Ziggo: Mediabox Next na update mogelijk op zwart | Totaal TV
Dit artikel in TotaalTV heeft betrekking op een komende update in januari en geldt alleen voor gebruikers die de Next niet hebben aangesloten op internet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@MR_CHIP schreef:toen ik nog bij ouders worden 1 van de 1ste mensen geweest die upc horizonbox heeft getest
En toen was je vast, net als vele , erg teleurgesteld😉
laten we zeggen dat ik toen de swap procedure met india voor een vervangende box bijna uit me hoofd kende 😛
Toch wel raar dat dat in India word gedaan.Zou eigenlijk toch veel handiger zijn als medewerkers dat direct in nederland zouden kunnen?
Rowi schrijft
“Waar het mij deels om gaat waarom pas om en nabij zes jaar na de introductie van de Next. Het belang van de content leveranciers was er toen ook al.
Het argument over die eigen beveiligde netwerk dat komt op mij over als vreemd vanuit de iOS en Android app gezien. Die sturen jouw login gegevens ook via andere netwerken.”
de next is in 2019 geïntroduceerd
in 2018 zijn de publiekelijke testen gestart
Ok iets korter maar dan nog, waarom nu pas, dat blijft vreemd.
Het was altijd al beleid dat de mediabox Next met het Ziggo Internet verbonden moest worden. Eerder was het alleen niet zo dat de box op zwart zou gaan als dit niet gebeurde en dat wordt nu wel het geval.
Hoi @Lycke ,
Maar over de XL: als via diagnostiek word aangeven dat de internetverbinding goed is, blijft deze na 24 januari werken toch?
En stel: je XL heeft altijd een goede internet verbinding maar je zet hem in de week van 24 januari even uit, dan gaat deze daarna echt niet meer werken?Lijkt me wel raar.
Ah ik zag een reactie van Lycke ik moest even scrollen, blijkbaar moet ik de nest functie maar uitzetten.
De laatste reactie van @Lycke lijkt over de Next te gaan met alles wat ik denk te weten over de Mediabox XL is er nagenoeg geen reden dat deze ook op zwart gaat hooguit als er geen internet van Ziggo wordt afgenomen.
Als er geen Ziggo internet word afgenomen, heeft de XL in principe ook gewoon een eigen internetverbinding volgens mij.
@Verwijderd account als er interactieve TV wordt afgenomen moet er inderdaad met het Video on Demand systeem contact worden gemaakt. Dat kan via DVB zelf maar mogelijk dat de modem hier ook een rol in speelt.
Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat als er geen internet wordt afgenomen de modem niet is aangemeld in het Ziggo systeem. Zo goed ken ik de XL en de systemen niet.
Hier kwamen wel regelmatig klanten voorbij die de XL niet door de installatie konden laten lopen door een verkeerde splitter/versterker/wcd.Ik vermoed dat voor de installatie van de XL sowieso het modem geactiveerd moet zijn en dat deze dat ook bij TV-only abonnementen is.Maar misschien weet @Bert daar wat meer over.
Wellicht, hoewel bij mijn weten Bert een fZiggo klant is maar mischien dat hij dit wel weet.
Oude info vergaat snel, en helaas is er geen Ziggo encyclopedie met info over oude abonnementen en dergelijke. Niet op deze community dat is echt een gemis.
Nu ik erover nadenk moet bij de fZiggo TV Start klanten die de XL ook even hebben gekregen het modem juist voor Replay wel werken. Dus zal het modemdeel zijn aangemeld. Dan zie ik geen reden waarom een XL op zwart zou gaan. Wellicht dat het bericht uit het andere topic een standaard bericht is met de verkeerde tekst.
@Verwijderd account @RoWi. De Mediabox XL gebruikte en gebruikt altijd zijn eigen modem voor alles behalve live TV.
Dat was eerder zo en is nu nog steeds zo, zowel in oud UPC gebied als in oud-Ziggo gebied.
(Dus met een POA 254 gaat het mis, want dan is de upstream voor het eigen modem in de Mediabox XL geblokt.)
In oud-UPC gebied kon het modem ook dienen als modem voor het internet, maar dat hoefde niet, je kon ook een los modem krijgen, in oud-Ziggo gebied kon dat niet en had je voor het internet altijd een los modem nodig.
Dus er is gewoonweg geen logische reden dat een Mediabox XL vanwege de januari update op zwart zal gaan.
Helaas wordt dat vanuit Ziggo niet bevestigd of ontkend.
Dank @Bert !
Misschien off-topic":
Weet jij eigenlijk of het nog mogelijk is om de XL als modem te gebruiken voor mensen die dat willen en in Fupc wonen?De GW-7401 heeft nog best een up-to-date modem(AC wifi en 24x4 of 16x4 downstream volgens mij).Voorheen kon dat via de klantenservice geactiveerd worden.Maar hoe dat nu zit weet ik niet.
@Verwijderd account
Waarom niet, zover mij bekend is deze bij diverse klanten nog steeds zo ingebruik ondanks dat dit volgens de berichten officieel niet meer wordt ondersteund.
Dit zal dus enkel bij bestaande klanten zo zijn verder niet. Wie recent een XL kreeg zal deze niet als volwaardig modem/router kunnen gebruiken. Het zal meer een kwestie van niet willen of niet mogen dan niet kunnen zijn.
Als we Ziggo wijzen op het eindaparaten besluit zijn ze in zekere mate verplicht de modem te activeren, tenzij er gegronde reden is voor de integriteit van het Ziggo netwerk om dit niet te doen.
dat is niet mogelijk vziw
Na ja, het was natuurlijk ook niet zo'n goed werkend modem wat in de XL zat😅
Enige wat ik positief heb ervaren is dat de wifi van de GW7401 behoorlijk krachtig en ook best goed was.
Dit lees ik in een eerder topic:
Ik zou graag mijn Mediabox Horizon XL willen omruilen voor een Mediabox Next vanwege de hoge stroomkosten van de oude Mediabox Horizon XL. Wil graag de Next vanwege de coax aansluiting.
Hier is door ZIGGO snel op gereageerd door een NEXT af te sturen, maar of de ontvanger er na 24-01 nog blij mee is? Hij vraagt m.i. bewust om de Next en niet de MINI uitvoering met alleen internetaansluiting.
Ik ken zelf ook een situatie waarin de gebruiker de XL nog in gebruik heeft, maar als deze over wil stappen naar de NEXT dan zal hij toch een internetaansluiting moeten realiseren. De loze buis in zijn nieuwbouwwoning is al bezet met een coaxkabel vanuit de meterkast. Onpraktisch, omslachtig om daar alsnog een internetkabel heen te krijgen. Onder de vloer door gaat het niet worden, vloerverwarming.
tja weinig keuze
als je tv wilt blijven kijken zal er een internet verbinding moeten komen/zijn via wifi/ethernet
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.