1
Vraag
2
Reacties
ontdekker10

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox Next start niet meer

na 2 weken start mediabox next niet meer goed op, blijft hangen bij menu welkom

ziggo go werkt wel op andere pc

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @ontdekker10 
Leuk dat je het forum hebt ontdekt voor raad en daad. Erg ellendig om niet optimaal van je Mediabox Next te kunnen genieten door de opstart problemen. Vaak komt dit voor doordat de box netwerk connectie verliest vanwege een energiestand in stand-by "ECO" modus. Wanneer je dit aanpast naar HOOG, start de box zonder problemen op.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Heeft u de box al een keer herstart door deze even uit en weer aan te zetten met de schakelaar aan de achterkant?

ontdekker10
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja, dat heb ik meerdere keren gedaan. De ledkleur rechts is de hele tijd rood, ook bij indrukken van deze knop blijft de klacht.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @ontdekker10 
Leuk dat je het forum hebt ontdekt voor raad en daad. Erg ellendig om niet optimaal van je Mediabox Next te kunnen genieten door de opstart problemen. Vaak komt dit voor doordat de box netwerk connectie verliest vanwege een energiestand in stand-by "ECO" modus. Wanneer je dit aanpast naar HOOG, start de box zonder problemen op.

ontdekker10
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dag Jamyla Z,

de mediabox start niet meer op, de Led brandt rood (rechtervoorkant). Ook opnieuw aan en uitzetten verandert niets aan de situatie. De TV meldt dat er gaan signaal is.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dank voor je toelichting @ontdekker10 . Heb je de box al met de schakelaar achterop voor 2 minuten uitgezet en opnieuw opgestart? Reageert de box wel op de knoppen voorop de Mediabox? Wil je ook eens een ander stopcontact proberen?

ontdekker10
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nu aangesloten op ander stopcontact. Box reageert niet op "harde" reset met rechter knop (Led blijft rood, gaat ook niet uit). Geen reactie op + en - knop aan voorkant.

schakelaar minimaal 2 minuten uit en dan weer aan: de rode led gaat aan, even later verschijnt het welkomstmenu weer. (op andere tv had ik steeds de melding: geen signaal)

Dit welkomstmenu staat nu ongeveer 10 minuten op het scherm, led is nog steeds rood.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Vreemd dat de Next ineens niet meer lijkt te reageren @ontdekker10
Als het modem voor internet wel werkt, is er wel gewoon signaal aanwezig.

Je kunt daarom de Next Mediabox zo rechtstreeks mogelijk op de hoofdaansluiting aansluiten.
Dus het liefst zonder versterker en/of splitter, maar wel met een coaxkabel.

Als dat onverhoopt niet werkt, kun je het best contact opnemen met de zakelijke klantenservice. 
Dit Community platform is namelijk vooral een klant helpt klant forum, waarbij vooral particuliere klanten elkaar helpen. 

ontdekker10
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Rechtstreeks op coax kabel in meterkast: probleem blijft bestaan. Welkomstscherm na een paar seconden en dit blijft zichtbaar. Knoppen aan de voorkant werken niet.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Helaas, jammer dat dit alles niet heeft mogen baten @ontdekker10. Mijn advies is om direct contact op te nemen met onze zakelijke helpdesk voor verdere ondersteuning. Mogelijk moet er een vervangende mediabox verstuurd worden. Je bereikt onze zakelijke helpdesk telefonisch op 0800-0620.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic