Als ik de tv wil verplaatsen,ca 10 m, moet ik dan kiezen voor een langere coaxkabel of voor een langere hdmi kabel? gr
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ow dan zou ik zeker voor een coaxkabel van 12 meter gaan, dat kan makkelijk (mits je een goeie coaxkabel neemt).
Langere coax lijkt inderdaad slimmer ik neem namelijk aan dat alles wordt verplaatst ook eventuele audio apparatuur.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zou persoonlijk voor een langere coaxkabel kiezen, hoe lang is je coaxkabel nu?
Dat is je eigen keuze, er kan bij beide signaalverlies optreden als de afstand te groot word,
2meter
Ow dan zou ik zeker voor een coaxkabel van 12 meter gaan, dat kan makkelijk (mits je een goeie coaxkabel neemt).
Langere coax lijkt inderdaad slimmer ik neem namelijk aan dat alles wordt verplaatst ook eventuele audio apparatuur.
of je kiest voor een next mini
@MR_CHIP dan moet de wifi wel goed zijn.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de next.
ach zo heeft iedereen zijn voorkeur
Dat heeft niks met voorkeur te maken iedereen die ook maar iets weet over IPTV zal dit nooit via wifi doen. Nog los van het punt dat de Mini enkel een HDMI poort heeft.
Trouwens ook voor de Next is een internet verbinding vanaf de januari update verplicht. De topic starter heeft dus ook een langere netwerk kabel nodig, of een goede wifi verbinding!!
waarom dan het netwerk gaat er niet door onderuit je hebt geen IGMP snooping oid nodig
Off Topic In antwoord op Robinjoo.
Dan gebruikt Ziggo geen echte IPTV, zoals andere iptv aanbieders.
@MR_CHIP weet je waar igmp voor nodig is?
Zonder dit wordt het signaal naar elk internet device gestuurd en dat wil je niet. Als dit bij Ziggo niet nodig is gebruikt Ziggo geen multicast maar single cast en dat is een zeer zware belasting voor het achterliggende platform.
antwoord terug offtopic,
ziggo vereist idd zeker weten geen igmp snooping itt tot kpn e.d
daar komt denk ik ook de max X aantal apparataten(next mini e.d ) vandaan
Nee, ook bij KPN mag je maximaal 3 ontvangers bestellen dat heeft met heel andere zaken te maken. Zoals de distributie afdracht naar de content leveranciers.
Als Ziggo igmp niet nodig acht is het geen iptv wat de Next Mini binnen krijgt maar hetzelfde single cast bron wat de App en website gebruikt.
ik dacht dat het met load balancing/traffic management te maken had sorry
hoe kan de resolutie dan anders zijn(als hij immers de singlecast vanaf de app/ziggo go bron gebruikt) de next mini doet immers live tv op 1080/4k ?
Omdat Ziggo dit bijna zeker op het TV platform terugschaald voor de app. Ziggo kan vrij makkelijk nu al 1080i en 4k resolutie via de app aanbieden als ze dit willen. We weten beiden dat de on demand titels wel 1080i zijn niet eens 4k wat met de Next en Mini weer wel zo is
Die andere zaken hebben weinig met je interne netwerk te maken igmp juist wel.
Dit is uiteraard voor een ander topic en vaker geschreven.
kunnen jullie niet ergens anders off topic gaan kletsen.
Dit heeft totaal niks met de vraag te maken en zeer vervelend voor TS.
Volkomen terecht je opmerking, ik had beter moeten weten en er niet dieper op in moeten gaan.
Mijn excuses.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.