals met WIFI geprobeerd verbinding te maken. Dat werkt ineens wel.
Dus het probleem was dat WIFI het niet deed omdat er een kabel in zat.
Rararara, maar het werkt.
Bedankt mensen!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Maak je verbinding via een vpn? Welke dns gebruik je op de router? Firewall instellingen op je router?
Is de VPN geactiveerd in de eigen router? Dat kan het probleem zijn.
De Next via wifi verbinden of bij voorkeur bedraad, is het voornaamste of dit via een eigen router is mag niks uitmaken, anders klopt de beschikbare informatie niet meer.
Maakt de Next maakt helemaal geen verbinding? Krijgt de Next wel een IP adres toegewezen. Zit de eigen router aan poort 1 van de Ziggo modem/router.
Sorry, ik heb echt geen idee. Geen kennis van.
Ik weet alleen dat het ICT bedrijf het modem in bridge heeft laten zetten omdat hij anders geen VPN kan opzetten. Daar achter zit een router met daaraan allerlei apparaten. We hebben via de router gewoon WIFI voor telefoons, computers etc.
Next mini werkt boven ook gewoon via WiFI
Alleen de Mediabox next beneden wil geen verbinding maken met de WIFI
VPN is volgens mij in de router geactiveerd inderdaad
Next maakt inderdaad helemaal geen verbinding. De router zit inderdaad aan poort 1 van het ziggo modem
Als de Mini wel verbind en goed werkt, is er wezenlijk geen reden dat de Next niet zou werken.
Nee dat lijkt mij ook niet, maar maakt gewoon geen verbinding........
@Eduard83 schreef:Nee dat lijkt mij ook niet, maar maakt gewoon geen verbinding........
Dan zou ik eerst willen voorstellen de Next naar de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Dat heb ik al geprobeerd maar dat werkte niet helaas.
Heb inmiddels wel de oplossing ; de internetkabel uit de Mediabox gehaald en nogmaals met WIFI geprobeerd verbinding te maken. Dat werkt ineens wel.
Dus het probleem was dat WIFI het niet deed omdat er een kabel in zat.
Rararara, maar het werkt.
Bedankt mensen!
Thanks, dit hielp bij mij ook. Vreemd idd, misschien met gereserveerde ip-adressen te maken ofzo..?
"Dus het probleem was dat WIFI het niet deed omdat er een kabel in zat. Rararara, maar het werkt"
Dit is op zich niet vreemd want een smart tv kan ook of alleen bekabeld een verbinding maken of via wifi. Althans dat is bij de modellen van Samsung het geval. Het is ook onlogisch dat beide tegelijk zouden kunnen. Een apparaat heeft maar 1 verbinding nodig.
Wat bij Eduard83 vreemd is dat er bekabeld geen verbinding werdt gemaakt. Dat kan met een niet verwacht ip bereik te maken kunnen hebben, echter dan zouden meer klanten met een eigen router en eigen lan ip bereik problemen krijgen.
je zou nu juist tegen problemen aan moeten lopen als de next (mini) via de vpn met internet verbonden is omdat voor de next (mini) een Ziggo internet verbinding (Ziggo public ip-adres) vereist is sinds een paar maanden
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.