1
Vraag
2
Reacties
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

Mediabox Next stuk ?

goeiendag

 

ik heb de mediabox next humax versie

wou de mediabox aanzetten echter werd deze opeens van blauw naar wit aan dus en toen brande hij opeens oranje en nu knipper hij oranje led er zit geen enkel leven in afstandbediening vind de next niet meer en stroom erop en eraf begint hij gelijk weer oranje te knipperen 

 

bij het arris model kon ik nog een geforceerde update/reset modus activeren bij deze heb ik geen idee hoe dat moet kan ook niet makkelijk een video uploaden maar hierbij een foto waarop de led gedeeltelijk is te zien 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@MR_CHIP Top, ik heb de nieuwe Next besteld. Deze komt zo snel mogelijk die kant op! 

Een Next mini als tweede mediabox is zeker mogelijk. Deze zit inderdaad op € 4,- per maand. 
Wil je deze gaan gebruiken als tweede box of ter vervanging van de hoofdbox? Dit laatste is zonde natuurlijk. 
 

Bekijk in context

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Ja, daarvan volgt een bevestiging en een Track & Trace code per mail. 
Ik heb je even een privebericht gestuurd over het aanvragen van de Extra Next Mini. 

Bekijk in context

29 Reacties 29
MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

IMG_20220729_013128.jpg

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes
 
MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

toch een video weten te maken kort maar laat het probleem goed zien denk ik zo

 

 

hopelijk kunnen jullie mij verder helpen geen idee hoe ik die recovery/forced download mode activeer op dit model

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hmm bijzonder, lijkt er bijna op alsof hij een update forceert o.i.d. Of zat je al op 4.41?

Ben benieuwd wat er gebeurt als je 'm een langere tijd van de stroom hebt gehouden en/of een langere tijd aan hebt gehouden in die knipperende status.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb in die knipperende modus een uur laten gaan en toen ben ik naar bed gegaan 

ookal eerder half uur van de stroom gehad 

 

 

maar hij knippert nog steeds op dezelfde kleur/snelheid en helemaal niks op beeld 

Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Je kunt veel sneller even bellen 0900 1884 (lokaal tarief), je kunt hier wachten maar dat kan wel een paar dagen gaan duren, dus een beller is sneller.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat zou ik doen als ik dat kon

 

ik kan met mijn mobiel abbo geen 0900 nummers bellen

wacht het hier wel af heeft geen echte haast en misschien moet deze next naar speciaal adres teruggestuurd worden voor onderzoek oid 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

EDIT: n.v.t.

@MR_CHIP  de moderators zijn ingelicht.

Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Als je mobiel van Vodafone hebt dan kun je ook 1201 bellen

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

i know heb ik nog niet 😛

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Die lijkt er weinig zin in te hebben, @MR_CHIP 😉

Wil je het volgende eens proberen: 

Je mag de stekker uit de stroom/box halen. 
Houdt vervolgens de standby knop ingedrukt en doe de stekker er weer in. Blijf de standby knop, voor ongeveer 20 seconden, ingedrukt houden. 
Vervolgens opent er een menu op de box met een paar opties. 
Hier mag je kiezen voor "Hard reset". Zorg er bij deze optie wel voor dat de mediabox zowel via coaxkabel als via utp-kabel verbonden is. 

Stel dat de afstandsbediening niet goed werkt, kun je met het standby knopje op de voorkant van optie veranderen. Wil je de selectie bevestigen, dan mag je deze knop lang ingedrukt houden. 

Als het goed is moet het hierna opgelost zijn. Laat je dit even weten? 🙂

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

gaan we doen laat het je zo weten 😉

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

iets van leven 

IMG_20220729_121058.jpg

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

nou hij heeft er geen zin in 

ik zag effe please wait op het scherm daarna viel die heel snel uit en knippert hij weer heel snel zoals eerder qua led oranje

en krijg ik weer geen beeld 😕

 

@Jiri kan jij me verder helpen met eventuele oplossingsgerichte magie ? 😄

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Jeetje, dat is hardnekkiger dan verwacht. 
Zit de Next rechtstreeks op het modem aangesloten? Geen apparatuur er tussen zoals een wifibooster, switch of iets anders? 
Wanneer dit niet rechtstreeks zit, wil je dit dan aanpassen en kijken of dat het probleem oplost?

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

er zit wel een switch tussen maar die is unmanaged en zou gewoon alles moeten doorlaten zeker omdat de mediabox nog steeds dezelfde setup heeft qua aansluiting en hij het tot voor kort perfect deed met zowel live tv als met terugkijken e.d

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wil je het toch eens proberen en de box dan nogmaals resetten? Ik ben benieuwd of hij het dan weer oppakt. 

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik ga het proberen kom zo bij je terug dan 😉

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

inmiddels uitgeprobeerd via tijdelijke lange lan kabel maar dan gebeurt hetzelfde ik krijg het recovery menu daarna kies ik hard reset dan verschijnt heel kort please wait en heel snel daarna valt de box uit en knipper hij weer en krijg ik geen beeld meer 😕

 

 

een next mini is zeker geen optie met tv max? 😄 dat ding ziet er namelijk wel leuk en handig uit en heeft alleen utp nodig en geen coax

 

 

hoor graag jou kijk hierop

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic