1
Vraag
2
Reacties
Thijman

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox Next schakelt zichzelf helemaal uit na op standby gezet te zijn

Als ik mijn mediabox Next op standby zet via de afstandsbediening blijkt deze daarna zichzelf helemaal uit te zetten en kan dan alleen weer worden aangezet via de aan/uit-knop achter op de mediabox zelf. Dan start hij weer op, wat een klein tijdje duurt en kan ik vervolgens gewoon TV kijken. Maar als ik hem dan weer op standby zet gaat deze weer helemaal uit. Dit is sinds een paar dagen.

Hij momenteel niet aangesloten op Internet maar alleen via de kabelaansluiting. Iemand een idee ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 

 

.


@Thijman  schreef:

 

Hij momenteel niet aangesloten op Internet maar alleen via de kabelaansluiting. Iemand een idee ?


Voor een goede werking moet de box een internet verbinding hebben, goede wifi of met een utp kabel.

Bekijk in context

Uitgelicht
Thijman
topicstarter
Level 2
  • 16Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het aansluiten op internet heeft het opgelost. Apart, maar het werkt weer. 
Bedankt allen voor het meedenken ! 

10 Reacties 10
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Thijman . Staat hij toevallig niet in de eco mode???

 

Teun.

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Teun, dank voor je snelle reactie. Hij staat op 5 uur bij de optie “Wanneer in standby ?”, maar dat betekent dat de Next dan in standby gaat en het blauwe lampje brandt. De opstarttijd van de mediabox staat op Eco-modus, dus ik neem aan dat geldt op het moment je de Next aanzet, dus van standby afhaalt. Wat er bij mij gebeurt is dat ik hem ‘s avonds op standby set en het blauwe lampje brandt, maar als ik de volgende morgen weer op wil starten is de Next helemaal uit en kan ik hem alleen weer aanzetten door de knop achter op de Next “uit” en weer “aan” te zetten. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Vibram Barefoot

Level 7
  • 166Posts
  • 8Oplossingen
  • 28Likes

Hallo Thijman, heel vreemd dit. Heb ook de Next ( niet de mini ) zet hem aan en uit via mijn AB met de rode knop, als je op de witte knop ( tv ) op je AB  drukt wat gebeurt er dan?. Heb je  de Next al terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Of even van de stroom halen en daarna weer op laten starten, instellingen blijven behouden. Zijn je batterijen van je AB wel goed en zitten deze er goed in? Als je de Next uitschakelt wat voor kleur geeft het lampje aan ( blauw ) ? dat na een tijdje uit gaat. Wat ik wel zou doen de Next op internet aansluiten dit ivm de nodige updates en het liefst bekabeld dit is stabieler. Hopelijk heb je hier iets aan anders even de klantenservice van Ziggo raadplegen. 

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 

 

.


@Thijman  schreef:

 

Hij momenteel niet aangesloten op Internet maar alleen via de kabelaansluiting. Iemand een idee ?


Voor een goede werking moet de box een internet verbinding hebben, goede wifi of met een utp kabel.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

en vanaf een bepaalde datum is er een permanente internet verbinding nodig op de box

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Thijman "Hij staat op 5 uur bij de optie “Wanneer in standby ?"

Dat betekent dat je bij gewoon gebruik, als je de AB niet aanraakt hij na 5 uur in standby gaat.

 

ls je hem in ECO hebt staan en je zet hem uit, dan gaat na, als ik het goed heb, grofweg 15 minuten het blauwe lampje uit en gaat hij in een diepe ECO standby.

Als je dan 's-morgens de rode knop indrukt en je doet verder niets, gebeurt er dan na een paar minuten niet iets?

Het blauwe lampje blijft 's-nachts branden als je de Next op Snelle Start zet.

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb hem nu weer op internet aangesloten met een utp-kabel. Komende dagen even in de gaten houden wat er gebeurt. Ik had hem van internet af wegens werkzaamheden in mijn meterkast die deze week worden afgerond. Maar nu maar weer even aangesloten.

Bedankt voor de reacties !

 

Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

@Steefb  schreef:

 

 

.


@Thijman  schreef:

 

Hij momenteel niet aangesloten op Internet maar alleen via de kabelaansluiting. Iemand een idee ?


Voor een goede werking moet de box een internet verbinding hebben, goede wifi of met een utp kabel.


Het is toch zo dat vanaf komende week een Next hoe dan ook verbonden moet zijn met het ziggo netwerk?

Dat lijkt mij verder los te staan van dit euvel.

 

Ik lees wel wat zaken die ik niet kan combineren.

  Hij staat op 5 uur bij de optie “Wanneer in standby ?”

 

Dat betekend toch dat de mediabox na 5 uur kijken in stanby gaat, noemt het een sleeptimer.

Omdat er ook voor Eco Standby is gekozen zal de box na die 5 uur in Eco standby gaan.

 

Als de box via de afstandsbediening op standby wordt gezet moet deze natuurlijk gewoon met de afstandsbediening aan kunnen. Dat helemaal uit verbaasd mij dat zou stroomloos inhouden, niet in eco standby.

 

 

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Thijman . Ik zou de opstarttijd van eco modus afhalen.

 

Teun.

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het aansluiten op internet heeft het opgelost. Apart, maar het werkt weer. 
Bedankt allen voor het meedenken ! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic