Hallo, mijn vraag is als volgt:
Ik heb 2 Next kastjes, 1 beneden, 1 boven.
Als ik die van boven een keer meeneem naar iemand anders kan het zo zijn dat er bepaalde zenders het niet doen ivm een update die gaande is.
Kan die update dan alsnog plaatsvinden als men daar Ziggo internet heeft?
Of moet het persé op mijn eigen internet gebeuren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ok, heb toch de stoute schoenen aangetrokken en heb de Next op een ander adres met kpn verbinding aangesloten.
Ik kreeg gewoon alle kanalen dus het werkt.
Tot er weer een pakket-update werd verstuurd en vielen er een aantal kanalen weg.
Wat dat betreft ben ik een stuk wijzer geworden.
er zijn overigens wel kanalen die bekeken kunnen worden zoals NED1,2 en 3, Paramount, Com.Centr.
De RTL kanalen zijn niet meer te zien.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hoeft niet je eigen netwerk te zijn, zolang het inderdaad maar ziggo internet is, maar het is eigenlijk niet de bedoeling mediaboxen naar een ander adres mee te nemen
Nee die snap ik wel.
Ik was hier gewoon nieuwsgierig naar.
Als wij weg gaan op vakantie, wil mijn schoonvader wel eens dat kastje gebruiken.
Aangezien hij geen ziggo internet heeft kan het dus zo zijn dat bepaalde zenders niet zichtbaar zijn ivm pakketupdates o.i.d.
Dan heeft ie er niet veel aan natuurlijk, zo bedoel ik het.
@Ruudjuhpaapie Er is kans dat hij niet doet, als je buiten een bepaald gebied bent gekomen met de Next.
Tot nu toe werkte het nog wel binnen een bepaald gebied rond je woning.
Het is nog niet duidelijk of er inmiddels zoveel beperking is, dat je alleen via je eigen modem kunt kijken met de Next en/of Next mini.
@Bert met andere woorden: De Next is dan gekoppeld aan mijn eigen modem/verbinding?
@Ruudjuhpaapie schreef:
Aangezien hij geen ziggo internet heeft .
De next werkt alleen met een ziggo internet verbinding.
@Ruudjuhpaapie schreef:
@Bert met andere woorden: De Next is dan gekoppeld aan mijn eigen modem/verbinding?
Niet per se en hij kan wel even werken op een andere internet provider, maar bij een controle update valt hij uit als er geen Ziggo internet verbinding is.
als je de next verbind met een ander netwerk dan ziggo doet ie niks. ook als je geen internetverbinding hebt doet ie het niet. je krijgt dan te zien dat de zenders worden ingesteld. logisch dat ziggo hun apparatuur zo erg dichttimmert wat bij betreft
Ja tuurlijk is dat logisch.
Ik ben alleen benieuwd als ik het bij iemand met een ziggo verbinding probeer of dan alles goed gaat, dat is het enige.
Ik ga het gewoon proberen
@Ruudjuhpaapie schreef:
Ik ga het gewoon proberen
Er is denk ik nog wel een ander dingetje: volgens mij is het serienummer van de Mediabox Next gekoppeld aan één account.
Maar in elk geval succes en laat weten of het lukt.
Klopt maar dat account kan bijna niet adres gebonden zijn. Dat moet dan met het MAC adres van het apparaat worden gedaan die moet dan worden gekoppeld aan het publiek IP adres.
Kortom zolang er maar een actieve Ziggo verbinding is zou het moeten werken.
Helaas is de Next iets complexer dan 'normale' dvb-c tuners daarom is er tegenwoordig de verplichting van een Ziggo internet verbinding.
Ik ga het proberen en zal de uitslag hier geven 😁
@WimC dat hij gekoppeld is aan mijn account, dat klopt.
Dat kan ik zien in de gegevens in Mijn Ziggo.
Dat heeft mijn inziens niet te maken dat het ook mijn internetverbinding moet zijn denk ik.
Enfin, ik ga wat dingen proberen
Ok, heb toch de stoute schoenen aangetrokken en heb de Next op een ander adres met kpn verbinding aangesloten.
Ik kreeg gewoon alle kanalen dus het werkt.
Tot er weer een pakket-update werd verstuurd en vielen er een aantal kanalen weg.
Wat dat betreft ben ik een stuk wijzer geworden.
er zijn overigens wel kanalen die bekeken kunnen worden zoals NED1,2 en 3, Paramount, Com.Centr.
De RTL kanalen zijn niet meer te zien.
Dan lijkt het erop dat de ongecodeerde HD kanalen worden ingelezen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.