Ziggo: Mediabox Next na update mogelijk op zwart | Totaal TV
Dit artikel in TotaalTV heeft betrekking op een komende update in januari en geldt alleen voor gebruikers die de Next niet hebben aangesloten op internet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@MR_CHIP tussen experts zal zeker wrevel zitten als ik zo de berichten lees.
@Verwijderd account verschil in uitjes of bijeen komsten zou niet moeten. Dat is al laten zien dat je in een hokje gestopt wordt.
Natuurlijk kun je het niet iedereen naar de zin maken, maar organiseer eens een bijeenkomst waar iedereen kan komen.
zet er een paar producten neer die ziggo uitleent. Zet er een paar deskundigen bij die je uitleg kunnen geven.
Ik denk dat dat veel meer aanspreekt.
@Verwijderd account schreef:En wat het nut is om telkens van naam te wijzigen??
Eerst superuser, dan superexpert en dan straks ? .
Off topic (zullen we hier een nieuw topic voor starten?)
Dan blijft de VodafoneZiggo medewerker die dit bedenkt zijn/haar nut houden. Ik heb ooit voor de overheid gewerkt daar was ook een medewerker die niet veel meer deed dan nieuwe naampjes bedenken voor de functies.
Ach, je kan het beestje een andere naam geven maar uiteindelijk kan alleen beleid dingen echt veranderen. Als er nog steeds een cultuur blijft dat bepaalde gebruikers - die inderdaad heel veel tijd, energie en kennis in dit forum steken - op een andere manier worden ‘behandeld’ dan alle andere gebruikers dan is het beleid hetzelfde. En maakt het dus niet uit of je een level vernoemd, je expert geen expert noemt maar ‘lieveling met zilveren tand’ en een de huidige superexpert ‘lieveling met gouden tand’ of een superexpert die boven de huisregels staat ‘lieveling met platinum tand’ om zomaar even wat lullige koosnamen te verzinnen.
Oeps, dit wordt een mailtje in de mailbox dat de huisregels zijn overtreden😀
ach het contact met bepaalde moderators over niet ziggo dingen is ook af en toe leuk
Maar die blijven ook niet lang actief😉Sommige blijven daarnaast ook soms maanden offline.
Is er eigenlijk wel een moderator die +5 jaar al hier werkt?
het is ook telefonisch contact wel soms leuk gebeurt niet al te vaak tho
Begrijp ik @MR_CHIP .
Hoorde van een ander lid ook dat er met een bepaalde medewerker erg goed te kletsen is🙂
Ja, dat heb ik meer gehoord. Vooral over journalisten - of moet ik nu zeggen ‘journalisten’ - worden soms leuke dingen achter de schermen gezegd. Jammer dat er alleen zo vaak gelekt wordt 😂
DVB-C moet idd wel actief blijven, anders kan ik mij Soundbar set wel weg gooien, want de MediaBox en Mini werken totaal niet met mijn set, en ik denk dat heel veel mensen hetzelfde probleem hebben, en daardoor bij de DVB-C blijven
@youriy En de klanten die een Next Mini hebben, hoe krijgen die dan hun updates. De Next Mini werkt alleen via een UTP kabel of Wifi.
De update gaat niet naar de Next via de Coax maar via de UTP kabel of via de Wifi😀.
ja net zoals bij de normale next
@BvanWijk schreef:De update gaat niet naar de Next via de Coax maar via de UTP kabel of via de Wifi😀.
Dat is niet het antwoord op de vraag die je mij stelde.
@WED een soundbar doet niks met DVB-C. Je zal het gebrek aan aansluitingen op de Mini bedoelen.
Er is behalve de uitgangen eigenlijk geen reden dat een Next of de Next-mini niet samenwerkt met een soundbar. Dat hang wel samen met wat voor soundbar en welke aansluit mogelijkheden de soundbar heeft.
@youriy schreef:
@RoWi. schreef:Dat lijkt meer een aanname gebaseerd op de andere STB's niet op de Next.
En die aanname wordt verderop in dat topic al verhelderd.
Ik lees dat er niet in. En zoals je zelf zegt een update sturen via internet zodat boxen die niet op internet zijn aangesloten niet meer werken klinkt niet zo logisch.
Ik schreef het anders. Het is niet logisch dat een netwerk aansluiting noodzakelijk is bij het in gebruiknemen als updates via dvb-c worden gepushed, en zonder dat ik de Next heb, durf ik met 90% zekerheid te stellen dan de Next de updates niet via dvb ontvangt.
@MR_CHIP schreef:ja net zoals bij de normale next
Ik mis de samenhang zou je iets meer de quote functie willen gebruiken, ik zie niet waar je op reageert.
Dit topic is wel bijzonder dat de mediabox XL wordt uitgefaseerd was al bekend, maar dat juist deze box met zijn interne modem niet meer goed zou werken met de aankomende update is wel heel bizar.
De tekst is ook apart.
Dit staat in de mail: Je Mediabox XL werkt niet meer zoals het hoort. Hierdoor gaat ‘ie bij de eerstvolgende software update in januari waarschijnlijk op zwart.
Dat druist bij mij tegen elke logica in, het niet werken zoals het hoort vertaal ik naar niet werken zoals wij (Ziggo) dat willen. Nu wordt ik echt heel nieuwsgierig naar de achterliggende reden.
Pure speculatie maar ik begin te denken aan een nieuw/ander DRM systeem.
Nou fijn weer....XL word zelfs nog steeds toegestuurd volgens mij.Tenminste vorig weekend nog.
Dit is toch een rare actie!!Er zijn veel mensen die desondanks de vele nadelen graag een XL houden.
Ik hoop, ook al ben ik geen fan van de XL, dat deze voorlopig blijft werken.
@youriy Het antwoord op jou vraag is: de Update gaat niet via de Coax
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.