Mediabox Next verbindt niet met modem

Mijn Mediabox Next maakt geen verbinding met de modem, niet via wifi en niet via kabel. Volgens mij werkt de Mediabox dan niet 100%. Ik kan wel tv kijken maar niet replay of 4k kanaal zoals 205. Geen verbinding. Wat moet ik doen? Ik kan geen telefoon nummer vinden vd klantenservice. Ik word moedeloos van. Dit is niet de eerste keer.

BenT
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
1 Geaccepteerde oplossing

@Be rt 

Bedankt voor de tip. Fabrieksinstellingen terugzetten werkte ook niet.

Uiteindelijk is het mij gelukt de verbinding te maken, eerst via kabel van de mediabox naar mijn router. Daarna na een aantal keren proberen ook via wifi die verbinding te maken tussen mediabox en modem. Het was wel moeizaam. Maar ja, het werkt weer en daar ben ik blij om.

 

Bekijk in context

BenT
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
6 Reacties 6



​​​

Contact | Klantenservice | Ziggo

 

Het klopt voor deze diensten is een internet verbinding nodig.

Wat zie je onder instellingen  > netwerk > diagnostiek en verander je aansluiting?

 

De box al eens uitgezet met het knopje achterop?

Fabrieksinstelling geprobeerd?

Steefb
Expert
Expert
  • 7746Reacties
  • 1354Oplossingen
  • 2158Likes

Bedankt voor de tel nummer, ik zal morgen hen bellen.

BenT
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@BenT Heb je de fabrieksinstellingen al een keer geprobeerd, vaak lost dit vreemde issues op.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 40171Reacties
  • 2250Oplossingen
  • 8311Likes

Hoi, heb alles al gedaan wat mij als advies is gegeven maar helpt helaas  niet.

johanna1913
Gedreven Ontdekker
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Be rt 

Bedankt voor de tip. Fabrieksinstellingen terugzetten werkte ook niet.

Uiteindelijk is het mij gelukt de verbinding te maken, eerst via kabel van de mediabox naar mijn router. Daarna na een aantal keren proberen ook via wifi die verbinding te maken tussen mediabox en modem. Het was wel moeizaam. Maar ja, het werkt weer en daar ben ik blij om.

 

Bekijk in context

BenT
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ter informatie, heeft de Next moeite met de wifi, dan kan het helpen om de 2,4 en 5 GHz een andere SSID/wifinaam te geven en verbinding te maken met de 2,4 GHz, deze is stabieler en komt verder.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 40171Reacties
  • 2250Oplossingen
  • 8311Likes

Uitgelicht topic