1
Vraag
2
Reacties
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Mediabox Next na update mogelijk op zwart

 

Ziggo: Mediabox Next na update mogelijk op zwart | Totaal TV

 

Dit artikel in TotaalTV heeft betrekking op een komende update in januari en geldt alleen voor gebruikers die de Next niet hebben aangesloten op internet.

217 Reacties 217
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik denk heel eerlijk dat dit verhaal/onderwerp ook onnodig groot geworden is nu. Het gaat om een klein gedeelte klanten. Volgens mij heeft dit alles geen impact op de mensen die hier nu reageren. En de klanten waar dit invloed op heeft, worden nu (iets met communicatie 😉 ) allemaal aangeschreven door ons. 

 

Ja, het was wellicht handig geweest als er gister al iemand van ons langs was geweest in dit topic. Maar goed, toen is dit topic niet gezien. Er zijn vele topics en ook andere taken die onze aandacht vereisen. Daarbij, ga ik ook niet over liegen, is de bezetting deze dagen vlak voor kerst (en volgende week ook) niet de beste ooit. Vanmorgen heb ik dit topic direct onder ogen gekregen en heb ik eerst alle informatie verzameld alvorens ik hier wilde reageren. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Lycke  schreef:

Ik denk heel eerlijk dat dit verhaal/onderwerp ook onnodig groot geworden is nu. Het gaat om een klein gedeelte klanten. Volgens mij heeft dit alles geen impact op de mensen die hier nu reageren. En de klanten waar dit invloed op heeft, worden nu (iets met communicatie 😉 ) allemaal aangeschreven door ons. 

 

Ja, het was wellicht handig geweest als er gister al iemand van ons langs was geweest in dit topic. Maar goed, toen is dit topic niet gezien. Er zijn vele topics en ook andere taken die onze aandacht vereisen. Daarbij, ga ik ook niet over liegen, is de bezetting deze dagen vlak voor kerst (en volgende week ook) niet de beste ooit. Vanmorgen heb ik dit topic direct onder ogen gekregen en heb ik eerst alle informatie verzameld alvorens ik hier wilde reageren. 


 

"...Volgens mij heeft dit alles geen impact op de mensen die hier nu reageren..."

Inderdaad, waarschijnlijk niet, maar ... dat zijn bijna ook allemaal techneuten ( handig genoeg ) ! Het gaat mij niet om ons, maar vooral om al die mensen die niet technisch zijn !  Worden die nog geïnformeerd of moeten die er pas achter komen, op het moment dat de box wel op zwart gaat ? En worden ze dan door de helpdesk goed geïnformeerd ( wordt de gehele helpdesk hiervan op de hoogte gebracht ? ) of worden ze naar dit forum gedumpt ?

Ps. @Lycke : het is natuurlijk geen persoonlijk aanval, want Ziggo moderators kunnen ( ook hier ) niets echt iets aan doen !

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Onnodig groot weet ik niet gebaseerd op de faq vind ik de verplichte netwerk verbinding toch een behoorlijke impact. Echt klein zal het aantal klanten met een Next niet zijn, het aantal met een Next zonder internet verbinding of meer specifiek een niet Ziggo verbinding zal inderdaad klein zijn.

 

Op mij en een aantal anderen weet ik dat het geen impact heeft want we zijn niet allemaal Next gebruikers. 

Voor mij kan het de keuze wel beïnvloeden mocht ik ooit weer Ziggo klant worden.

Dat hangt dan meer samen met de off topic speculatie betreffende dvb-c.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Zoals gezegd, Pasi. De klanten waar het om gaat, díe krijgen (hebben grotendeels al) hierover de informatie van ons. Die zijn benaderd. 
Maar @RoWi. De klanten die dus een Next hebben en een Ziggo internetverbinding, daar is niets voor aan de had. 

Ik denk dat het vooral ook groot is geworden doordat er nu gesproken wordt over het wel/niet verdwijnen van DVB-C. Maar daar gaat het dus helemaal niet over. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi  je leest er toch niet overheen?

