1
Vraag
2
Reacties
Fonny

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Mediabox Next: opnemen via iPhone

Heb sinds 12-07-2019 de nieuwe NextBox, alles netjes aangesloten, en werkt perfect ??
Mààr omdat ik gewend ben om via m’n IPhone of IPad op afstand te willen opnemen.
en ook als afstand bediening te gebruiken, gaat dit momenteel niet ?

Moet deze eerst nog bij Ziggo geactiveerd worden ?
En hoelang gaat dit duren zodat de Ziggo Go app juist werkt ??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Huizinga

Level 15
Expert
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
O ja, het enige wat nog in de weg kan staan is als de activatie nog niet volledig doorlopen is. Dit kan je in Mijn Ziggo controleren. Staat je Next box daar ook genoteerd onder producten dan is het goed. Zo niet dan bel je de klantenservice even zodat zij het oplossen. Na 24 uur werkt het dan wel.
Dan moet je daarna alsnog even de app opnieuw installeren maar dat is alles.

Groeten, Christiaan

Bekijk in context

15 Reacties 15
Huizinga

Level 15
Expert
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Die app werkt hier prima. Het wil wel eens helpen om de app van de telefoon te verwijderen, telefoon opschonen en opnieuw opstarten en hierna de app opnieuw installeren. Nog even inloggen en klaar!

Groeten, Christiaan
Huizinga

Level 15
Expert
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
O ja, het enige wat nog in de weg kan staan is als de activatie nog niet volledig doorlopen is. Dit kan je in Mijn Ziggo controleren. Staat je Next box daar ook genoteerd onder producten dan is het goed. Zo niet dan bel je de klantenservice even zodat zij het oplossen. Na 24 uur werkt het dan wel.
Dan moet je daarna alsnog even de app opnieuw installeren maar dat is alles.

Groeten, Christiaan
Fonny
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Christiaan
Bedant voor uw reactie, mààr ik heb al diverse maal de app verwijderd en opnieuw geplaatst.
Maar tot op heden geen succes helaas, op mijn Ziggo staat ook nog de oude media box XL vermeld
inplaats van de nieuwe mediabox Next, bij mijn producten ..
Huizinga

Level 15
Expert
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Dan even de klantenservice bellen om de box te activeren. Na 24 uur werkt het dan wel. Normaal gesproken gaat die automatisch maar uitzonderingen bevestigen de regel.... 😉

Groeten, Christiaan
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20702Posts
  • 953Oplossingen
  • 6390Likes
Fonny

Goed te lezen dat je de Media Box Next hebt en dat zal zekers lekker gaan kijken, het klopt dat de verwerking even duurt in Mijn Ziggo, als deze is verwerkt kan je wel keurig met de Iphone en Ipad je programma's inplannen en kijken op afstand.

Heb zelf ook Iphone en Ipad, en komt zekers goed, verwerking duurt minimaal 24 uur maximaal is niet te vertellen, mocht je na woensdag nog niet zijn aangemeld, geef hier even een reactie.

Een moderator komt elke dag wel keer langs dan kunnen ze ook nog kijken of alles goed staat.
Fonny
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Geachte Christiaan en Dave,

Bedankt voor jullie reactie, ik zal dus gewoon nog even geduld moeten hebben ?
En mocht het dus inderdaad woensdag nog niet gaan zoals gewenst, laat
ik het even weten bijdeze.
Voor de rest zèèr tevreden over het Ziggo gebeuren en de NEXTBOX is voor ons u gewenst
en gebruiksvriendelijk artikel. ???

met vriendelijke groet Fonny
Fonny
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Heb juist 16-07-2019 telefonisch contact gehad met Ziggo, met de vraag of m’n producten aan gepast konden worden ?
Inplaats van de Ziggo Go box die vermeld staat in mijn producten, over te zetten naar de Ziggo NEXT box.
Die ik inmiddels in gebruik heb,en perfect werkt maar nog niet via de Ziggo app.

Krijg ik de mededeling dat de Ziggo NEXT box nog niet geregistreerd sta, en nog wel elke dagen kan gaan duren ?

Raar maar jammer ...??

groetjes Fonny
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 520Likes
Hoi Fonny, welkom hier!

Je bent al goed op weg geholpen door de rest hier op de Community zie ik, top. De activatie was inderdaad nog niet helemaal afgerond. Gisteravond lijkt dit gebeurt te zijn en ik zie dat in je Mijn Ziggo inmiddels ook alles al goed staat. Het is dus wachten op het verlossende woord van jou op de vraag of alles nu werkt. We zijn dus benieuwd!
Fonny
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Geachte Michael Ziggo
inderdaad, via ‘n chat medewerkster gisteren avond was mijn voorgaande probleem zèèr snel opgelost ??
Alles werkt weer zoals ik gewend was in het verleden, met de voorgaande Ziggo XL box.

Nu kan ik alles ook weer via m’n ZIGGO-NEXT BOX ?? Met m’n IPhone en m’n IPad.
De dame die me gisteren via de chat heeft geholpen was er snel mee klaar perfect..

bedankt voor jullie inzet

vriendelijke groet Fonny
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20702Posts
  • 953Oplossingen
  • 6390Likes
Heel graag gedaan Fonny geniet lekker van de Media Box Next en de apparaten die je erbij kan gebruiken.
Ekster

Level 2
  • 66Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hallo

Als ik wil opnemen op afstand (dus als ik p vakantie ben) moet de Next dan qua energieniveau hoog staan net als de mediabox horizon?

Groetjes Ekster
Huizinga

Level 15
Expert
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Ekster wrote:
Hallo

Als ik wil opnemen op afstand (dus als ik p vakantie ben) moet de Next dan qua energieniveau hoog staan net als de mediabox horizon?

Groetjes Ekster

Dag Ekster,

Nee hoor. Hoeft niet. Opnemen gaat via de cloud. Technisch gezien hoeft je box niet eens aangesloten te staan. Zolang het bijbehorende abonnement maar actief staat (dus de Next zichtbaar in Mijn Ziggo).

Aanvullende tip: als je op vakantie je eigen wifi netwerk hebt, dus geen hotspot oid, kan je een chromecast meenemen en die aansluiten. Lekker films opnemen en kijken op de TV. Beviel mij prima 😉

Groeten, Christiaan
Ekster

Level 2
  • 66Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hallo Christiaan,

Bedankt voor je duidelijke antwoord?en misschien moet ik toch maar eens een chromecast aanschaffen, want op Landal parkeren heb je altijd wifi dus dat zou dan betekenen dat ik bv. Netflix op tv kan zien i.p.v. mijn tablet (als ik jou goed begrijp?).

Groetjes Ekster?
Huizinga

Level 15
Expert
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Ekster wrote:
Hallo Christiaan,

Bedankt voor je duidelijke antwoord?en misschien moet ik toch maar eens een chromecast aanschaffen, want op Landal parkeren heb je altijd wifi dus dat zou dan betekenen dat ik bv. Netflix op tv kan zien i.p.v. mijn tablet (als ik jou goed begrijp?).

Groetjes Ekster?

Landal werkt met hotspots. Je hebt hier niet je eigen netwerk. Een Chromecast oid werkt dan niet omdat deze niet kan communiceren hierdoor met je telefoon of tablet.
Groeten, Christiaan
Ekster

Level 2
  • 66Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
O, dat wist ik niet. Je krijgt namelijk wel een inlogcode. Bedankt voor de info☺.

Goetjes Ekster?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic