HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Toen ik mijn Mediabox next startte kon ik gewoon live tv kijken. Na een tijdje ging ik het menu ik en bleek alles Duits te zijn. Ook stond er een upc logo, en was nergens iets te vinden van Ziggo. Ook de kleuren van het menu waren verandert. Als ik naar opnames ging, of naar movies & series kreeg ik Duitse errors. In de instellingen kon ik de taal veranderen, maar Nederlands stond er niet tussen. Ik heb uiteindelijk een fabrieksreset weten uit te voeren, en na 10 minuten was de Mediabox weer zoals normaal, in het Nederlands en met Ziggo logo. Uiteindelijk heb ik het probleem dus kunnen oplossen, maar ik wilde het toch even opmerken. Het leek wel of er andere software was geïnstalleerd op de Mediabox. Hoe kan zoiets gebeuren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Be rt wrote:
“Echter ik ben van mening dat het niet zou mogen dat door welke probleem of werkzaamheden van Ziggo dan ook de gebruiker van de Next zijn systeem de volgende dag moet resetten naar fabrieksinstellingen als hij of zij deze de dag ervoor niets vermoedelijk normaal heeft afgesloten/uitgezet.”
Bijna perfecte systemen met auto reset correctie, met automatische service op afstand en perfecte service desks en binnen 24 uur responstijden bestaan wel, maar dan zullen de kosten daarmee in verhouding zijn en daar zijn heel veel klanten het dan weer niet mee eens.
Daar wil ik niet mee zeggen dat er niet continu naar verbeteringen moet worden gestreefd.
“Hoe kan het toch dat Ziggo in alle facetten dit probeert goed te praten?”
Dat heb ik nog nergens gelezen @kokkie80
Mocht je de voice transcriptie kunnen lezen of opvragen dan zou dat genoeg zeggen @Be rt . Volgens hun zou dit probleem komen door een glasvezelkabel die een aannemer kapot heeft getrokken. Hoe dan?
blijkt het door een update te komen van en bij Ziggo zelf. Toen ik zojuist thuis kwam hebben ze op afstand het systeem volledig gereset (zonder enkele goedkeuring oid). Ik moest alles opnieuw instellen en kreeg een melding dat er een update klaar stond. Laten installeren en vervolgens kreeg ik een pop-up dat hij hersteld was naar fabrieksinstellingen.
ik vind het ”not done” dat een leverancier zoals ziggo bepaald welke software ik wanneer op mijn ziggo kastje aanwezig heb. Ik bedoel wie zeg dat ik “de nieuwe geweldige functies” uit de Update nodig heb of laat staan wil gebruiken.
Maar goed dat zal een eindeloze discussie worden van wat wie wel wil en of verwachten van Ziggo. Voor nu werkt het weer voor mij...op naar het huis van me ouders om hun te helpen na 1,5 weer tv te kunnen kijken. Enige wat ze bij de klantenservice kunnen zeggen is we kunnen uw modem niet uitlezen.
kokkie80 wrote:
Be rt wrote:
“Echter ik ben van mening dat het niet zou mogen dat door welke probleem of werkzaamheden van Ziggo dan ook de gebruiker van de Next zijn systeem de volgende dag moet resetten naar fabrieksinstellingen als hij of zij deze de dag ervoor niets vermoedelijk normaal heeft afgesloten/uitgezet.”
Bijna perfecte systemen met auto reset correctie, met automatische service op afstand en perfecte service desks en binnen 24 uur responstijden bestaan wel, maar dan zullen de kosten daarmee in verhouding zijn en daar zijn heel veel klanten het dan weer niet mee eens.
Daar wil ik niet mee zeggen dat er niet continu naar verbeteringen moet worden gestreefd.
“Hoe kan het toch dat Ziggo in alle facetten dit probeert goed te praten?”
Dat heb ik nog nergens gelezen @kokkie80
Mocht je de voice transcriptie kunnen lezen of opvragen dan zou dat genoeg zeggen @Be rt . Volgens hun zou dit probleem komen door een glasvezelkabel die een aannemer kapot heeft getrokken. Hoe dan?
blijkt het door een update te komen van en bij Ziggo zelf. Toen ik zojuist thuis kwam hebben ze op afstand het systeem volledig gereset (zonder enkele goedkeuring oid). Ik moest alles opnieuw instellen en kreeg een melding dat er een update klaar stond. Laten installeren en vervolgens kreeg ik een pop-up dat hij hersteld was naar fabrieksinstellingen.
ik vind het ”not done” dat een leverancier zoals ziggo bepaald welke software ik wanneer op mijn ziggo kastje aanwezig heb. Ik bedoel wie zeg dat ik “de nieuwe geweldige functies” uit de Update nodig heb of laat staan wil gebruiken.
Maar goed dat zal een eindeloze discussie worden van wat wie wel wil en of verwachten van Ziggo. Voor nu werkt het weer voor mij...op naar het huis van me ouders om hun te helpen na 1,5 weer tv te kunnen kijken. Enige wat ze bij de klantenservice kunnen zeggen is we kunnen uw modem niet uitlezen.
Ook mijn Mediabox is vandaag weer gereset. (Terwijl alles weer werkte!) De Mediabox aan het werk krijgen heeft ook veel tijd gekost na deze reset. Ik kreeg constant de error: CS1011. Toen ik op het punt stond om het op te geven ging hij weer werken.
@kokkie80 schreef: “Mocht je de voice transcriptie kunnen lezen of opvragen dan zou dat genoeg zeggen @Be rt . “
Dat kan ik niet, ik werk niet bij Ziggo.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators duidelijk te herkennen zijn, zij hebben Ziggo achter hun naam staan.
“Ik moest alles opnieuw instellen”
Wat moest je opnieuw instellen?
“ik vind het ”not done” dat een leverancier zoals ziggo bepaald welke software ik wanneer op mijn ziggo kastje aanwezig heb. Ik bedoel wie zeg dat ik “de nieuwe geweldige functies” uit de Update nodig heb of laat staan wil gebruiken. “
Ziggo en iedere provider mag natuurlijk zijn eigen apparatuur zoals mediaboxen updaten om mogelijke verbeteringen toe te passen en voor modem/routers beter functioneren en beveiliging up te daten, het is hun eigendom.
Wens je die niet, gebruik dan je eigen hardware om TV te kijken, er zijn ook genoeg alternatieve mediaboxen, ook het modem kun je in bridge laten zetten, dan heb je een kaal modem met een eigen router erachter, nu zal de provider niets meer hoeven updaten, daar ben je dan zelf verantwoordelijk voor.
Gelukkig is mijn Next de dans ontsprongen. Om 23.30u even aangezet en alles was nog in het nederlands en settings zoals gezet. Pffffff.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...