 

Lycke schrijft:

"En de klanten waar dit invloed op heeft, worden nu (iets met communicatie 😉 ) allemaal aangeschreven door ons. "

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Lycke 

in ieder geval bedankt voor je antwoorden, dat brengt toch weer wat verheldering van hoe het nu staat/is 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Wat ik trouwens nog wel wil toevoegen, omdat ik lees dat hier op een ander platform een discussie over is geweest. De mediabox Next moet in verbinding staan met ons netwerk, maar dit betekent niet dat ook ons modem in gebruik moet zijn. De vrije modemkeuze zit hierbij dus niet in de weg. Ook een eigen modem is verbonden met ons netwerk en is dus prima in combinatie met de Next. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Lycke  schreef:

Zoals gezegd, Pasi. De klanten waar het om gaat, díe krijgen (hebben grotendeels al) hierover de informatie van ons. Die zijn benaderd. 
Maar @RoWi. De klanten die dus een Next hebben en een Ziggo internetverbinding, daar is niets voor aan de had. 

Ik denk dat het vooral ook groot is geworden doordat er nu gesproken wordt over het wel/niet verdwijnen van DVB-C. Maar daar gaat het dus helemaal niet over. 


Mee eens echter behalve wat hier elders is genoemd kon een Next nooit besteld worden zonder internet klant van Ziggo te zijn. Dus is dit blijkbaar in de strijd tegen via marktplaats gekochte boxen of door klanten voor niet klanten bestelde boxen, en dat aantal is bijna nihil omdat er maar sinds kort weer extra Next boxen bestelbaar zijn.

 

Mede door het artikel is de zijdelingse discussie over de toekomst van DVB onstaan en die toekomst betreft meer dan genoeg betalende klanten. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Een Mediabox next kan alsnog niet verbonden zijn met het/ons internet, denk ik toch? Dus ook die klanten krijgen bij deze een seintje en de hulp om wel te verbinden. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Lycke  schreef:

Een Mediabox next kan alsnog niet verbonden zijn met het/ons internet, denk ik toch? Dus ook die klanten krijgen bij deze een seintje en de hulp om wel te verbinden. 


Klopt, maar het gaat mij erom dat je een Next nooit 'officieel'  in bezit/bruikleen kan hebben zonder een internet abonnement bij Ziggo. 

Voor de paar situaties die zowel internet van Ziggo hebben als internet bij welke andere provider dan ook daar kan de box inderdaad aan een niet Ziggo netwerk hangen.

 

 Ik ben nu vooral benieuwd naar het Mediabox XL deel die werkt hoe dan ook niet zonder een coax aansluiting. In het gelinkte topic wordt in een bericht vanuit Ziggo duidelijk die update genoemd.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

Klopt, maar het gaat mij erom dat je een Next nooit in bezit/bruikleen kan hebben zonder een internet abonnement bij Ziggo. 

 

de box lenen van familielid kan anders prima

en zeker als je ook nog eens in dezelfde plaats woont 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@RoWi. ,

Misschien dat met een niet retour geschikte splitter het beeld op zwart gaat.

Maar kort samengevat:Als op de XL replay werkt, blijft deze dus na 24 januari werken.Klopt dat?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR_CHIP  schreef:

Klopt, maar het gaat mij erom dat je een Next nooit in bezit/bruikleen kan hebben zonder een internet abonnement bij Ziggo. 

 

de box lenen van familielid kan anders prima

en zeker als je ook nog eens in dezelfde plaats woont 


Klopt, maar die familieleden kunnen nooit bericht krijgen van Ziggo dat bericht kan enkel naar de contracthouder gaan. En dat is de reden klanten die misbruik maken van de zwakke plekken. Dus is het helemaal niet zo gek als DVB-C echt uit gaat dat voorkomt een boel 'misbruik' van het Ziggo signaal.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Verwijderd account  schreef:

@RoWi. ,

Misschien dat met een niet retour geschikte splitter het beeld op zwart gaat.

Maar kort samengevat:Als op de XL replay werkt, blijft deze dus na 24 januari werken.Klopt dat?


Inderdaad werkt Replay is er in mijn ogen geen reden dat deze software update iets in de weg zit. En zover ik goed op de hoogte ben werkt de XL nu al niet goed met een niet retour geschikte splitter, want dan kan het modem/router deel nu al geen verbinding maken met het ziggo netwerk.

 

Dat lijkt mij verder geen reden de XL te wisselen voor een Next (Mini)

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

@RoWi. is degene die precies begrijpt wat Ziggo hier in dit topic gegeven uitleg niet hardop zegt maar wat tussen de regels door wel duidelijk aan het worden is. Het is gewoon een volgende zet in een schaakspel dat door VZ wordt gespeeld. De hier besproken beveiliging is een soortgelijke tactische kreet als het investeren in netwerk dat jaarlijks bij prijsverhogingen wordt opgetrommeld.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@VZWatcher  schreef:

@RoWi. is degene die precies begrijpt wat Ziggo hier in dit topic gegeven uitleg niet hardop zegt maar wat tussen de regels door wel duidelijk aan het worden is. Het is gewoon een volgende zet in een schaakspel dat door VZ wordt gespeeld. De hier besproken beveiliging is een soortgelijke tactische kreet als het investeren in netwerk dat jaarlijks bij prijsverhogingen wordt opgetrommeld.


Wezenlijk komt het neer op dezelfde beperking die de Ziggo Go TV app heeft. Deze variant is ook enkel op het Ziggo netwerk bruikbaar. 

 

Voor de mediaboxen snap ik deze stap. 

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

De stap is zeker begrijpelijk ook zeer logisch. Maar benoem het beestje dan bij de naam en draai er niet om heen.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Lycke Schreef: Waarom moet de Mediabox Next verbonden zijn met een Ziggo internet verbinding om TV te kunnen kijken? De Mediabox Next ontvangt de abonnementsgegevens via een beveiligde verbinding. Om de beveiliging te waarborgen is het belangrijk dat de verbinding via het Ziggo netwerk loopt en de Mediabox Next dus is aangesloten op een Ziggo modem. 

 

Hieruit proef ik een beetje, dat Ziggo nu niet de beveiliging van de abonnementsgegevens kan waarborgen als de Nextbox met een ander netwerk is verbonden, klopt dat?

 

Want als Ziggo deze beveiliging nu wel kan waarborgen, waarom zou dat in de toekomst dan opeens een probleem gaan worden?

 

Met andere woorden, wat heeft Ziggo doen besluiten dat deze beveiliging in de toekomst alleen via hun eigen netwerk gewaarborgd kan worden en niet meer zoals nu ook via andere netwerken?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@DON PAPA 

Dan moeten we eerst een paar zaken vaststellen.

Wat zijn die abonnements gegevens? Naar ik aan neem enkel de informatie tot welke kanalen de klant toegang heeft. En de terugkijkrechten voor de cloudopname's.

Moet je bij een Next klant gegevens invullen bij de activatie? Dan is het namelijk zo dat de Next abonnements gegevens verstuurd niet ontvangt. 

 

Als dit voor de Next zo belangrijk is waarom dan niet voor de website ziggogo.tv en de app voor Android en IOS worden daar geen abonnements gegevens mee uitgewisseld?

 

WED

Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Nou... Ik heb de MediaBox Next....  op alle manieren aangesloten aan mijn Samsung Harman Kardon Dolby Atmos soundbar HW-Q90R, en op geen een manier krijg ik alles goed... veel out-of-sync enz.

Dus als iemand deze soundbar heeft i.c.m. de MediaBox Next en alles heeft werken zonder problemen... geef dan even aan hoe je het gefixed hebt, tot die tijd blijft de  MediaBox Next op de slaapkamer.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic