1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Mediabox Next na update mogelijk op zwart

Ziggo: Mediabox Next na update mogelijk op zwart | Totaal TV

Dit artikel in TotaalTV heeft betrekking op een komende update in januari en geldt alleen voor gebruikers die de Next niet hebben aangesloten op internet.

Oplossing
217 Reacties 217
Meldingen
Aan Uit
MR_CHIP

Level 19
  • 12839Posts
  • 138Oplossingen
  • 4298Likes

gebruik je hdmi eARC

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@WED  schreef:

Nou... Ik heb de MediaBox Next....  op alle manieren aangesloten aan mijn Samsung Harman Kardon Dolby Atmos soundbar HW-Q90R, en op geen een manier krijg ik alles goed... veel out-of-sync enz.

Dus als iemand deze soundbar heeft i.c.m. de MediaBox Next en alles heeft werken zonder problemen... geef dan even aan hoe je het gefixed hebt, tot die tijd blijft de  MediaBox Next op de slaapkamer.

@WED om niet onnodig off topic te gaan wil ik voorstellen om deze vraag in dit Topic verder te behandelen. 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Next-Box-Mini-samen-met-Sonos-Ray/m-p/1052455/highlight/true#...

Pasi

Level 19
  • 10559Posts
  • 508Oplossingen
  • 5834Likes

"...Die krijgen te horen dat het nodig is om over te stappen naar een Next mini of hun mediabox goed te verbinden met het internet, omdat deze anders inderdaad op zwart gaat (om dezelfde reden als bij de Next. HIj heeft de verbinding nodig om de beveiliging te kunnen waarborgen)..."

Is dit Ziggo's oplossing, om het 'meekijken' zonder abonnement te stoppen?

Het is een publiek geheim dat bij beëindiging van het contract, niet altijd ( zelden / nooit ) de coax wordt losgekoppeld in de straatkast? Waardoor het bijna altijd mogelijk is om zo tv te kijken, terwijl het huis waarin de coax aansluiting zit al jaren leeg staat en men geen Ziggo abonnement heeft.

Maar deze koppeling ( Ziggo box <> abonnement ) voorkomt nog steeds niet het tv kijken zonder box, dus de tv rechtstreeks ook de coax kabel en de free-to-air zenders.

Tevens moeten de Ziggo boxen altijd geactiveerd worden en dus zou je zó ook een koppeling met de betreffende klant verwachten.

Of is de Ziggo administratie niet zo geavanceerd en staat de activering ( de database ) van de box geheel los van de betreffende klant/abonnement?

Zou dat gebrek aan zekerheid ( of  alleen klanten kunnen kijken ), Ziggo ook parten spelen bij het afsluiten van contracten met tv-leveranciers e.d. ? 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Pasi bij geen enkele provider is het zo geavanceerd. Wat je in de Next moet invoeren weet ik niet. Wat ik links en rechts lees worden deze geactiveerd geleverd. In mijn box vul ik mijn klantgegevens in om deze te activeren, daarna zal deze in principe op elke actieve verbinding van die provider werken. Maar weer niet via de verbinding van een andere provider wel zo logisch want die heeft een ander IP bereik. 

De boxen ongeacht de provider zijn niet gekoppeld aan de huisaansluiting. Dan zou de box gekoppeld moeten worden aan het Mac adres van de modem/router die de klant heeft.

En aangezien de XL alles in een is kunnen we maar één conclusie trekken dit is om ongewenst gebruik tegen te gaan.

Als er een achterstand is met het uit het systeem halen van oude Mediaboxen blijven deze bruikbaar. 

Kortom wat door Ziggo wordt genoemd is niet geheel correct.

wewanl

Level 16
  • 2545Posts
  • 23Oplossingen
  • 979Likes

Ik vind wel als in te toekomst Ziggo overschakelt naar alleen IPTV dat de huurprijs van een Next mini wel wat mag zakken. 

Hatolex

Level 16
  • 1614Posts
  • 51Oplossingen
  • 1058Likes

En de upload omhoog, en Ketnet in UHD/4K. 😉

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

4,- toch? Een hele euro minder dan bij de concurrentie. In dat bedrag zitten meerdere zaken verwerkt dat zal niet alleen voor dat doosje zijn.

Ziggo moet ook per elk mogelijk scherm afrekenen er is niet voor niks nu een beperking van het aantal activaties voor nieuwe klanten.

Waar Pasi in zijn laatste regel noemt zit zeker een kern van waarheid.

De content leveranciers bepalen alles een provider mag het enkel doorgeven. En vanuit de mediawet wordt ook nog eens bepaald hoeveel kanalen een tv leverancier moet doorgeven. Dat heeft NLziet ondervonden, omdat deze over de grens van 100.000 klanten gingen moesten ze 30 kanalen aanbieden.

DON PAPA

Level 17
  • 4032Posts
  • 63Oplossingen
  • 3402Likes

@Pasi Schreef: Is dit Ziggo's oplossing, om het 'meekijken' zonder abonnement te stoppen?

Dat kunnen ze op deze manier toch helemaal niet stoppen, als ik een extra nextmini bestel en log deze in op mijn WiFi netwerk en geef deze vervolgens te leen aan mijn buren, dan kunnen ze daar gewoon tv mee kijken. En als ik dat met familie (met een andere provider) wil doen die wat verder weg wonen, dan kan ik dat met een vpn verbinding doen naar mijn netwerk (ziggo). Dus op deze manier maakt Ziggo het misschien iets moeilijker voor sommige klanten, maar het is zeker geen oplossing om het te stoppen 😉

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Dan zal Ziggo VPN's moeten blokkeren wat mogelijk weer in strijd is met de netneutraliteit.

Maar inderdaad er is altijd wel een weg.

Dat VPN idee werkt dan enkel met een eigen router waar een VPN op kan worden ingesteld.

Pasi

Level 19
  • 10559Posts
  • 508Oplossingen
  • 5834Likes

@Hatolex  schreef:

En de upload omhoog, en Ketnet in UHD/4K. 😉

Met het eerste ben ik eens. Voor wat het tweede betreft, die tijd zijn we ontgroeid 😉.

Pasi

Level 19
  • 10559Posts
  • 508Oplossingen
  • 5834Likes

@DON PAPA  schreef:

@Pasi Schreef: Is dit Ziggo's oplossing, om het 'meekijken' zonder abonnement te stoppen?

Dat kunnen ze op deze manier toch helemaal niet stoppen, als ik een extra nextmini bestel en log deze in op mijn WiFi netwerk en geef deze vervolgens te leen aan mijn buren, dan kunnen ze daar gewoon tv mee kijken. En als ik dat met familie (met een andere provider) wil doen die wat verder weg wonen, dan kan ik dat met een vpn verbinding doen naar mijn netwerk (ziggo). Dus op deze manier maakt Ziggo het misschien iets moeilijker voor sommige klanten, maar het is zeker geen oplossing om het te stoppen 😉

Daar had ik nog niet aan gedacht, maar ik ben dan natuurlijk ook een heel braaf en lief jongetje 😇 😉 😲.

Maar is het dan niet veel handiger, om naar de buren een coax en UTP kabeltje te leggen ? Oei ... wat zeg ik nu 🤔😮🤐😯😳.

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5403Posts
  • 196Oplossingen
  • 3276Likes

Wat een hoop burenliefde. Zal Ziggo niet zo'n probleem mee hebben denk ik. Zolang je maar voor het abonnement betaald. En dat is gekoppeld aan je account. En je account is gekoppeld aan je Next/Mini. Hoe die verbinding met internet loopt zal volgens mij niet uitmaken.

Het gaat pas spelen als je buiten Nederland gaat met het kastje. Dan zijn de rechten niet betaald voor de programma's die je kijkt. En dan gaan de programma aanbieders moeilijk doen. De drijfveer voor dit lijkt me daarom niet van uit Ziggo te komen maar meer van de tv aanbieders en ook de App aanbieders. Netflix zal niet leuk vinden dat je in het buitenland kijkt via een kastje van Ziggo.

De meeste abonnees gaan geen VPN en dergelijke aanleggen. Die moet dan connecten met iemand die Ziggo internet heeft.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@bloemen64 echter een KPN lijn of een Tmobile lijn zijn ook in Nederland. 

Netflix zal het ook niet uitmaken hooguit Talpa en consorten. 

Netflix mogen we via diverse apparaten gewoon binnen Europa kijken. 

Verder draagt Ziggo uiteraard rechten af voor kijken over de grenzen voor Ziggo Go. Ook vanuit die app worden abonnements gegevens uitgewisseld met Ziggo.

Pasi

Level 19
  • 10559Posts
  • 508Oplossingen
  • 5834Likes

@bloemen64  schreef:

....Het gaat pas spelen als je buiten Nederland gaat met het kastje...

Maar wie wil in hemelsnaam, zo'n Ziggo ding gebruiken, als er veel beter alternatieven zijn. Vooral ook, omdat het dan niet om een Ziggo verbinding gaat en men daarom 100% vrij is m.b.t. welk apparaten men daarvoor wil gebruiken.

Als je dan toch een 'vreemde' oplossing wilt, dan direct een fatsoenlijk apparaat kopen, waarvan je beslist veel blijer wordt !!

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8213Posts
  • 313Oplossingen
  • 3249Likes

Punt is gewoon dat Ziggo zijn mediaboxen via het eigen beveiligde netwerk wil laten draaien.

Beveiliging staat hoog in het vaandel bij Ziggo en dat is goed ! 

Wat is er overigens mis mee dat de Next en broertjes en zusjes niet meer op een ander internet netwerk werken ? 

Ik snap goed dat Ziggo dat ook doet dat is goed voor de klantenbinding.

En als je het goed leest, lees je ook dat Ziggo de klanten waarover het gaat proactief benadert.

En ja azijn pissen is men goed in alhier.......

Oké ik weet het, ik zal wel een boel commentaar krijgen en mijn post zal wel gemeld worden bij het MOD team...😱

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Het verbaasd mij juist dat dit niet al bij de introductie van deze boxen is ingevoerd.

Het eigen beveiligde netwerk is deels een kul argument, zoals ik al schreef de Ziggo Go app werkt ook met klantgegevens vanuit verbindingen binnen de EU. Die verbinding is dan wel veilig genoeg?

Erjeetje

Level 7
  • 148Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

Toch even een vraag hierover. Ik lees in dit topic en op TotaalTV dat de XL en Next op zwart gaan als ze niet via internet verbonden zijn. Geldt dit ook voor andere externe ontvangers?

Mijn schoonouders kijken nu via een oude Humax decoder. Volgens mij kan die niet via internet verbonden worden. Gaat dat dan ook op zwart vanaf januari?

Ander probleem: zij hebben internet via KPN en televisie via Ziggo. Wat als ze moeten overstappen op de Next Mini? Moeten ze dan dus ook verplicht voor internet overstappen naar Ziggo?

Of overstappen naar tv van KPN is dan ook een mogelijkheid 

Maar ik ben vooral benieuwd naar het antwoord op mijn eerste vraag.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Erjeetje,

De Humax blijft vooralsnog werken.Dit bericht geld echt enkel voor nexten zonder internet verbinding met ziggo en Mediabox XL's waarvan het retoursignaal niet goed is(wat te testen is door te kijken of replay werkt).

Je schoonouders hoeven voorlopig niet verplicht over naar een Next mini.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8213Posts
  • 313Oplossingen
  • 3249Likes

@Erjeetje  schreef:

Toch even een vraag hierover. Ik lees in dit topic en op TotaalTV dat de XL en Next op zwart gaan als ze niet via internet verbonden zijn. Geldt dit ook voor andere externe ontvangers?

Mijn schoonouders kijken nu via een oude Humax decoder. Volgens mij kan die niet via internet verbonden worden. Gaat dat dan ook op zwart vanaf januari?

Nee die gaat niet op zwart.

Ander probleem: zij hebben internet via KPN en televisie via Ziggo. Wat als ze moeten overstappen op de Next Mini? Moeten ze dan dus ook verplicht voor internet overstappen naar Ziggo?

Ja.

Of overstappen naar tv van KPN is dan ook een mogelijkheid 

Ja.

Maar ik ben vooral benieuwd naar het antwoord op mijn eerste vraag.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Verwijderd account waar komt dat retour verhaal vandaan? Dat staat er echt buiten. Dat wordt nergens genoemd door Lycke. Wij twee hebben daar wel even over gesproken, maar met de huidige bekende informatie speelt dat geen rol.

@Erjeetje 

Drie keer is scheepsrecht.

uit financieel oogpunt zou TV bij KPN afnemen een lagere maandbedrag inhouden.

Zoals al geschreven de Humaxen werken anders die delen geen klantgegevens via het internet dat gaat anders. Dus niks aan de hand.