Statusupdate.
Vanmiddag is de Ziggo monteur langsgekomen. Die constateerde dat de Ziggo aansluitdoos een behoorlijk oud exemplaar is.
Die heeft hij dus netjes vervangen voor een nieuw exemplaar.
Een meting wees uit dat het inkomend signaal goed is.
Daarna heeft hij de connectbox naar fabrieksinstellingen teruggezet.
Deze mistte volgens hem ook een update.
Na zijn bezoek heb ik op de connectbox de netwerkinstellingen, zoals IP adres, DHCP, Static leases en de firewall, hersteld.
Dus samengevat: de aansluitdoos is nieuw, de splitter is nieuw, de aansluitkabel naar de connectbox is nieuw, het inkomend signaal is goed.
Dus alles in orde? NEE!
Begin op z'n zacht gezegd wel wat geïrriteerd te raken.
De Wifi geeft nog steeds dezelfde problemen.
De verbinding komt tot stand, maar verbreekt binnen 1 tot 5 seconden.
5 GHz is nog instabieler.
Ja, dat wisten we allemaal al.
Maar net verspringen van de mediabox is ook NIET opgelost.
Het komt minder vaak voor, maar is niet weg.
Ik ga maar weer bellen en ben benieuwd wanneer ik een nieuwe connectbox (of misschien wel een nieuwe mediabox) mag ontvangen.
Wordt vervolgd 😞