Jos-1959
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox Next: opname wordt gelijk verwijderd zonder waarschuwing.

Verwijderen van opname in next gaat te snel. Als ik via de lijst op prullenbakje druk dan is de opname meteen weg. Ik zou graag eerst nog een waarschuwing willen voordat de opname weg is. Kan dat? Eventueel door een extra instelling in “inste”

10 Reacties 10
Gianna
Community Moderator
Community Moderator
  • 2553Posts
  • 178Oplossingen
  • 345Likes

Goedemiddag @Jos-1959, welkom op de Community! 

Begrijpelijk dat je graag een waarschuwing wilt hebben. Dit moet ook het geval zijn. Als ik op mijn Mediabox Next een opname wilt verwijderen dan krijgt ik nadat ik de prullenbak hebt geselecteerd en heb aangeklikt eerst de melding “Verwijder je opname” in de blok kan ik dan kiezen of ik allen deze aflevering wil annuleren of dat ik alles wil verwijderen van dit programma en ook de geplande opnames wilt annuleren. 

Als ik dit bij een opname probeer waarvan maar 1 uitzending is geweest wordt deze inderdaad als ik via het lijst overzicht de prullenbak selecteer gelijk verwijderd. Als ik eerst de opname open voor meer informatie en dan kies voor verwijder je opname krijg ik wel eerst weer een melding met “Verwijder opname” waarin ik dit moet bevestigen of de melding kan sluiten zonder verwijderen.

Ervaar jij het ook exact op deze manier? Of krijg je bij alle mogelijkheden voor het verwijderen van de opname geen melding? 
Als dit het geval is zou je aan de hand van een filmpje of foto's de situatie kunnen verduidelijken zodat we exact weten wat je te zien krijgt? 

MaxH
Expert
Expert
  • 2319Posts
  • 83Oplossingen
  • 747Likes

Er is toch maar één manier waarbij je de lijst én prullenbakje te zien krijgt?

Jos-1959
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Gianna, het is precies zoals jij dat omschrijft. Bij een enkele opname wordt na het prullenbakje drukken, de opname zonder waarschuwing verwijderd. Kunnen jullie hier de waarschuwing inbouwen? (Ik ben hierdoor een mooie opname kwijtgeraakt en dat was erg jammer)

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes

@Gianna Ziggo  e.a.
Het is niet logisch dat je bij verwijderen van de laatste opname van een serie geen als waarschuwing werkende optie krijgt, die je anders wel krijgt. De niet gegeven optie (alleen Opname of hele serie verwijderen)  is ook relevant bij verwijdering van de laatste Opname.

Dat is dus een Bug en verdient een melding (Ticket) aan de ontwikkelaars om dit te gaan verbeteren.

Voorlopig blijft het oppassen geblazen.

MaxH
Expert
Expert
  • 2319Posts
  • 83Oplossingen
  • 747Likes

hanh wrote:

@Gianna Ziggo  e.a.
Het is niet logisch dat je bij verwijderen van de laatste opname van een serie geen als waarschuwing werkende optie krijgt, die je anders wel krijgt. De niet gegeven optie (alleen Opname of hele serie verwijderen)  is ook relevant bij verwijdering van de laatste Opname.

Dat is dus een Bug en verdient een melding (Ticket) aan de ontwikkelaars om dit te gaan verbeteren.

Voorlopig blijft het oppassen geblazen.

Daar gaat het bij TS niet over. Het gaat er volgens mij om dat wanneer je het prullenbakje selecteert rechts naast een opname en daarna op OK drukt, de opname verwijderd wordt. M.i. logisch, moet je de prullenbak maar niet selecteren. Maar inderdaad, er zou ook een “Weet u het zeker?” toegevoegd kunnen worden. Maar waar ligt de grens v.w.b. de eigen verantwoordelijkheid?

Jos-1959
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het gaat hier om “per ongeluk verwijderen” zonder waarschuwing!

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes

@MaxH Ik reageerde op de beschrijving van Gianna over verwijderen die volgens mijn herinering correct is.

Bij het verwijderen van de laatste opname van een serie is er ander gedrag. Te weten: onmidellijk verwijdering zonder de optie: Alleen deze opname/Hele serie verwijderen.
Die optie werkt als waarschuwing bij elke verwijdering behalve bij verwijdering van de laatst overgebleven opname.

MaxH
Expert
Expert
  • 2319Posts
  • 83Oplossingen
  • 747Likes

hanh wrote:

@MaxH Ik reageerde op de beschrijving van Gianna over verwijderen die volgens mij correct is.

Dan klopt het wel maar, Gianna stuurde het hele topic in de war door er allerlei andere zaken bij te halen wat TS helemaal niet bedoelde. Lees het eerste bericht nog maar eens. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2564Posts
  • 325Oplossingen
  • 469Likes

Wat we in ieder geval zeker weten is dat het een goede toevoeging zou zijn als er een extra melding bijkomt zodra er op het prullenbakje geklikt wordt. Dit is dan ook een signaal dat ik heb doorgegeven nu 🙂