1
Vraag
2
Reacties
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Mediabox Next na update mogelijk op zwart

 

Ziggo: Mediabox Next na update mogelijk op zwart | Totaal TV

 

Dit artikel in TotaalTV heeft betrekking op een komende update in januari en geldt alleen voor gebruikers die de Next niet hebben aangesloten op internet.

217 Reacties 217
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@Verwijderd account. Volgens mij betekent "internet verbinding in orde" inderdaad dat de mediabox dus niet op zwart gaat, maar vooral je 2e vraag vind ik ook een interessante. Dus ik ga deze vragen even doorzetten voor het juiste antwoord! 

Jan24

Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Klopt, maar dan had de goedbedoelde actie van ZIGGO misschien beter achterwege kunnen blijven en de persoon in kwestie kunnen adviseren om zijn XL te behouden i.p.v. naar de milieustraat te brengen.

Daar waar het het 2e deel van mijn reactie betreft, ik vermoed dat deze persoon vooralsnog zijn XL zal houden.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@Jan24. De verbinding kan ook prima via wifi worden gemaakt :-). 

Jan24

Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

@Lycke 

Dat is mij bekend, maar diverse topics doorlezend wordt vaak als oplossing van een probleem gevraagd/geopperd of de mediabox bedraad is aangesloten. Dus een garantie met WIFI ontvangst is er mogelijk niet.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR_CHIP er is nog altijd de CI+ en smartcard, voor het kijken via DVB-C is die verplichting van een internet aansluiting met een Next de grootste onzin die ik maar kan bedenken zeker met de genoemde reden waar dit voor nodig zou zijn.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat is mij bekend natuurlijk

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@Verwijderd account. Nou de eerste vraag is inderdaad bevestigd. Als de diagnostiek bij de Mediabox XL aangeeft dat hij goede internetverbinding heeft, is alles oké. 

 

Op het tweede deel heb ik onderstaande teruggekregen: 
"Het gaat om boxen die al langere tijd geen verbinding meer met ons netwerk hebben. Dus een dag of een week onderbreking zal er niet voor zorgen dat de mediabox niet meer werkt.

Als de Mediabox goed online is dan is er geen risico dat de box afgesloten wordt."

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Lycke ,

Duidelijk, bedankt voor het navragen!

@Jarco Kriekmag zijn misschien iets te vroeg geplaatste artikel dan wel aanpassen🙂

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kortom dit bevestigt eens te meer wat we al hebben geconcludeerd dit is om niet legitiem gebruik van de Mediaboxen tegen te gaan. Daar is niks mis mee, maar benoem dit dan ook zo.

 

Het volledige verhaal is dus Ziggo heeft oneigenlijk gebruik vastgesteld en daarvoor een update uitgebracht, die dit moet tegengaan.

 

Oh wacht sorry ik ben natuurlijk te goed op de hoogte hoe zaken werken. Het moet voor de klanten met een mindere kennis graad zo simpel mogelijk worden gehouden.

 

Hoe een verbinding met het internet gaat doet er niet toe, die hele verbindings eis nu pas is veel te laat. De put dempen als het kalf verdronken is.

 

@Verwijderd account dat artikel klopt wel, de aanleiding van het artikel over de XL klopt niet het topic waarin werdt gemeld vanuit Ziggo dat vanwege deze update de XL moest worden gewisseld. 

Jarco Kriek

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

@Verwijderd account Beide artikelen kloppen wel degelijk en zijn absoluut nier voorbarig. De verwarring die bij sommigen wellicht is ontstaan, is door Ziggo zelf aangewakkerd.

 

Wat betreft Next ben ik notabene zelf door Ziggo gebeld met de mededeling dat de box uitgeschakeld wordt als deze niet voor 23 januari op een Ziggo internetverbinding wordt aangesloten. Ik heb voor mijn werk - mede om vergelijk tussen netwerken en gebruikte tv-platformen te maken - zowel kabel (Ziggo) als glasvezel (KPN) tot mijn beschikking. De Next staat inderdaad sinds een half jaar op KPN internet aangesloten omdat internet van Ziggo op sommige momenten minder stabiel is en dat heeft gevolgen voor onder meer smarthome toepassingen die meldingen geven als de internetverbinding kortstondig uitvalt. Aan de hand hiervan heb ik vragen aan de persafdeling van VodafoneZiggo gesteld.

 

Wat betreft XL heeft Ziggo zelf in een mail aan klanten die deze ontvanger gebruiken gesteld dat de box na een komende update kan uitvallen. Diverse klanten hebben mij deze mail toegezonden. Daarin staat gemeld dat zij hun XL gratis konden omruilen voor een Next Mini. Ziggo zorgt hier dus zelf voor de nodige opschudding die volgens het antwoord hier voor velen onnodig is. 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

"als deze niet voor 23 januari op een Ziggo internetverbinding wordt aangesloten."

 

Deels is dat nog verweg omdat dit echt een klein deel klanten zal betreffen snap ik deels dat hier 'nog' geen topic aan is gewijd. Wat ik wel een gemiste kans vindt.

Jarco Kriek

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Ga je klanten pro-actief benaderen dan moet je daar dan ook op een forum als dit dat ook gelijktijdig aankondigen. Je kan namelijk niet iedereen tegelijk telefonisch benaderen. Je voorkomt hiermee een dergelijke discussie zoals hier nu het geval is.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Daarom van begin af aan mijn verbazing dit niet tegelijk op dit platform te lezen, dat ging best goed de laatste tijd. Even los gezien van het punt dat in mijn beleving de reden van deze update niet correct wordt uitgelegd. Had dit eerst op het topic gepubliceerd moeten worden en daarna pas naar de pers.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@Lycke ik had je al PB gestuurd Ik heb al bevestiging gehad van mede Super Collega

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Dave! ,

De XL blijft, als diagnostiek aangeeft dat de internetverbinding goed is, gewoon na 24 januari werken.Waarom is hij dan de sjaak?

Op termijn zal het ongetwijfeld stoppen maar dat is nu nog niet aan de orde.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Dave!  schreef:

...ik had je al PB gestuurd maar mijn Vader is dus op zijn 90ste gewoon de Sjaak met zijn MBXL want hij wil de Media Box zo laten en hij heeft geen internet dus verplicht moet ie op zijn oude dag met klein pensioen op Internet worden aangesloten. Ik vind dit echt werkelijk kromme zet. Maar ik moet het via PB doen want me vaders gegevens ga ik niet hier zetten, en ik behandel ook zijn Ziggo Zaken.


Natuurlijk moet je privé zaken hier niet bespreken, maar zouden er niet veel meer ouderen zijn, die met deze handelwijze de "...sjaak..." zijn? Dan zou zo'n persoonlijk aanpak/behandeling, qua vervolg actie gewoon openbaar moeten zijn en niet via PM.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@Verwijderd account  is al opgelost, men gooit een grote verwarring en daar werd ik even onzeker van.

 

@Pasi  ook voor jou stukje van me vader mag weg, ik weet nu waar de fout lag en dat een bericht in een topic mensen even helemaal van de leg krijgen. Maar het is duidelijk alles blijft gewoon werken zoals het werkt ook bij hem.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Top, er is in ieder geval geen reden tot paniek @Dave! 😎

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic