Rogier08

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox Next omruilen voor Next Mini

Hallo, zojuist een half uur in de wacht gestaan om eea na te vragen. Uiteindelijk op een andere manier toch iemand gesproken en het abo up te graden. Tot mijn verbazing kreeeg ik echter ook door dat het niet mogelijk is om de mediabox te vervangen door een next mini. Ik kom in deze community echter vele berichten tegen waar dat wel geregeld word. Hoe kan dat?

24 Reacties 24
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor Ziggo ), zodat de moderator direct uw gegevens kan achterhalen.

 


Soms is de Helpdesk super, soms niet erg meedenkend, soms is de kennis niet aanwezig, soms ....... en soms heeft men geen zin.


Het is altijd mogelijk om uw huidige mediabox ( welke ? ) te vervangen door een NextMini. Maar het kan zijn dat uw abonnement daarvoor aangepast moet worden, wat weer tot een verhoging van uw abonnementsgeld kan leiden.


Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan e.e.a. uitzoeken en voor u aanpassen en/of instellen. Zodra uw vraag behandeld wordt, zal hij/zij zich hier melden.


Ps. een NextMini heeft vaak geen SPdif/optische uitgang. Dus als u die nu gebruikt, dan moet u dat wel aangeven als straks een Ziggo moderator langs komt en u naar uw wensen vraagt.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk abonnement heb ? 

heb je

mischien een pakket zonder Ziggo internet ?

Rogier08
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

internet, tv, vodafone mobiel 4 stuks

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rogier08 Welk TV abonnement heb je precies? Kabel TV of TV Start of ???

Welke mediabox heb je nu?

Want in het verleden werden bepaalde mediaboxen vaak je eigendom en die waren ook bruikbaar bij Kabel TV.

Rogier08
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb een mediabox next van Human. Met een coax-kabel... Een internet giga met complete tv abo. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Rogier08  schreef:

Ik heb een mediabox next van Human. Met een coax-kabel... Een internet giga met complete tv abo. 


Ach, dat moet het omruilen naar een NextMini toch helemaal geen probleem zijn ! Het verschil tussen beide is o.a. het formaat en dat de Mini geen coax aansluiting heeft.

Met de NextMini kan u via wifi, maar ook m.b.v. een netwerkkabel aansluiten. Wilt u wifi gaan gebruiken, dan moet natuurlijk de wifi ter plekke, wel goed & stabiel zijn !

 

Rogier08
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

tja dat zou ik ook zeggen... Bij Ziggo denken ze daar anders over. Ik ben KPN gewend en daar had je geen last meer van COAX kabels, enkel de netwerk kabel en klaar.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

bij ziggo heb je daar ook geen last van , een ziggo moderator zou het wel regelen

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

hou er wel rekening mee dat je eenmalig 19,95 moet betalen als je van next naar mini wilt, tenzij een moderator hier anders over denkt. even wachten op een moderator 🙂

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zover ik weet is het omruilen van een next naar next mini en andersom helaas niet mogelijk

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@anoniemforum  schreef:

zover ik weet is het omruilen van een next naar next mini en andersom helaas niet mogelijk


Ach, je meent het. Heeft Ziggo weer een regeltje gemaakt, waardoor dit niet is toegestaan ?

Toch vreemd, probeert Ziggo jan-en-alleman over te zetten naar de NextMini, maar is de overgang van Next naar NextMini weer niet mogelijk.

Ondanks dat je zou denken dat Ziggo simpel, eenvoudige en rechtlijnig zou zijn voor haar klanten ( dus door iedereen te begrijpen ), zijn Ziggo's wegen regelmatig ondoorgrondelijk en verweven met te veel commerciële ideeën/regels, waardoor haar klanten de weg kwijtraken.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dit was toen vanwege een tekort aan mediabox next mini's

geen idee of dit nog van toepassing is 

hier kan een moderator wat over zeggen

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dit was toen inderdaad het geval, geen idee hoe dat er nu voor staat. maar áls het kan, zitten er kosten aan. de kijkbeleving van een next en next mini is namelijk hetzelfde, dus onnodige kosten voor ziggo om pakket te versturen etc, dus daar moet je zelf voor opdraaien

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik ben toe van next naar next mini gegaan zonder extra kosten dankzij moderators hier 😛

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dan heb je geluk, in principe zijn die kosten terecht natuurlijk 😛

Rogier08
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Het gaat mij niets eens om de €20,- Als het gratis kan, graag uiteraard😄. Mij gaat het vooral om de coax die ik helaas niet goed/netjes kan wegwerken. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Rogier08 en een warm welkom op de Community,

 

Super dat je dit forum ontdekt hebt! Ik begrijp uit je bericht dat je graag een Next Mini wilt hebben ter vervanging van jouw Mediabox Next. Op jouw verzoek heb ik het pakket Internet Giga en TV Complete Next (zonder bellen) a €79,50 voor jou direct aangepast naar Internet Giga en TV Complete Next Mini a € 79,50. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je de Next Mini met de pakketdienst van Post NL. Zorg je ervoor dat de Next retour komt op onderstaande retouradres?

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray 

Let op : bewaar het afgiftebewijs totdat je van ons bericht ontvangen hebt dat de Next retour ontvangen is. 

Laat je via dit topic weten hoe de Next Mini jou bevalt? 

Rogier08
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Paul, klasse. Dit word zeer gewaardeerd. Bedankt voor de moeite!

Uitgelicht topic