RH1

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next traag bij het openen van programmainfo of opnames

Sinds enige tijd reageert mijn Mediabox Next traag. Als ik de tv gids open duurt het even (20s) voordat ik een programma kan open en kan inzien. Ook bij mijn opnames krijg ik geen previews meer te zien. Ook het openen van een opname duurt even. Ik heb alles al gecontroleerd (kabels en aansluitingen), alles opnieuw opgestart, mediabox bekabeld aangesloten ipv via wifi (geen verschil). Het vreemde is dat mij 2 mediabox op de slaapkamer hetzelfde euvel vertoond. Ook als ik op de iPad bv Nu.nl opent lijkt er een korte vertraging te zitten in het laden van contact. iemand enig idee?

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

RH1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMG_0895.jpegIMG_0896.jpegSchermafbeelding 2021-10-18 om 15.35.25.jpg

inkomend signaal en splitter. Een versterker heb ik niet. Op dit moment kan ik niet inloggen, dit heb ik ook regelmatig. Vanmorgen lukte het overigens nog wel. Ik probeer het zo nogmaals.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Is het modem rechtstreeks op de POA-01-B aangesloten?

RH1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, 1 kabel rechtsreeks naar de modem, de andere naar de splitter voor het TV-signaal. Het lukt me nog steeds niet om in te loggen op de modem. Ik blijf de melding krijgen die ik in het vorige bericht heb geplaatst. ik probeer in te loggen via een bekabelde Mac. De modem staat in bridge modus. hierop aangesloten een Airport Timecapsule die dienst doe als router.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Ai, Apple heb ik geen kennis over, maar @EnergieBoy des te meer, mogelijk kan hij je op weg helpen.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes

@RH1  schreef:

 De modem staat in bridge modus. hierop aangesloten een Airport Timecapsule die dienst doet als router.


 

Geeft deze Airport Timecapsule misschien ipv6 adressen uit?

Kun je dat dan uitzetten?

RH1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Ik heb 2 screenshots gemaakt van de instellingen. ik heb wel wat ict kennis maar dit gaat voor mij iets te ver...

 

Schermafbeelding 2021-10-19 om 11.00.06.jpg

Schermafbeelding 2021-10-19 om 11.00.36.jpg

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Zoals Steefb al schreef, zet IPv6 uit.
Dus niet op automatisch configuratie, maar gewoon lekker uit. 
Je zou je router eens kunnen resetten en dan even helemaal opnieuw instellen.

RH1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij deze de gegevens. Inloggen is nu wel gelukt, blijkbaar zit de fout in Safari. inloggen via Chrome lukte wel.

 

 

Schermafbeelding 2021-10-19 om 12.50.17.png

Schermafbeelding 2021-10-19 om 12.51.31.png

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De tabbladen met de RS errors en upstream waarden ook nog graag, evenals meer bladzijden netwerkhistorie.

RH1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

 

RH1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Meer info dan dit krijg ik er niet uit. overigens heb ik IPv6 in de time capsule uitgeschakeld maar dit lijkt niet de oplossing. het laden van programma info of openen van opnames om de mediabox gaat nog steeds tergend langzaam.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is op de downstream lichte ruis aanwezig (post RS).

De netwerkhistorie laat een cable modem reboot zien.

Kun je een schermafbeelding plaatsen van de downstreamkanalen (post RS) vanaf kanaal 24? Het zouden er 32 moeten zijn?  Kan zijn dat ik me nu in het aantal vergis.😉 Hier bij mij in elk geval 32 (fZiggo)

@tobiastheebe kun jij me even uit de droom helpen wat het correcte aantal is.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De reguliere CB's zijn 24×8 en koppelen dus maximaal 24 DS-kanalen.

RH1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, het zijn er echt maar 24... Ik heb vanmorgen alles gereset ivm het uitschakelen van IPv6. Waarschijnlijk is dat de reboot die het laat zien?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik zelf heb een Giga box. Vandaar de twijfel. 

Dank voor de opfris cursus.😉

De vermelde reboot zal dan door TS zijn verricht.

Ik zie in de gegevens geen aanleiding voor de gesignaleerde vertragingen. Daarbij komt dat ik geen kennis van Apple heb.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @RH1

Wat jammer dat het niet helemaal lekker loopt met de internet verbinding en de tv gids van de Next. Hoe gaat het nu, na de rest en de stappen van alle leden?

RH1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag, het probleem is nog niet opgelost. En ik zou zelf ook niet meer weten wat ik nog zou kunnen proberen, ik heb alle opties inmiddels wel gehad 😉 (bekabeld aangesloten, aansluitingen gecontroleerd, modem/router reset enz)

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Helaas @RH1 😞 Erg jammer dat het probleem nog steeds bestaat ondanks al je verwoede pogingen het op te lossen. Wat ik nog mis als mogelijk oplossing is het resetten van de mediabox naar de fabrieksinstellingen. Dit doe je vanuit de instellingen op de mediabox. Al je opnames en instellingen blijven verder bewaard dus je kunt dit zonder gevolgen nog eens proberen. Check ook nog eens welke instelling de mediabox gebruikt qua energie en opstarttijd en wijzig die eventueel ook nog eens zodat je ook dat uitgesloten hebt.

 

Als dit alles ook niet mag baten ben ik nog benieuwd naar je bevindingen als je de Next direct bekabeld aansluit op ons modem in plaats van de Apple Airport. Hopelijk is dit mogelijk en kun je dit bij wijze van test nog eens proberen! 

Uitgelicht topic