1
Vraag
2
Reageer en help mee
Davefr010

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next uitschakelen met Sony afstandsbediening

Ik kan de afstandsbediening van mij Sony android-tv (A85) inmiddels gebruiken om de Mediabox Next te bedienen. Echter schakelt de Mediabox Next niet uit wanneer ik de tv uitschakel. Ze schakelen wel beide uit wanneer ik de afstandsbediening van de Mediabox Next gebruik, maar het liefst maak ik gebruik van één afstandsbediening. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

8 Reacties 8
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Goedemorgen @Davefr010 en welkom terug op de Community. Fijn dat je de afstandsbediening van je tv inmiddels grotendeels werkend hebt gekregen. Is het uitzetten van de Next het enige wat niet werkt? Of zijn er andere commando's waarop de Next niet reageert? Via welke wijze heb je de tv én Next ingesteld? Staat HDMI-CEC op beide apparaten aan? 

Davefr010
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

 

Het uitzetten van de Next is het enige wat niet werkt. HDMI-CEC staat op beide aan, maar als ik die van de tv uitzet, Bravia Sync, dan werkt de afstandsbediening alsnog. Via de tv kan ik namelijk bij een kabelreceiver zoeken op het modelnummer, en wanneer ik zoek op Ziggo Mediabox Next dan staat die er tussen. Kan ik op de Next zelf nog specifiek iets instellen, op het aan- en uitzetten met één knop na?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Davefr010  wil je even kijken als je op de Home Knop drukt, daarna tandwiel rechts en vervolgens tabblad Beeld en Geluid waar deze regels opstaan zie foto:

 

5C2135A3-A814-466E-BEFC-9DADBB5B4762.jpeg

Davefr010
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op mijn Next staan die instellingen vrijwel hetzelfde, alleen HDMI-resolutie op 4K ipv Automatisch, en verder bij bepaal je volume Sony

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Davefr010! Inmiddels zijn we weer ruim een week verder (waar blijft de tijd..) en ik ben erg benieuwd hoe het ervoor staat. Heb je het misschien nog aan de praat kunnen krijgen na wat zoek- en speurwerk?

Voor zover ik weet is er niet een andere instelling op de Next beschikbaar behalve de instelling "Eén knop voor aan- en uitzetten". Misschien kun je, indien het probleem nog bestaat, nog eens een keer opnieuw koppelen? 

Chriscross

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

 

Druk op i+ (onder 7) of TV. Je krijgt dan een menuutje. Kies hier voor ‘Verbuik’  en de TV en de Ziggo Next gaat uit. 
Wanneer je Verbuik selecteert en je klikt OK wel richten op de Next

Succes!

meyouall

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Davefr010

Ik heb ook een Sony A80J en mediabox van ( Next mini) Ziggo. Hoe is het je gelukt om deze mediabox met je sony ab te bedienen? 

Bij de instellingen heb ik naar Ziggo en verder bij model heb ik ‘Next’ gezocht. Helaas mediabox reageert bij de volgende stap wanneer ik probeer zenders te veranderen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@meyouall  de Next Mini ken nog niet alles wat de Media Box Next wel kan, de afstandsbediening code's worden ook gefaseerd aangepast, dit kan nog even duren. Enige wat je kan doen is de Home Knop, dan naar tandwiel op rechts en vervolgens Beeld en Geluid dan Koppel je afstandsbediening aan apparaten

 

Als dit nog niet werkt dan is de optie nog niet aanwezig. Dan zou een Ziggo Medewerker dit eventueel kunnen doorzetten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic