1
Vraag
2
Reacties
Lollita

Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox Next - problemen geluid en beeld

Goede dag ik denk dat mijn Next aan het overleiden is.

Ik heb regelmatig geen geluid bij het aan zetten van de next en dat er een paar keer op een avond

het beeld stopt.

Nu heb ik hem pas een keer van het stroom gehaald dan doet hij het weer een 2 dagen oke en dan begint het euvel weer. Heeft iemand een Idee wat het kan zijn  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Mooi, de huidige coaxkabel voor het modem heeft aan beide kanten een rood ringetje. 
Daar moet een andere coaxkabel voor komen en die heb ik net voor je besteld (rood/groen) De groene ring sluit aan op de splitter.  Na het aansluiten van de nieuwe kabel op de splitter, sluit de coax naar de Mediabox Next (kabel2) ook op deze splitter aan en plaats dan de POA splitter direct op de wandcontactdoos.  Dan is de aansluiting een uit het boekje 🙂 en moet het alles weer doen zoals het hoort. 

We horen het graag hoe dit gaat na het aanpassen. 

Bekijk in context

Uitgelicht
Lollita
topicstarter
Level 3
  • 36Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Klopt ik ben boven aan het verbouwen en dus een nieuwe kabel aan het trekken. Deze zit normaal naast die van de radio. Maar ik gaat het proberen zoals jullie zeggen eens kijken wat hij dan gaat doen. Ik laat het weten 

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is dat alleen met live TV of alleen met replay, opnames of on-demand?

Lollita
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Bert is met live tv. 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

het kan aan de next liggen, maar ook aan het AOP. kun je een foto plaatsen van waar het signaal binnen komt?

als dit in orde is kan een moderator een nieuwe next sturen, als het aop niet goed is kan er een monteur komen om dit te vervangen en eventueel een nieuwe next installeren (die hebben ze standaard bij zich)

Lollita
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hierbij een Foto maar dit zit al een jaar zo en heb er nog nooit problemen mee gehad. Trouwens dit is door een monteur aangesloten. 

 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

de monteur heeft erg zijn best gedaan, maar het is wel erg raar aangesloten

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/internet/stap-voor-stap#/wifi-modem/in-de-woonkamer/...

 

dit is hoe het aangesloten moet zijn,

dus: AOP (plek waar signaal binnenkomt in woning) > POA-01-b (splitter) > 1 uitgang modem / 1 uitgang tv.

er zit ook een kabel op een radiopoort, maar radio werkt niet meer via coax of heeft u er wat anders op aangesloten dan een radio?

Lollita
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Gio als ik het zo aan sluit dan doet hij het helemaal niet Er is een extra dingetje tussen gezet door de monteur om het signaal te versterken. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Lollita  schreef:

Hoi Gio als ik het zo aan sluit dan doet hij het helemaal niet Er is een extra dingetje tussen gezet door de monteur om het signaal te versterken. 


Wat doet het niet als je het zo aan sluit?

 

Zit aan de stekker waar de 1 staat een radio aangesloten of iets anders?

 

Aan welke stekker zit de Next aangesloten?

 

Bert_1-1648567777714.png

 

Lollita
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Stekker 3 zit mijn Internet 1 gig stekker 2 zit mijn Next en Stekker 1 daar zat mijn Av receiver aan deze heb ik niet meer dus ligt achter de kast. Er moest een signaal versterker tussen omdat mijn internet het anders niet deed 1 gig. De monteur heeft dat langwerpig ding er tussen gezet. Oh en 1 en 2 versterken bij de 6,1 DB 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik snap het niet helemaal.

1 en 2 staat 6 dB, maar dat is de weerstand en juist een vermindering van de signaalsterkte en dat komt omdat het signaal in 3en verdeeld wordt, een 2 weg splitter heeft een weestand van 4 dB.

En het opzetstuk lijkt me een signaaldemper en de de splitter dempt ook nog een keer 3 dB.

Ik zie geen versterker, een versterker is een apparaat wat op de stroom is aangesloten, want versterking heeft stroom nodig.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

er word dus 9 gedempt, niet versterkt. vind het maar een rare constructie. als je kabel 1 niet gebruikt. dan is die hele 3-weg-splitter niet nodig. aop > poa > modem / mediabox. mocht die demper nodig zijn, dan moet deze tussen het modem en de kabel ernaartoe geplaatst worden. denk juist dat je mediabox raar doet door al die demping en dus te weinig signaal krijgt

Lollita
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik weet het voor de test ook niet. Heeft al een jaar zo gezeten. Er is in de tussen tijd niets veranderd. Maar sinds een paar weken doet het kastje raar. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan je mogelijk een nieuwe splitter toesturen, dat is een POA-01 B met een nieuwe passende kabel naar modem en een passende kabel naar je Next.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Een nieuwe splitter en kabel is zeker te regelen @Lollita 
Maar zie ik nu een kabel over het hoofd? Naar mijn idee is namelijk een POA met kabel voor het modem noodzakelijk @Bert. Kun je met me mee denken? 

Inkomend signaal op de 3 weg splitter: 
2: Next
3: Giga Connectbox 

Op de 2e splitter zit nu dus een loze kabel. Die aansluiting kan straks weg. 

Wat moet er veranderen? Om de 3 weg splitter te vervangen is hier een nieuwe POA splitter en groen/rood kabel nodig voor het modem. 
De Next kan gewoon op de POA aangesloten worden, die F connector past probleemloos. 

Mee eens? @Bert

Lollita
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Deze splitter heb ik liggen had de monteur toen ook al mee gebracht en geprobeerd. 

Lollita
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Jos,

De POA is juist veranderd na dat ik van 500 mb/s naar de Gig bent gegaan omdat deze niet oke zou zijn?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Als je de POA-01 UPC hebt, dan is alleen een modem coaxkabel nodig en ben je klaar. 
Kun je dat bevestigen? Het gaat dan om deze splitter. Dan zorg ik ervoor dat de juiste kabel naar je verstuurd wordt. 

Lollita
Topicstarter
Level 3
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Deze heb ik idd maar waar gaat mijn internet kabel dan in? Zie hier alleen out 1 en out 2 op staan.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Mooi, de huidige coaxkabel voor het modem heeft aan beide kanten een rood ringetje. 
Daar moet een andere coaxkabel voor komen en die heb ik net voor je besteld (rood/groen) De groene ring sluit aan op de splitter.  Na het aansluiten van de nieuwe kabel op de splitter, sluit de coax naar de Mediabox Next (kabel2) ook op deze splitter aan en plaats dan de POA splitter direct op de wandcontactdoos.  Dan is de aansluiting een uit het boekje 🙂 en moet het alles weer doen zoals het hoort. 

We horen het graag hoe dit gaat na het aanpassen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jos Mee eens de kabel naar de next is al in orde, had de blauwe stekker over het hoofd gezien.🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic