1
Vraag
2
Reacties
rogier_72

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next via coax of modem?

Goedemiddag,

Kan ik met de mediabox Next ook alleen via een ouderwetse coaxkabel aansluiten en dan in het kabelkastje aan de muur, of kan deze box uitsluitend aan een modem worden gehangen?

Alvast dank voor het antwoord!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ik zie net in je profiel dat je een AVM FRITZ!Box 7583 VDSL hebt,

 

helaas is de mediabox next (mini) alleen leverbaar in combinatie met Ziggo internet 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @rogier_72 

Als het goed is zit er op uw huisaansluiting (AOP) waar Ziggo uw woning binnenkomt een splitter met twee aansluitingen; één wordt aangesloten op het modem en de andere op uw Mediabox Next.

Maar om helemaal duidelijk te krijgen: zou u een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?

Terzijde: zó ouderwets is uw coaxverbinding niet. 😀

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je het over de grote Next, of de mini?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Voor het lineair TV kijken is de coax-aansluiting voldoende, maar voor pauzeren, opnemen en het verkrijgen van software-updates is een internet verbinding nodig. De laatste kan via een ethernetkabel naar de modem (voorkeur), maar een goede WiFi-verbinding kan ook.

rogier_72
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

signaalversterker.jpg

rogier_72
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is de signaalversterker die er tussen zit. (ik ben op dit moment niet thuis, dus heb even geen foto van de totale situatie

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De Next mini kan alleen via wifi of een internetkabel en de Next moet via een coax kabel en een netwerkkabel of wifi.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ik zie net in je profiel dat je een AVM FRITZ!Box 7583 VDSL hebt,

 

helaas is de mediabox next (mini) alleen leverbaar in combinatie met Ziggo internet 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic