1
Vraag
2
Reageer en help mee
Anon1

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Mediabox Next uitzetten met Samsung afstandsbediening

Ik heb sinds kort een Mediabox Next. Mijn Samsung tv herkent de Mediabox Next perfect, dus ik kan de Mediabox Next nu volledig bedienen met de afstandsbediening van mijn Samsung tv. 

Het lukt me alleen niet om in te stellen dat de Mediabox uit gaat als ik de tv uitzet. Heeft iemand tips om dat voor elkaar te krijgen?

 

Nu moet ik steeds de afstandsbediening van de Mediabox Next pakken om alles uit te kunnen zetten, of in het menu van de tv eerst de Mediabox Next uitzetten om daarna de tv zelf uit te zetten. 

16 Reacties 16
rgkspam

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb beetje hetzelfde. En wat het nog erger maakt is dat als ik de Next niet handmatig uitzet de TV na een tijdje automatisch aanspringt, tot grote ergernis als ik al in bed lig of als ik thuis kom en de TV staat aan.

Ik hoop dat ze er snel iets op kunnen verzinnen!

rgkspam

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

*Dubbel

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Anon1 en @rgkspam
Wat jammer om te lezen dat jullie beide dezelfde problemen hebben.

Helaas is de software zo ingeregeld, dat de box eigenlijk alleen aan/uit gezet kan worden met onze afstandsbediening. Waarom kies je er niet voor om onze afstandsbediening juist aan de TV te koppelen? Dan heb je alsnog het gemak van 1 afstandsbediening. 
Om onze afstandsbediening te koppelen met je TV heb je deze stappen nodig. 

Anon1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dank je voor je reactie.

Ik heb ervoor gekozen om de Ziggo afstandsbediening niet te gebruiken omdat ik dan de Smart functionaliteiten van mijn tv niet kan bedienen. De apps op mijn tv zijn beter en uitgebreider op de tv dan op de Mediabox Next.

 

Zo is Pathé Thuis, Disney, KIJK etc. niet beschikbaar op de Mediabox Next en kan de Youtube app op de Next geen HDR beeld doorgeven en de Youtube app op tv wel.

Daarnaast is de 4K beeldkwaliteit minder goed op de Next, dus Netflix ik ook liever op de app van de tv zelf.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dankjewel voor de aanvulling. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit wel gaat lukken, gezien onze afstandsbediening qua koppeling wel compatible is voor jouw merk TV maar mogelijk andersom niet. 
Laten we @Dave- eens vragen, die heeft ook veel verstand van Samsung en de Next box, misschien heeft hij een idee. Verwacht niet vandaag direct antwoord zo net voor het weekend en het heerlijke weer buiten, maar niet geschoten is sowieso mis. 

Anon1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Weet je zeker dat je de goede Dave heb getagd? Jouw Dave is al sinds 2015 niet meer gezien 😉

rgkspam

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zou best de afstandsbediening van willen gebruiken, alhoewel de one remote van Samsung veel mooier is naar mijn mening, alleen is het lastig om de apps van de Samsung te openen en te bedienen. Zoals anon al zei. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Oeps.. Ik verwacht inderdaad dat mijn collega @Dave! had willen taggen afgelopen vrijdag 😉

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Geeft niks @Erik S  ik heb daarom weer me oude ID terug 😉

 

Als je de Media Box Next aan zet dan druk je op Homeknop, ga je naar tandwiel op rechts en vervolgens kies je Beeld en Geluid.

Daar kan je de optie Koppel je afstandsbediening - Voer Samsung en test de knoppen en anders voer model nummer in

E85CE6FF-FD22-480D-B1C4-ED6987586972.png

Dan heb je de Optie bepaal je Volume die moet ook op Samsung staan.

 

5C2135A3-A814-466E-BEFC-9DADBB5B4762.jpeg

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De Dave- streep is xGarfieldx-Dave geworden omdat er teveel Dave in voorkwam en soms gaat ie wel eens niet goed. Geeft niks @Jamyla  we komen er wel uit met de goede @Dave!  😂😉

rgkspam

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is deze omschrijving om de afstandsbediening van de Next te gebruiken om de TV te bedienen?

Zo ja, We willen juist de afstandsbediening van de Samsung gebruiken om de Next uit te zetten. Doordat de Next aan blijft staan schakelt deze de TV regelmatig automatisch aan na een tijdje. De Next afstandsbediening kan niet goed naar Home van de TV voor het schakelen van apps en hdmi input (tenzij ik niet weet welke knoppen dat zijn op de next bediening) en daarom willen we de Samsung afstandsbediening gebruiken (en hij is mooier :)).

Zo nee, zal ik deze opties proberen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De Samsung AB kan wel gebruikt worden voor de Next, als je de HDMI uit de Next haalt, en je daarna weer de HDMI in de next doet, vraagt de TV voor een nieuwe koppeling, deze handmatig toevoegen als Settop box en kiezen voor Ziggo en HDMI Poort 1,2 of 3 zelfs 4 kan ook als die er is, dan met de volume knop en de chanel up/down kan je testen of je Samsung AB werkt, Let op als dit niet lukt met kanalen up/down dan is het niet mogelijk. De TV gaat wel uit dan maar de Next zal niet in combinatie uitgaan. Je kan wel de Next bedienen, maar beste is de AB van de Next gewoon te gebruiken en die te koppelen.

rgkspam

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is inderdaad zoals ik nu heb. "Probleem" is dus inderdaad dat de Next niet wordt uitgezet hiermee. Bij de Horizon was dit niet het geval. Als ik dus vergeet deze handmatig uit te zetten springt de TV na een tijdje aan midden in de nacht ofzo. 

Weet je misschien of je met de Next AB het home menu kan openen van de Samsung TV? Dat zou een oplossing kunnen zijn.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Ik weet niet beter dan dat dit niet mogelijk is @rgkspam. @Dave! heb jij enig idee of dit kan? 😮 

Anon1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik kan het home menu openen met de source knop op de Next afstandsbediening (rechtsonder), maar ik kan de apps op de tv er helaas niet mee bedienen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@rgkspam @Mariska 

Voor zo ver ik weet is dit niet mogelijk met de AB van Samsung.

 

Enige wat je kan doen is als volgt:

 

Zet je TV aan

Haal de HDMI uit de Next en wacht een paar minuten 

Doe de HDMI weer in de Next en nu vraagt je TV of je de HDMI wilt instellen, kies Handmatig en dan voor Settop Box daarna Provider Ziggo en vervolgens krijg je de welke HDMI poort hij zit, je ziet in beeld een klein beeld met de Next die aan staat, als je dan channel up en down doet op de Samsung AB en hij verspringt, kies dan OK, lukt dit niet, dan blijven proberen. Als het niet mogelijk is, dan heeft jou TV deze optie dus niet.

 

Maar je kan deze stap nog 1 keer doen, provider op UPC zetten en dan nog een keer de stappen herhalen. Als dat niet lukt, helaas dan zal je het met de AB van de Next moeten doen.

 

Mijn Samsug 4K TV kan wel kanalen fietsen (hoog/laag) maar niet de Next uitzetten. Als het niet lukt, zit deze optie er ook niet op.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic