1
Vraag
2
Reacties
maarten711

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next werkt niet - alleen welkomstscherm

Ben een nieuwe klant,maar ik zit al een week zonder TV.Rest werkt goed,internet,telefoon.monteur komt maandag voor de 2e keer.Klacht:medianextbox staat in de welkom stand en verder gebeurt er helemaal niks.bij de 1e keer was de oorzaak een defecte netwerkkabel.En zowaar, de fabriek werkte.Blij.uitgezet, s'Avonds aangezet,kreeg 1 zender, verder was er niks mee te beginnen.Reset gegeven,toen was het helemaal feest,alleen het welkomscherm, verder komt ie niet.Ik heb hier veel spijt van dit abonnement.Ik dacht aan verbetering...

Erg vind ik, het dreigen van Ziggo...zo van als het niet aan Ziggo ligt, kost het u geld...wie weet wat je nog kan doen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat super dat de monteur ontzettend behulpzaam en vriendelijk was en de fabriek weer draait als een tierelier, @maarten711

Het is dan ook een flinke klap in het gezicht wanneer je alsnog de gepeperde rekening gepresenteerd krijgt. Sorry hiervoor. Zoals in mijn vorige post aangegeven, moest deze monteur onder de noemen "garantie" komen. Deze kosten zijn dan ook niet terecht en moeten vergoed worden.

 

Ik zie dat je hier inmiddels contact over hebt gehad en dan de kosten zijn vergoed. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, dan hoor ik het graag. 

Bekijk in context

maarten711
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste forumgenoten, de zaak is naar tevredenheid opgelost.Alleen voor een ev. herhaling:wat is er aan de hand geweest?Er is m.i. door de monteur een fabrieksreset gegeven.Daarna haalde hij even de HDMI plug uit de mediabox en deed hem er weer in, waarna de box opstartte.Weet iemand dat?Als ik weet hoe te handelen,hoef ik niet een dure monteur dat klusje laten doen....

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

 

In de mail staat standaard het onderstaande, als ik me niet vergis, maar dat is wel heel onduidelijk voor nieuwe klanten die 8 weken installatiegarantie hebben en anderen hebben op de eerdere werkzaamheden van een monteur al 28 dagen garantie op de werkzaamheden, dus kosten zijn er sowieso niet voor je: 

 

"Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening."

 

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom hier op de Ziggo Community, @maarten711

Wat naar dat het maar niet wil lukken met de Mediabox Next. Logisch dat je nu al spijt hebt van jouw overstap. We kunnen dit inderdaad wel scharen onder de noemer: valse start.

Goed dat er inmiddels alweer een monteur ingepland staat. Dit is toch de snelste en makkelijkste oplossing. De monteur komt inderdaad als garantie en mag dan ook zeker geen kosten in rekening brengen.

Mocht dit wel gebeuren, dan hoor ik dit graag van je. Laat je maandag even weten hoe het is gegaan?

maarten711
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nou, de monteur is geweest en heeft de fabriek weer op gang gebracht.Wat en hoe, geen flauw idee.Was een hele vriendelijke en behulpzame man,heeft de bedrading nog wat verbeterd.CL+ module geplaatst en uitgelegd.Schetst echter mijn verbazing ,krijg ik een rekening van 120 euro!Voorl

 levering materialen (geen) en 2x een uur (was hooguit een uur) Krijg wel 28 dagen garantie hier op.Joepie! Wacht eens, de vorige monteur heeft hetzelfde gedaan, waarna dezelfde fout optrad!Dus dat was toch garantie?Tevens een volle week geen TV kunnen kijken.Er is toch iets van werkingsgarantie wanneer je het abonnement afsluit?Slechte zaak, Ziggo, je jaagt zo je nieuwe klanten weer snel weg....

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat super dat de monteur ontzettend behulpzaam en vriendelijk was en de fabriek weer draait als een tierelier, @maarten711

Het is dan ook een flinke klap in het gezicht wanneer je alsnog de gepeperde rekening gepresenteerd krijgt. Sorry hiervoor. Zoals in mijn vorige post aangegeven, moest deze monteur onder de noemen "garantie" komen. Deze kosten zijn dan ook niet terecht en moeten vergoed worden.

 

Ik zie dat je hier inmiddels contact over hebt gehad en dan de kosten zijn vergoed. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, dan hoor ik het graag. 

maarten711
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste forumgenoten, de zaak is naar tevredenheid opgelost.Alleen voor een ev. herhaling:wat is er aan de hand geweest?Er is m.i. door de monteur een fabrieksreset gegeven.Daarna haalde hij even de HDMI plug uit de mediabox en deed hem er weer in, waarna de box opstartte.Weet iemand dat?Als ik weet hoe te handelen,hoef ik niet een dure monteur dat klusje laten doen....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Er is m.i. door de monteur een fabrieksreset gegeven."

 

Er zijn diverse resets, en er zijn er die niet bekend zijn of worden gemaakt, omdat bij verkeerd gebruik, de Next in het geheel niets meer doet.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goed om te lezen dat het naar tevredenheid is opgelost @maarten711! Fijn dat je dit ook deelt 🙂


Wat goed is om te onthouden is:
- Mediabox next naar fabrieksinstellingen
- HDMI kabel van de soundbar loskoppelen
- Tv instellingen aanpassen naar uitvoer=optische uitgang

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic