1
Vraag
2
Reacties
CvOostwaard

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox Next; stap voor stap zappen lastig want schiet door

Bij stap voor stap zappen scrolt de kanaalkiezer vaak enkele zenders door. Nee, ik hou de knop niet te lang vast. Irritant. Had enkele weken geleden telefonisch contact hierover met de Ziggo helpdesk. Die raadde mij aan de Mediabox Next op de fabrieksinstellingen terug te zetten. Dat bracht verbetering, maar het probleem was niet helemaal weg. Heb het toen maar even zo gelaten maar het is intussen weer erger geworden. Ik heb net opnieuw de fabrieksinstellingen teruggezet, maar het probleem is niet weg. Wat kan ik nog meer doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
CvOostwaard
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb de nieuwe afstandsbediening ontvangen en geïnstalleerd. Werkt prima! Ruud en Mariska bedankt!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @CvOostwaard 

Welkom op de Community! Wat onhandig, zo is de Next natuurlijk niet goed te bedienen. Als de opnieuw instellen van de box niet helpt moeten we denk ik even naar de afstandsbediening zelf kijken. Wil je de batterijen verwijderen en opnieuw plaatsen? Laat je me even weten hoe het dan gaat met het zappen?

CvOostwaard
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de reactie. Ik had al nieuwe batterijen geprobeerd, hielp niet, heb de oude er terug ingezet, probleem blijft.

Ik kan nog proberen de verbinding van de afstandsbediening met de Mediabox opnieuw in te stellen (had ergens gelezen dat je, na de batterijen een uur lang uit de afstandsbediening te laten, de verbinding met de Mediabox opnieuw moet instellen, klopt dat?) , of denk je dat dat niet helpt.

RuudVoeten

Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes

Dit probleem is al vaker langs gekomen en ook door mijzelf aangegeven.

De afstandsbediening is stuk en je hebt gewoon een nieuwe nodig.

Dat moeten ze nou toch wel eens weten op de helpdesk.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @CvOostwaard

Ik denk dat dat verder niets uitmaakt en @RuudVoeten de oplossing in zijn bericht heeft getypt. Het lijkt mij ook het allerbeste om de afstandsbediening te vervangen. Ik heb je een nieuwe afstandsbediening toegestuurd! Dit is uiteraard helemaal kosteloos en het pakketje past door de brievenbus. 

We horen graag van je of alles weer in kannen en kruiken is na het ontvangen en uittesten van de nieuwe afstandsbediening 

CvOostwaard
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt, zal het uiteraard laten weten

CvOostwaard
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb de nieuwe afstandsbediening ontvangen en geïnstalleerd. Werkt prima! Ruud en Mariska bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic