TiemenK

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next traag na laatste update

Sinds de laatste software update zijn mijn media boxen next ontzettend traag geworden. Hebben meer mensen hier last van?

61 Reacties 61
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@TiemenK Ik lees er vrijwel niets over.

Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Vaak lost dat vreemde problemen op.

qwerty1234

Level 2
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb hetzelfde probleem, bij vooruit spoelen in een opname bevriest het beeld steeds voor een seconde of 5.

Wat al veel langer gebeurt is dat de ab soms 10 sec niet reageert (vooral bij zappen).

Heb batterijen vervangen en Next is al een paar keer stroomloos geweest.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@qwerty1234 Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Erwin1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Same here! Vooruit of achteruit spoelen in opnames/terug kijken blijft regelmatig een seconde of 5 hangen voordat het beeld weer verder gaat.

De afstandsbediening reageert al veel langer niet altijd even goed, dat ligt volgens mij niet aan de laatste update...

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Erwin

Ik kan me voorstellen dat je daar niet echt content mee bent. Wil je de info delen die @Bert in zijn reactie aan @qwerty1234 gevraagd heeft?

qwerty1234

Level 2
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan niet meer inloggen in mijn modem, om de een of andere reden pakt hij mijn inloggegevens niet meer.

Ik moet hem dus resetten, maar dan ben ik mijn instellingen kwijt.

Als ik dat toch opnieuw moet doen dan upgrade ik liever direct naar internet giga (heb nu max dus dat kost maar €1,50 per maand meer). Ik heb nu een Technicolor TC7210 modem dus ik ga ervan uit dat ik de nieuwe Connectbox Giga krijg met Puma 7 chip.

Ik laat wel even weten of de problemen dan opgelost zijn. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@qwerty1234 "Ik heb nu een Technicolor TC7210 modem dus ik ga ervan uit dat ik de nieuwe Connectbox Giga krijg met Puma 7 chip."

Waarschijnlijk / vrijwel zeker, krijg je het Sagemcom modem met Broadcom chip.

SmartWifi modem (zwart) | Klantenservice | Ziggo

Specificaties

  • Sagemcom F3896LG
  • Eurodocsis 3.1 modem
  • 1x2.5GB en 3x1GB Gigabit ethernet-aansluitingen
  • 802.11ax Wave 2 wifi 6-standaard
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@qwerty1234 Ter aanvulling op mijn bericht hier zojuist boven:

Als je een oud modem hebt, dan heb je vrijwel zeker ook aansluitmaterialen en een 1e wandcontactdoos die niet geschikt is voor Docsis 3.1, het werkt wel, maar nog niet volle bak.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dan kunnen gelijk de juiste aansluitmaterialen gestuurd worden of, zo nodig, een monteurs afspraak gepland worden.

qwerty1234

Level 2
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Daar lees ik wat negatieve dingen over. je zou de ip range niet op 192.168.x.x kunnen zetten?

Dat lijkt me toch vreemd, 168 is voor mij wel een vereiste ivm fixed settings van sommige apparatuur waar ik mee werk. Een router plaatsen doe ik liever niet.

qwerty1234

Level 2
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

20221209_123347.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@qwerty1234  schreef:

Daar lees ik wat negatieve dingen over. je zou de ip range niet op 192.168.x.x kunnen zetten?

Dat lijkt me toch vreemd, 168 is voor mij wel een vereiste ivm fixed settings van sommige apparatuur waar ik mee werk. Een router plaatsen doe ik liever niet.


Dat kan wel na aanpassing door Ziggo 192.168.xxx.xxx , nu kun je geen 3 octet wijzigen, dus bij installatie is het 192.168.178.XXX en na de configuratie wijziging kun je het 3e octet zelf invullen.

Een Ziggo moderator kan de configuratie wijziging voor je aanvragen bij de juiste afdeling.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Er zal een gratis monteur aan te pas moeten komen om je modem optimaal te laten werken.

Laat hier weten wanneer je het modem binnen hebt en aangesloten.

qwerty1234

Level 2
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb het modem binnen.

Er zit alleen een POA-254 TV/Data splitter bij.

Moet de wanddoos ook vervangen worden?

qwerty1234

Level 2
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb het modem aangesloten, ik kon eerst alleen Youtube bereiken en voor de rest niets.

Mijn netwerk stond nog op 192.168.1.x, na DHCP te hebben ingesteld heb ik weer volledig internet.

Ik zit nu dus op 192.168.178,x en kan dat niet veranderen in het modem.

Ik had nog even gebeld met Ziggo, hij kon het ook niet veranderen, de 1 gats AOP is goed volgens hem en alle waarden gedurende het eerste uur leken goed, hij heeft een optimalisatie uitgevoerd om te kijken naar gebruikte wifi kanalen enz.

Graag zou ik het 3e octet door een moderator willen laten aanpassen.

Ik heb trouwens het nieuwe zwarte modem met aan de voorkant een chique grijs stofje.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@qwerty1234 Fijn dat je het modem inmiddels in huis hebt! De huidige SQ601 splitter is verouderd. De wandcontactdoos die daaronder schuilt - welke mooi geel is uitgeslagen - zit er ook al enige tijd en is niet optimaal geschikt voor je nieuwe modem. Ik moet de collega dus overrulen. 

Een afspraak met de monteur is dan ook dé vervolgstap die we nemen. Ik ben zo vrij geweest om de afspraak in te plannen voor aanstaande donderdag in het tijdvak 12.00 - 18.00 uur. Komt je dit niet goed uit? Via Mijn Ziggo is de afspraak te wijzigen naar een ander moment.

Wat betreft de octetten. Welk subnet wens je te gebruiken? 

qwerty1234

Level 2
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

192.168.1.x

255.255.255.0

(ik gebruik alleen 1 voor het 3e octet)

 

De SQ601 gebruik ik trouwens niet, ik heb de bijgeleverde splitter direct in de wandcontactdoos gedrukt.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Top! Ik heb het naar mijn collega doorgezet. Zonder al te veel druk op hem uit te oefenen, verwacht ik dat het binnen 2 dagen geregeld is.

Wat betreft de splitter: helemaal goed dat je deze nu gebruikt. Nu alleen nog het AOP vervangen door de monteur en alles is picobello. Hopelijk komt de afspraak gelegen en anders mag je hem gerust wijzigen via Mijn Ziggo.

qwerty1234

Level 2
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het ip adres kunnen aanpassen, bedankt!

K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes

Hier hetzelfde. Sinds een kleine 6-8 weken ook hier traag met spoelen. Ook met enige regelmaat 5 sec wachten tijdens spoelen. Heb ik in het verleden nooit problemen mee gehad :-(. Reset of opnieuw opstarten van Next en router lossen het probleem iig niet op. 

Uitgelicht topic