1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Mediabox Next na update mogelijk op zwart

Ziggo: Mediabox Next na update mogelijk op zwart | Totaal TV

Dit artikel in TotaalTV heeft betrekking op een komende update in januari en geldt alleen voor gebruikers die de Next niet hebben aangesloten op internet.

Oplossing
217 Reacties 217
Meldingen
Aan Uit
youriy

Level 17
  • 3150Posts
  • 155Oplossingen
  • 768Likes

@BvanWijk  schreef:

@youriy Het antwoord op jou vraag is: de Update gaat niet via de Coax

Ik stelde geen vraag, jij stelde mij een vraag.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Verwijderd account  schreef:

Nou fijn weer....XL word zelfs nog steeds toegestuurd volgens mij.Tenminste vorig weekend nog.

Dit is toch een rare actie!!Er zijn veel mensen die desondanks de vele nadelen graag een XL houden.

Ik hoop, ook al ben ik geen fan van de XL, dat deze voorlopig blijft werken.

Hooguit dat een XL op verzoek wordt toegezonden naar een klant met een defecte XL verder zover ik weet niet meer, maar @Verwijderd account was jij het niet waar de XL nog zou worden toegestuurd met Internet XXL plus TV, die zou dan in plaats van de Pace komen. Dat terwijl er net bekend was dat de Mini standaard bij TV Start wordt geleverd.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@youriy  schreef:

@BvanWijk  schreef:

@youriy Het antwoord op jou vraag is: de Update gaat niet via de Coax

Ik stelde geen vraag, jij stelde mij een vraag.

Ik vind die vraag niet in dit topic, scrol ik daar nu echt langs?

BvanWijk

Level 14
  • 908Posts
  • 10Oplossingen
  • 163Likes

@youriy  schreef:

Als ik het goed gelezen heb op dit forum gaan de updates via de coaxkabel.

Hier gaf ik jou antwoord op dat het dus niet via de coax kabel gaat omdat er ook heel veel klanten zijn die een Next Mini hebben

BvanWijk

Level 14
  • 908Posts
  • 10Oplossingen
  • 163Likes

@RoWi. De update kan dan toch niet via de coax naar de Next gaan. Als het wel zo is dan hebben de klanten die een Next Mini hebben toch een probleem en dat staat niet staat niet in het Artikel dat staat op TotaalTV daar word beschreven dat een klein deel van de Mediabox Next klanten problemen kan ondervinden. De Next Mini word niet in het artikel genoemd.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@youriy  schreef:

@BvanWijk  schreef:

@youriy En de klanten die een Next Mini hebben, hoe krijgen die dan hun updates. De Next Mini werkt alleen via een UTP kabel of Wifi.

Wat denk je zelf?

Ah gevonden. Dat ging hierom.

Alles komt via de coax kabel binnen, dat maakt het lekker verwarrend.

Het gaat er om komt de update via de modem/router en een netwerk aansluiting binnen, wat bij een Mini niet anders kan.

Bij de Next wat een Hybride box is zou het nog via DVB kunnen, echter acht ik die kans nihil.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@BvanWijk  schreef:

@RoWi. De update kan dan toch niet via de coax naar de Next gaan. Als het wel zo is dan hebben de klanten die een Next Mini hebben toch een probleem en dat staat niet staat niet in het Artikel dat staat op TotaalTV daar word beschreven dat een klein deel van de Mediabox Next klanten problemen kan ondervinden. De Next Mini word niet in het artikel genoemd.

Klopt, het betreft blijkbaar de Next en de Mediabox XL zie het topic waar ik naar link en iets uit quote. Het zal dus mogelijk niks met de updates te maken hebben ongeacht of deze bij de Next via een dvb signaal binnenkomen of via het netwerk vanuit de modem/router.

Coax is een  te algemene term in dit verband, coax is puur en alleen een  kabel met een koperkern en een mantel.

Zie ook mijn andere reactie hierover.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@RoWi. ,

Ik was inderdaad de persoon met het topic waarbij er nog een XL op de bestelpagina stond ipv de mini.

Pasi

Level 19
  • 10563Posts
  • 508Oplossingen
  • 5837Likes

Wat Ziggo hiermee van plan is, dat krijgen we waarschijnlijk nooit te horen, want Ziggo communiceert nauwelijks met haar klanten.

Gaat Ziggo toch meer via IP doen en wat betekent dat voor CI+ gebruikers ?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Pasi  schreef:

Wat Ziggo hiermee van plan is, dat krijgen we waarschijnlijk nooit te horen, want Ziggo communiceert nauwelijks met haar klanten.

Dat blijft afwachten. Zodra die update er is ben ik benieuwd naar het gedrag van de Next zonder een coax kabel.

Ik vermoed zelf niet dat het met IPTV te maken heeft maar dat de mediabox XL vanwege die update moet worden vervangen geeft wel te denken.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dat van de XL geloof ik heel eerlijk gezegd ook niet, het gaat nooit lukken ze allemaal op tijd te vervangen en dat neemt ook een enorme logistieke druk met zich mee.

MR_CHIP

Level 19
  • 12879Posts
  • 138Oplossingen
  • 4310Likes

kan net zo goed zijn dat ze bepaalde technieken die de xl gebruikt (dankzij het interne ziggo modem) niet meer ondersteunt worden in de wijkkasten

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ben ook wel benieuwd hoe het met de Pace zit.

Ook al komt het door de wijkkast, door deze actie komen hoe dan ook mensen zonder tv te zitten.Als het echt waar is.

Pasi

Level 19
  • 10563Posts
  • 508Oplossingen
  • 5837Likes

@MR_CHIP  schreef:

kan net zo goed zijn dat ze bepaalde technieken die de xl gebruikt (dankzij het interne ziggo modem) niet meer ondersteunt worden in de wijkkasten

Maar wat heeft dat met de Next te maken ?

MR_CHIP

Level 19
  • 12879Posts
  • 138Oplossingen
  • 4310Likes

@RoWi.  schreef:

@Pasi  schreef:

Dat blijft afwachten. Zodra die update er is ben ik benieuwd naar het gedrag van de Next zonder een coax kabel.

Ik vermoed zelf niet dat het met IPTV te maken heeft maar dat de mediabox XL vanwege die update moet worden vervangen geeft wel te denken.

hier doelde ik op

mediabox xl moet vanwege die update worden vervangen omdat misschien bepaalde functies die die update nodig heeft niet meer werken omdat een bepaald signaal door de xl via de coax modem naar de wijkkast niet goed gaat

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@MR_CHIP Er zal inderdaad iets in die update zitten waarom een permanente netwerk verbinding nodig is.

Laat de mbxl nu een permanente netwerk verbinding hebben. Dat wijk kast verhaal dat zie ik niet. 

De enige reden voor dat genoemde zwart beeld kan ik enkel aan een nieuw Digital Rights Management systeem verbinden. Er zal dan inderdaad iets zijn waardoor de XL niet meer zal werken, echter wat dat is geen idee, eerder iets verder in het systeem niet in de wijkkasten.

Dus in mijn opinie is die update tweezijdig en op het Ziggo TV platform en in de software.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Verwijderd account  schreef:

Ben ook wel benieuwd hoe het met de Pace zit.

Ook al komt het door de wijkkast, door deze actie komen hoe dan ook mensen zonder tv te zitten.Als het echt waar is.

Die zullen net als de Humaxen en de CI+Modules en Smartcards nergens last van hebben anders was dat wel genoemd, en hadden die klanten ook al een bericht gekregen.

Ps @Verwijderd account als wat echt waar is? Het enige wat we weten is dat de Next na die update niet zonder netwerk verbinding bruikbaar is of een zwart beeld heeft. Er zijn niet veel dingen wat dat kan veroorzaken.

Ps. Let ook goed de gebruikte zinnen.

In de kop tekst het beleid aanscherpen met de Next, verder op wordt wel twee keer specifiek een Ziggo netwerk verbinding genoemd. 

Let ook goed op dit stukje

Medewerkers van het kabelbedrijf zijn begonnen met het telefonisch informeren van klanten die Mediabox Next bij het abonnement geleverd hebben gekregen en waarvan het duidelijk is dat er geen verbinding via een Ziggo internetverbinding gemaakt kan worden.

Dat gaat voor de MBXL al niet op. Of de Next bruikbaar is op een niet Ziggo verbinding weet ik niet, iets in mij zegt dat we het ook in die hoek kunnen zoeken.

Er zijn klanten die TV Compleet en internet start afnemen maar daarnaast ook een andere internet leverancier hebben. Dus bouw een stukje controle in zoals in de Ziggo Go TV app en presto de Box werkt enkel nog met een actieve internet verbinding van Ziggo.

Wat dan de link is naar de MBXL ontgaat mij.  We kunnen enkel wachten op de Ziggo aankondiging van deze update echter verwacht ik daar ook niet gek veel meer van waar het achtergrondinformatie betreft.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ah ok.

Ik doel op als het echt waar is dat de XL stopt met werken.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Heeft Jarco weer snel gedaan...En dat terwijl het m.i nog niet definitief is.