Ziggo: Mediabox Next na update mogelijk op zwart | Totaal TV
Dit artikel in TotaalTV heeft betrekking op een komende update in januari en geldt alleen voor gebruikers die de Next niet hebben aangesloten op internet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@RoWi. Er zitten verschillen in de ZiggoGogo apps. Kijken via zo'n app mag je niet op één hoop gooien.
Er wordt verschil gemaakt tussen AndroidTV apps en normale Apps. Apple apps weet ik niet. Heb ik niet.
AndroidTV hoort bij een TV en die is meestal niet draagbaar of portable. Idem de Next/Mini/Maxi(de XL). Die worden geacht thuis gebruikt te worden en hebben daardoor ook hogere beeld resolutie als de normale portable apps. Nu is dat nog niet zo op de AndroidTV app maar er zijn geruchten dat dat gaat komen.
Dan komen de TV aanbieders weer in beeld. Ze willen goede beveiliging om die beelden te beveiligen tegen copieren.
Net als vroeger cassettebandjes getolereerd werden maar cd kopietjes niet.
VHS opnames getolereerd werden maar DVD kopietjes niet. Nu met HD/4k is dat nog erger. Daarom lijkt het me billijk om de mediaspelers alleen op het eigen netwerk toegang te verlenen.
De AndroidTV Netflix app op mijn mediaspeler speelt geen Dolby af. De app checkt de rechten op de mediaspeler en die zijn niet goed genoeg om die extra's toe te staan.
Idem voor mijn FireTV stick. Daar speelt de ZiggoGogo app wel netjes Dolby5.1 af maar dezelfde app op mijn mediaspeler doet alleen stereo.
@bloemen64 dat hele epistel is mij bekend. AndroidTV wordt ook geleverd op draagbare toestellen zoals de nieuwere Chromecasts. Dus het hoort niet per definitie bij een TV draagbare Android TV kastjes waren er zover ik weet veel eerder dan de eerste Sony' met dat besturingssysteem.
Waar het mij deels om gaat waarom pas om en nabij zes jaar na de introductie van de Next. Het belang van de content leveranciers was er toen ook al.
Het argument over die eigen beveiligde netwerk dat komt op mij over als vreemd vanuit de iOS en Android app gezien. Die sturen jouw login gegevens ook via andere netwerken.
We nemen het door Ziggo samengestelde TV product af dus ja niet meer dan logisch dat dit enkel via een Ziggo verbinding kan en mag worden gekeken.
Gelukkig valt de 'gewone' app niet binnen die content portabliteit anders hadden we nu nog enkel in Nederland die app mogen gebruiken.
Echter heeft wat via een app wel of niet kan niks te maken met de reden die is gegeven voor deze update. Als de gegevens goed versleuteld zijn maakt het weinig verschil via welk netwerk dit gaat.
@bloemen64 Schreef: AndroidTV hoort bij een TV en die is meestal niet draagbaar of portable
Ik weet niet wat jij onder AndroidTV verstaat, maar mijn mediaplayer Schield TV pro en Chromecast met GoogleTV draaien alle twee gewoon op Android en zijn klein genoeg om overal mee heen te nemen 😉
Lijkt wel een beetje op dat iptv er doorheen komt.
want dan krijg je eigen box keuze.
Waar je dan op kijkt maakt niet uit ziggo levert het signaal heb je storing of slecht beeld ligt het bij de klant .
Eigen apparatuur internet via modem van ziggo verbinding goed probleem klant.
@DON PAPA die apparaten zitten in het grijze gebied of anders gezegd zijn de uitzondering op de regels die nergens staan.
Je kunt de Next en zeker de Mini ook handig meenemen.
@Verwijderd account op die manier, dan snap ik de gedachte. Als de verbinding niet goed is kan een XL niet eens deze update binnenhalen, dus vandaar dat ik nu heel anders aan kijk tegen de gegeven redenen. Maar inderdaad wat Replay betreft hadden we al vastgesteld.
Een XL kan wezenlijk alleen werken via een coax verbinding. Die is dus altijd verbonden met een AOP. Ik ga er eigenlijk vanuit dat een XL geen netwerk verbinding hoeft te maken om de DVB kanalen binnen te halen. Kortom speelt hier eerder dat er een XL wordt gebruikt zonder dat er internet van Ziggo wordt afgenomen, en hoe dit in UPC gebied zat weet ik niet, in Ziggo gebied was de XL enkel leverbaar als men ook internet afneemt. Dus was de toen nog Horizon box ook leverbaar zonder een internet abonnement als mijn informatie klopt kreeg men dan een Pace.
Kortom het genoemde zwart beeld kan enkel gebeuren als de ingebouwde modem niet werkt ofwel niet is aangemeld op het Ziggo netwerk. En dat zegt mij dat deze update tweezijdig werkt zowel op het TV platform als in het toestel zelf. Er zal simpelweg een ip check plaatsvinden.
Die regels die staan zeker wel zwart op wit ergens vermeld. Alleen kan jij, ik en andere consumenten het niet inzien omdat wij geen toegang tot de overeenkomsten met contentleveranciers hebben. Dus er is helemaal geen grijs gebied.
En inderdaad zoals gezegd heeft Android TV als oorsprong een besturingsplatform voor mediaspelers. Pas later zijn televisiefabrikanten dit gaan gebruiken voor hun smart televisie gedeelte.
@janjanendekids eigen Tv box keuze zal voor IPTV een droom blijven. Dat verdwijnt dan juist, alleen met DVB-C hebben we die keuze tot op zekere hoogte.
in oud upc gebied was de horizonbox inzet baar ook als modem vandaar de ethernet poorten
Ik zie wel regelmatig klanten die een XL hebben zonder Ziggo internet.
Overigens heb ik de internetverbinding van de next maar losgekoppeld, om te kijken of er dan een update binnengehaald word.Ben daar wel benieuwd naar en replay functies worden hier eigenlijk niet gebruikt momenteel.Alleen heeft dat wel een swap naar een XL veroorzaakt, deze mail kreeg ik:
Als ik eenmaal de XL heb aangesloten, ga ik maar vragen om mijn Pace weer te activeren of een nieuwe pace te krijgen.Heb die toch nog steeds het liefste.
@bloemen64 en @VZWatcher de regels zijn heel simpel AndroidTV, TVOS van Apple en FireOS zijn door de providers en naar hun zeggen op last van de leveranciers bestempeld voor gebruik thuis op het netwerk van de provider, de regels betreffende de content portabliteit
Het apparaat waar dat systeem op draait maakt niet uit. De gewone Android en IOS app vallen niet onder die contentportabiliteits regels. Daar is niks grijs aan en voor iedereen vindbaar.
Echter heeft dat weinig tot niks te maken met de update waar het in dit topic over gaat.
@MR_CHIP dat weet ik, daar gaat het niet om, wat ik niet weet is deze box ook geleverd aan klanten die enkel TV hebben besteld dus geen internet
@Verwijderd account
Huh ? Je trekt de rj45 uit je Next en krijgt dit bericht? Dat kan niet kloppen.
Nee, mediabox geblokt via de deco app @RoWi. .
Maar ik wou sowieso al een Pace, daar is een verzoek voor ingediend, wellicht komt het ook daardoor...En ik heb de box nog niet ontvangen, misschien zit er toch een Pace in de doos.
Maar toch, ''tijd voor vernieuwing'', de XL is véél ouder dan de next en de Pace zelfs 10 jaar...
deze mediabox werd idd volop geleverd aan klanten met alleen tv
Thnx @MR_CHIP dan is het wel vreemd dat vanwege de genoemde update in het topic waar ik naar linkte de XL wordt gewisseld voor een Next Mini. Als de reden nu het stroomverbruik was kon ik het nog begrijpen nu ontgaat mij echt elke logica van het bericht wat die klant vanuit Ziggo heeft gekregen. Je zou denken dat dan internet bestellen van Ziggo genoeg is.
Helder @Verwijderd account dan is dat een samenloop van omstandigheden en verwacht ik dat je de XL krijgt een Pace zou mij echt verbazen.
mijn info was vanuit de tijd dat upc nederland er nog was jaren geleden
toen ik nog bij ouders worden 1 van de 1ste mensen geweest die upc horizonbox heeft getest
Ik zie het wel.Oude mediaboxen activeren was in ieder geval niet meer mogelijk, dus als het een XL is zal ik maar gewoon bij de next moeten blijven.
Die overigens wel redelijk werkt, maar de Pace beviel beter.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.