BigDaddy

Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Mediabox Next pauzeprobleempje

Goedenavond,

 

Sinds kort hebben wij de Mediabox Next, en dat bevalt goed. We merken alleen 1 storend dingetje op.

Stel:

  • je kijkt op een zender die geen reclameblokkering kent
  • je wilt het lopende programma vanaf het begin terugkijken
  • je start het terugkijken en spoelt de reclames door
  • tussendoor kan je de box probleemloos pauzeren
  • echter zodra je op ongeveer 3 minuten voor het livekijken zit werkt het pauzeren niet meer, ofwel hij stopt een paar seconden en gaat dan weer afspelen gfwel hij pauzeert helemaal niet
  • spoel je dan door tot je weer live bent, dan kan je vervolgens wel weer probleemloos pauzeren

Het lijkt mij te maken te hebben met de melding 'we zien dat je niet ver verwijdert bent van het live kijken, wil je omschakelen naar live?' of woorden van gelijke strekking. Alsof je dan niet kunt pauzeren. Ik hoop dat het duidelijk is zo, is 'vervelend'.

30 Reacties 30
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Dit probleem is bekend bij de moderators, wel goed dat er even aan de bel wordt getrokken, als u volgende wilt doen.

 

Moderators pakken dagelijks deze topic's op, dus verwacht morgen hier wel een antwoord.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

BigDaddy
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Goedenavond @Dave! ,

 

Dank voor je snelle antwoord en goed dat dit in ieder geval bekend is. Had mijn postcode en huisnummer bij het aanmelden op deze community al ingevoerd, dus dat gaat goed komen 🙂 Ik wacht het even af.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik houd hem in de gaten voor je 😊

Luciaenjohn

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij hebben het zelfde probleem. Knap vervelend.  Probleem lijkt bij ons meer s'avonds voor te komen dan overdag.

Hoop wel op een snelle oplossing. 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @BigDaddy en welkom op de Community,

Super om te lezen dat jij ook de Mediabox Next hebt staan en dat die jou goed bevalt. Ik begrijp uit je bericht dat je een probleem constateert m.b.t. de pauze functie van de Next. Dit lijkt op een probleem wat bij ons op dit moment in onderzoek is. 

Zou je ten behoeve van het lopende onderzoek willen checken of je "Kijk vanaf het begin" kiest of gewoon terugspoelt. Dus concreet; hoe start je het betreffende programma opnieuw? Daar zit namelijk ook nog een verschil in. 

BigDaddy
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Hoi @Paul (naamgenoot en zelfde eerste letter achternaam dus moest ff goed kijken),

 

Ietwat late reactie maar heb na een ka-el-oo-te nacht vanmiddag even in de luie stoel zitten pitten 😛 Wij kiezen altijd voor "kijk vanaf begin" en niet voor terug te spoelen.

 

Hopelijk helpt deze informatie 🙂

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9653Likes

Hoi @BigDaddy , bedankt voor je reactie. Ik heb dit probleem samen besproken met collega @Paul . Vanuit de softwaretest van de Mediabox Next hebben we dit probleem ook gemeld gezien en is het in onderzoek. Zoals Dave- ook eerder heeft aangegeven. Tot op heden is het ons intern echter nog niet gelukt om te reproduceren. Naar aanleidig van jouw uitleg heb ik de volgende stappen doorlopen om dit probleem te proberen te reproduceren. Kun je aangeven of deze stappen correct zijn of dat jij het net iets anders doet? Of is er een bepaalde mate van willekeur? Dus dat het probleem soms wel voorkomt en soms niet met dezelfde stappen.

Wat ik heb gedaan is:

  • Ik zap naar NPO 1. Hier is een programma wat ongeveer halverwege is
  • Ik druk twee keer op OK en kies voor "Kijk vanaf begin"
  • Ik spoel door tot ongeveer 3 minuten voor de markering hoe ver het programma op dit moment live is (het streepje op de voortgangsbalk)
  • Ik speel even een paar seconden en pauzeer met de pauze knop van de afstandsbediening
  • Ik wacht een minuutje. 
  • Bij mij blijft de uitzending gepauzeerd. Ook heb ik nog even wat verder gespoeld tot 2 en 1 minuten voor je bij het live programma bent, maar ook dan blijft het bij mij gepauzeerd.

 

Laat maar weten of de stappen die jij doorloopt verschillen. Wat ook kan helpen is een zo exact mogelijk tijdstip van een keer dat de box uit zichzelf weer een gepauzeerde uitzending ging afspelen.

BigDaddy
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Goedemiddag @Anne B en @Paul ,

 

De stappen die je volgt kloppen helemaal. Wij hebben het probleem in ieder geval een keer in de avond ervaren op ik geloof TLC, maar ook ik zal eens kijken of ik het kan reproduceren. Het is bij ons drie keer voorgekomen maar tijdstippen? Pff... ik ben al blij dat ik in deze tijd de dagen uit elkaar kan houden 🙂

BigDaddy
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Oh...en wat ik me even realiseer... geen idee of dat kan uitmaken, maar NPO1 HD is een ongecodeerde zender en TLC gecodeerd.

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9653Likes

@BigDaddy , goede tip. Ik heb direct TLC even getest, maar helaas nog zonder resultaat. En ik begrijp dat je niet de exacte tijdstippen meer weet wanneer het in het verleden voorkwam 😁 Maar als je het bijvoorbeeld vandaag of morgen weer ervaart, dan hoor ik het graag 👍

Luciaenjohn

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

goedenmiddag @Anne B Z en @Paul Z 

ik heb nog eens goed gekeken naar ons probleem wat lijkt op het probleem hier gesteld.

wat het verschil is bij ons het maakt niet uit of lijkt het niet uit te maken welke zender. live kijken en pauzeren noppie 2.52 min precies. wat ook opvalt is dat bij functie terug kijken vanaf begin je verder terug moet spoelen hij begint niet aan begin.   

 

hoop dat jullie er wat aan hebben.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Luciaenjohn Dank voor het melden! Even ter controle jij constateert dit dus ook op een Mediabox Next op verschillende zenders? 

BigDaddy
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Gisteravond om 22u42 was het weer raak. Opnieuw bij ons bij TLC (daar kijkt nijn vrouw nou eenmaal graag naar. We zaten 3m01s verwijderd van live kijken.

 

Moment dat pauzeren fout gaatMoment dat pauzeren fout gaat

 

En een fimpje, tussen 0m05 en 0m10 een poging om te pauzeren die mislukt, daarna spoelt mijn vrouw door na live kijken en vervolgens is pauzeren weer mogelijk. Het geluid uit de clip is verwijderd.

 

 

Ik had bewust naar mijn vrouw geroepen even verder niks te doen, zodat ik hry kon vastleggen. Bij deze 🙂 Hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Luciaenjohn

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Paul  yep op meerdere zenders en verschillende tijden

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@BigDaddy Ontzettend bedankt voor het testen en het delen van de opnames! Ik geef dit door aan m'n collega's die dit in onderzoek hebben. 

@Luciaenjohn Bedankt voor de aanvulling. Ik koppel dit terug aan mijn collega's die hier mee bezig zijn.

BigDaddy
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

@Paul gisteravond hetzelfde probleem, ongeveer hetzelfde tijdstip maar op een andere zender, Net 5. Heb er weer een filmpje van.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@BigDaddy Super dat je een nieuwe opname gedeeld hebt. Ik heb dit gelijk doorgegeven aan de collega's die dit in onderzoek hebben genomen. 

BigDaddy
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

@Paul @Anne B Vanavond - 21u40 - eerder gepauzeerd tijdens live kijken op Net 5 - met doorspoelen op ongeveer twee minuten verwijderd van live kijken - pauzeren niet mogelijk

 

Dus logging zou tussen 21u39 en 21u40 iets moeten laten zien dan. Nu geen filmpje meer gemaakt, het 'beeld' is jullie duidelijk.

 

Technisch gezien denk ik: hij zou van cloud data weer naar lokaal data willen omdat ik om minder dan drie minuten van live zit echter is er geen lokaal data en wil hij niet pauzeren. Vanaf doorspoelen naar live kijken wordt er wel weer vanaf dat moment ca 3 minuten lokaal gebufferd en kan hij weer pauzeren.

 

Want na doorspoelen naar live punt kon hij weer gewoon op pauze.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@BigDaddy Hartelijk dank voor de extra aanvulling op eerdere bericht. Ik heb dit gelijk doorgegeven als aanvulling op het openstaande onderzoeksticket. 

Uitgelicht topic