1
Vraag
2
Reacties
Poesiemau

Level 5
  • 222Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox Next: steeds vaker gaan serieopnames mis

Ik merk dat serieopnames steeds vaker misgaan op de mediabox Next. Ik had dit al eens ergens gereageerd en kreeg toen een hint dat niet elke zender een programma goed aanmerkt als serie. Daarom controleer ik nu wekelijks wat er gepland staat of dat nog klopt.

Afgelopen woensdag zag ik dat er van de serie Fargo op Canvas maar 1 opname gepland stond (er worden twee afleveringen na elkaar uitgezonden). Ik heb toen de hele serieopname geannuleerd en daarna weer geprogrammeerd. Beide afleveringen stonden toen wel gepland.

Toen ik de volgende dag echter bij Bewaard keek, stonden de afleveringen daar niet tussen als opgenomen. Die voor volgende week staan nog wel gepland, maar die van 24 februari zijn dus weg, zonder foutmelding of iets. Gelukkig zijn deze nog wel via replay terug te kijken, maar ik heb daar ook al eens series opgenomen waarbij dat niet kon.

 

Bij GTST op Lounge verschuift het ook regelmatig. Dan staan ineens niet meer de normale doordeweekse dagen gepland, maar staan de afleveringen ineens in het weekend, terwijl ze wel op de doordeweekse dag zijn uitgezonden. Vaak helpt het als ik de serieopname dan annuleer en weer programmeer, maar ik heb nu niet zo heel veel vertrouwen meer dat wat ik programmeer ook wordt opgenomen.

 

Ben ik de enige die dit soort problemen tegenkomt? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier totaal geen last van had toen ik deze mediabox net had. Het is pas drie tot zes maanden geleden begonnen dat dit (regelmatig) voorkomt.

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Dave! ik hoop voor diegenen die hier hun probleem een half jaar geleden plaatsten, dat het inmiddels wel opgelost is.

 

Een next van de stroom halen veranderd niets aan de niet opgenomen afleveringen van een serie die niet in de cloud staan en ook niet aan de altijd uitlopende Belgische programma's of de gids programma's die niet goed in de gids staan.

 

@cbetman Er zijn nieuwe topics aangemaakt voor een beter overzicht van de huidige problemen met de gids en de opnames:

 

Het andere topic is gesloten, omdat het onoverzichtelijk werd, nu zijn er 3 topics waar je fouten in de gids, mislukte opnames kunt plaatsen of de discussie mee kunt voeren.

Die topics worden met grote regelmaat door Ziggo bekeken en problemen worden meegenomen en zo mogelijk nog gecorrigeerd.

 

< Volg hier de updates en discussieer mee > 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

Bekijk in context

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

@cbetman bij problemen met het opnemen van series proberen we eerst uit te zoeken of het betreffende item niet is opgenomen in onze systemen* of dat er iets geks aan de hand is met jouw box. Wanneer je aangeeft welke Aflevering van welk Seizoen je mist en wanneer en op welk kanaal dit was dan kunnen andere leden checken of zij dit ook missen en weten we welke van de 2 situaties er aan de hand is.

 

* Wij nemen op 'in the cloud', dus op onze servers. Wij krijgen geen mediabestanden van de omroepen maar nemen letterlijk realtime de data stream op die aan ons wordt doorgegeven. Als hier een fout in sluipt dan wordt een opname niet vrijgegeven, in de meeste gevallen is dit te herstellen door een engineer. Vraag dat herstellen aan in dit centrale topic (dank aan Bert). Bij elke melding wordt gekeken wat de oorzaak is, met als doel steeds meer opnamen te laten lukken.

Bekijk in context

15 Reacties 15
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

is je opslag misschien vol? zoja probeer dan eens opnames te verwijderen en probeer het dan eens opnieuw. misschien dat het daar aan ligt. maar dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen. 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Richard1993! Aan de opnameruimte ligt het niet, serieopnames gaan al langer mis.

Voor opnameperikelen is overigens een groot topic.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Zo-werkt-het-opnemen-met-de-Mediabox-Next/ba-p/689063

 

Bozz

Level 7
  • 131Posts
  • 8Oplossingen
  • 74Likes

Af en toe loop ik ook tegen het niet goed opnemen aan, zo ook bij Fargo op Canvas. Nu is algemeen bekend van onze Belgische buren dat zij het niet zo nauw nemen met afwijken van de geplande uitzendtijden, helemaal verbazen doet mij het dus niet. Echter zijn bij mij de laatste afleveringen niet via Replay te bekijken, weet je zeker dat bij jou wel dit het geval is?

 

Gelukkig bestaat er nog zoiets als VPN... 😊

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dit is een bekend probleem issue zowel bij de klant als bij de Moderators. Er worden al diverse topic's met goede link doorgegeven en beste is het toch hier vermelden, Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next 

 

Je kan nog proberen de Media Box Next even in fabrieksherstel te zetten, (Opnames blijven bewaard ) inlog van Apps niet. En dan je opname's opnieuw inplannen, kijken of het dan beter gaat.

Ootjuh

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb hier veel last van.

Programma's die ingesteld stonden als serie opname worden er zomaar uitgegooid. En programma's die wel gepland stonden als opname worden niet opgenomen.

next.jpg

Zoals je hierboven ziet zijn de volgende programma's geprogrammeerd.

- Verboden liefde (ingepland en word daadwerkelijk opgenomen, rode rondje is gevuld)

- Married at first sight (ingepland en word daadwerkelijk opgenomen, rode rondje is gevuld)

- E.O.D. Explosieve opruimings dienst (ingepland en word echter niet opgenomen, rode rondje is leeg)

- De sky is the limit (ingepland en word echter niet opgenomen, rode rondje is leeg)

Hoewel er onder staat dat het programma word opgenomen is dit dus niet het geval. Opname stoppen en serie opname annuleren en hierna weer opnieuw opnemen als serie opname neemt ie wel het hele programma op. 

Om dit de gehele avond in de gaten te houden is erg irritant en niet de bedoeling.

Volgens mij is dit bij ons 2 updates geleden begonnen, daarvoor hadden we nooit geen last.

Poesiemau
Topicstarter
Level 5
  • 222Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

De replay was er toen ik donderdag keek. Maar op vrijdag, toen ik wilde kijken, was het replay tekentje er niet meer. Het was dus of een foutje, of je hebt maar 1 dag de tijd...

Poesiemau
Topicstarter
Level 5
  • 222Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik wacht in spanning af... 😉

cbetman

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Same here ... wil ik eindelijk enkele opgenomen series kijken (Nederlandse zenders), zie ik dat er afleveringen ontbreken. En dat ligt echt niet aan het aantal opnames, dat is beperkt.

In onderstaand voorbeeld mis ik nu 1 van de afleveringen van Red Light (hadden er 10 moeten zijn, afl 6 ontbreekt) en van Doodstil zijn alleen afl 1 en 3 opgenomen ... 2 en 4 ontbreken. 
Erg vervelend dat je blijkbaar niet kunt vertrouwen op het opnemen van een volledige serie.

cbetman_0-1629485473985.png

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@cbetman  @Poesiemau  @Ootjuh  @Bozz 

 

Wat jullie even kunnen proberen de Next even 5 minuten van de stroom halen en daarna weer opnieuw opstarten.

Mocht dit werken, de programma's blijven wel staan.

 

Anders even de opname's opschrijven, dan de Next in Fabrieksherstel en de opnames opnieuw instellen, let op Apps worden automatisch uitgelogd.

 

Als dit niet werkt laat het even weten, ik zorg dat een Ziggo Moderator op de hoogte wordt gesteld en hopelijk kan deze de issues doorgeven.

 

Zorg dat jullie postcode's en huisnummers  in je Ziggo community profielen staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je met je gegevens en dit topic aan de slag..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Dave! ik hoop voor diegenen die hier hun probleem een half jaar geleden plaatsten, dat het inmiddels wel opgelost is.

 

Een next van de stroom halen veranderd niets aan de niet opgenomen afleveringen van een serie die niet in de cloud staan en ook niet aan de altijd uitlopende Belgische programma's of de gids programma's die niet goed in de gids staan.

 

@cbetman Er zijn nieuwe topics aangemaakt voor een beter overzicht van de huidige problemen met de gids en de opnames:

 

Het andere topic is gesloten, omdat het onoverzichtelijk werd, nu zijn er 3 topics waar je fouten in de gids, mislukte opnames kunt plaatsen of de discussie mee kunt voeren.

Die topics worden met grote regelmaat door Ziggo bekeken en problemen worden meegenomen en zo mogelijk nog gecorrigeerd.

 

< Volg hier de updates en discussieer mee > 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Bert  Helder 👍🏻 en duidelijk echt een EPG probleem.

cbetman

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

@Dave! en @Bert, dank voor jullie reactie. Zelf geloof ik niet zo in oplossingen als even uitzetten of spanningsloos maken. Daarbij is de Next al wel eens spanningsloos geweest, vanwege verplaatsen. 

Mijn profiel is bij wat betreft postcode en huisnummer. Hopelijk pakt @Ziggo dit serieus als een probleem op, zeker als ik lees dat mensen hier al langere tijd last van hebben. Wat is het nut van een feature als volledige serie opnemen als je er niet op kunt vertrouwen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Hopelijk pakt @Ziggo dit serieus als een probleem op, zeker als ik lees dat mensen hier al langere tijd last van hebben. Wat is het nut van een feature als volledige serie opnemen als je er niet op kunt vertrouwen?"

 

Zie de reacties van Ziggo in de genoemde topics, daar zie je dat Ziggo het de laatste tijd serieus oppakt en aan verbeteringen werkt.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

@cbetman bij problemen met het opnemen van series proberen we eerst uit te zoeken of het betreffende item niet is opgenomen in onze systemen* of dat er iets geks aan de hand is met jouw box. Wanneer je aangeeft welke Aflevering van welk Seizoen je mist en wanneer en op welk kanaal dit was dan kunnen andere leden checken of zij dit ook missen en weten we welke van de 2 situaties er aan de hand is.

 

* Wij nemen op 'in the cloud', dus op onze servers. Wij krijgen geen mediabestanden van de omroepen maar nemen letterlijk realtime de data stream op die aan ons wordt doorgegeven. Als hier een fout in sluipt dan wordt een opname niet vrijgegeven, in de meeste gevallen is dit te herstellen door een engineer. Vraag dat herstellen aan in dit centrale topic (dank aan Bert). Bij elke melding wordt gekeken wat de oorzaak is, met als doel steeds meer opnamen te laten lukken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic